דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פונדקאות בחו ל או פונדקאות בישראל -מורה נבוכים 

מאת    [ 28/01/2013 ]

מילים במאמר: 1297   [ נצפה 4486 פעמים ]

אנו ננסה לתת לכם טיפים כדי לארגן את ההיצע הרחב לבסיס שממנו תוכלו לבחור את הבחירה הנכונה עבורכם.

ההשוואה בין פונדקאות בישראל  לתהליך פונדקאות בגיאורגיה מבוסס על נסיוננו בליווי תהליכי פונדקאות ב 17 שנים האחרונות

אנו מאמינות כי לכל תוכנית יש את היתרונות והחסרונות שלה מה שלנו היה חשוב בכתיבת המאמר שתשוו בהתאם לנקודות הרלוונטיות ותבחרו בתוכנית המתאימה לכם

1.זמן המתנה לאיתור פונדקאית מתאימה- בפונדקאות בישראל זמן ההמתנה נע בממוצע בין 6-4 חודשים והסיבה לכך כי ישנם יותר זוגות ממתינים מאשר פונדקאיות.

בפונדקאות בחו"ל זמן ההמתנה 4 שבועות והסיבה כי אין מחסור בפונדקאיות מתאימות.

המלצתנו: להתייחס לפרמטר הזה כאחד המשתנים בקבלת ההחלטה אבל לא רק. 
.

עלות פונדקאות – בפונדקאות בישראל העלות הכוללת (ללא תשלומי אקסטרות כמו תאומים ניתוח קיסרי,תשלומי בטוח לאומי) היא בסביבות 220000 ש"ח וכוללת 6 החזרות.

בפונדקאות בחו"ל העלות הכוללת (ללא תשלומי אקסטרות כמו תאומים, נתוח קיסרי, טיסות ושהיה לקראת הלידה) היא בסביבות 160000 ש"ח תלוי מה כוללת כל תוכנית .

כל התוכניות במחיר הזה מתבססות על החזרה אחת.

הפערים בעלות התוכניות השונות המציעות פונדקאות בחו"ל נובעים ממספר סיבות:

ישנן תוכניות המתייחסות למחיר בסיסי ללא שירותים נלווים שהינם הכרחיים כמו העברת עוברים, טיפול משפטי, וכו'.

ישנן תוכניות שהסוכנות בישראל הינו גורם מתווך בלבד ואינו מלווה את התהליך עד להבאת הילד לישראל. המשמעות במצב זה היא שההורים המיועדים צריכים לנהל בעצמם מרחוק את התהליך. לעומת סוכנויות של מתווכים כאלה ישנן סוכנויות אשר נותנות ליווי ישראלי מקצועי מתחילת התהליך ועד רישום הילד /ים בישראל.

המלצתנו: המחיר הנקוב בהסכם לא תמיד כולל את כל השירותים הנחוצים לצורך השלמת התהליך לכן חשוב לקרוא היטב מה כולל המחיר הנקוב ומה עלויות השירותים הנלווים הנחוצים ואילו אנשי מקצוע יכולים לתת אותו. 
.

3. חוקיות תהליך הפונדקאות- בישראל חוקק חוק פונדקאות ב 1996 ומונתה ועדה הכפופה למשרד הבריאות שקבעה קריטריונים לאישור הצדדים, הועדה הינה גוף מקצועי אשר בודק באמצעות חוות דעת רפואית פסיכולוגית וראיון אישי לפונדקאית האם הצדדים יוכלו לעבור את הליך פונדקאות בישראל.

עבודת הועדה אורכת כחודשיים לערך.

במדינות הנ"ל (ארה"ב, הודו, גיאורגיה, אוקראינה, אוזבקיסטן, רוסיה) ישנן תקנות/חוק אשר מאפשרים לתושבי חוץ לעבור תהליך פונדקאות.

המדינות אינן מתערבות בהליך הפונדקאות עצמו אך יכולות לשנות את התקנות בהתאם לנדרש.

המלצתנו: חשוב לקבל מידע על הבסיס החוקי באותה מדינה בה תבחרו לעבור את תהליך הפונדקאות. 
.

4.הפרוצדורה המשפטית- בפונדקאות בישראל, עם היולדו של התינוק על פקידת הסעד להוציא צו הורות המאפשר להורים לרשום את התינוק על שמם בתעודת זהות (גם אם מדובר בתרומת ביציות).

הפרוצדורה לקבלת צו הורות אורכת כחודש לערך, בזמן זה שוהים ההורים עם ילדם בביתם.

בפונדקאות בחו"ל עם היוולד התינוק על האב המיועד (במקרה של תרומת ביציות ) או שני ההורים ( במקרה של זרע וביצית של הזוג) והתינוק לעבור בדיקה גנטית כדי להוכיח קשר גנטי בינהם, ועל סמך תוצאות הבדיקה תוציא הקונסוליה הישראלית אישור מעבר לתינוק שיאפשר את הבאתו לישראל במידה ומדובר בתרומת ביציות האם המיועדת תצטרך להגיש מסמכים לקבלת צו הורות פסיקתי שיאפשר לה לרשום את העל שמה. לציין שוועדה מטעם הכנסת המליצה על שינוי הפרוצדורה בחו"ל כדי שתהיה דומה ככל האפשר לזו בישראל דבר שיבטל את הצורך מצד האם המיועדת לעבור צו הורות פסיקתי.

הפרוצדורה לקבלת דרכון מעבר לתינוק אורכת 4 שבועות שבהם על ההורה/ים המיועדים לשהות במדינה בה התבצע הליך הפונדקאות. 

5. ההליך הרפואי-בפונדקאות בישראל הזוג יכול להכין עוברים טריים ולהחזירם לרחם הפונדקאית, כמו כן להיות נוכח בכל שלב בתהליך הרפואי: החזרת העוברים, בדיקות מעקב ההיריון והלידה ולבחור את הרופאים המומחים שיבצעו את הבדיקות.

.

בפונדקאות בחו"ל העוברים מועברים מוקפאים ומופשרים לצורך ביצוע ההחזרה לרחם הפונדקאית (ישנם מקרים במיוחד בתרומת ביציות או כשהאישה נוסעת לאותה מדינה לעבור שאיבת ביציות שניתן גם להחזיר עוברים טריים אך העלות תהיה גבוהה יותר), ההורים המיועדים בדרך כלל לא יהיו נוכחים בהחזרות ובבדיקות מעקב ההיריון ויוכלו לקבל מידע זה ישירות באימייל או דרך גניקולוג ישראלי במידה והתוכנית כוללת ליווי של אנשי מקצוע מישראל.

המלצתנו: לבדוק איזה גוף ידאג לרמה הרפואית הנדרשת ולליווי רפואי מלא.

.

6.החלפת פונדקאית –בפונדקאות בישראל חוזה ההתקשרות עם פונדקאית כולל 6 נסיונות , ניתן לסיים את ההתקשרות כל עוד לא הושג הריון, אך במידה ורוצים להתחיל הליך חדש עם פונדקאית אחרת הדבר כרוך בזמן ,הוצאות כספיות נוספות ואישור ועדה.

בפונדקאות בחו"ל חלק מהתוכניות מאפשרות להחליף פונדקאית אחרי כל החזרה אחת או שלוש ,עלות החלפת הפונדקאית כלולה במחיר ההחזרה הנוספת ואינה כרוכה בזמן המתנה. החלפת פונדקאית יכולה להעלות את סיכויי ההצלחה ולסייע לכם לדעת במהירות המקסימלית אם הבעיה לאי הצלחה נובעת מאיכות העוברים .

המלצתנו: לבדוק איזה תוכנית מאפשרת החלפת פונדקאית באופן אוטומטי ובאיזה סכומים מדובר.

7.מערכת יחסים עם הפונדקאית-בפונדקאות בישראל ההורים המיועדים יכולים לנהל מערכת יחסים עם הפונדקאית, להיות איתה בקשר טלפוני רצוף, להיפגש עימה בתדירות גבוהה, ולהיות נוכחים בכל בדיקות מעקב ההיריון הדבר מעניק תחושת שליטה ובטחון לגבי התנהלות התהליך, יחד עם זאת ההורים המיועדים צריכים להיות מוכנים לנהל מערכת יחסים עם הפונדקאית שיכולה להיות קרובה יותר או רחוקה בהתאם לציפיות הצדדים.

בפונדקאות בחו"ל קשה יותר בפועל לנהל מערכת יחסים עם הפונדקאית, בגלל המרחק, קשיי שפה ומנטליות ולכן כל הקשר מתנהל בפועל דרך אנשי מקצוע מקומיים או אנשי מקצוע מישראל במידה והתוכנית כוללת ליווי של אנשי מקצוע מישראל. הדבר מתאים יותר להורים מיועדים אשר מעדיפים לעבור את התהליך ללא צורך לנהל מערכת יחסים עם הפונדקאית.

המלצתנו: חשוב שכל אחד יבדוק עם עצמו את נחיצות או אי נחיצות הקשר עם הפונדקאית. ובמידה ויש רצון לקשר עם הפונדקאית ממליצות לבחון את מידת וסוג הקשר שחשוב לו שיתקיים עם הפונדקאית. 
.

8. שהות הפונדקאית במהלך ההריון והטיפולים- בפונדקאות בישראל הפונדקאית ממשיכה להתגורר בביתה עם משפחתה, היות ומדובר במדינה מערבית ותנאיי המחיה של הפונדקאית אינם מסכנים את ההיריון . בפונדקאות בחו"ל ישנן תוכניות שבהן הפונדקאית שוהה בביתה למרות שמדובר במדינה של העולם השלישי ואין בטחון לגבי תנאיי המחיה של הפונדקאית והשפעתם על ההריון.

ישנן תוכניות שבהן הפונדקאית שוהה בהוסטל או דירה שהגוף המתווך מממן או עם משפחתה בקירבת הקליניקה ואינה עובדת במשך כל ההריון.

המלצתנו: יש לבדוק האם נושא המגורים בקירבת הקליניקה והתחייבותה לא לעבוד במהלך ההריון רשום במפורש בהסכם ההתקשרות עם הסוכנות 
.

9. המרחק הגיאוגרפי- בפונדקאות בישראל מדובר במדינה קטנה וישנה תמיד האפשרות שבסוף התהליך הצדדים יפגשו ברוב המקרים היחסים בין הזוג לפונדקאית לאחר הלידה מסתיימים לטובת התמודדות פסיכולוגית טובה יותר של הצדדים. בפונדקאות בחו"ל התהליך מתנהל במדינה אחרת והסיכוי שההורים המיועדים יפגשו את הפונדקאית לאחר הלידה הוא נמוך.

המלצתנו:חשוב לבחון עד כמה חשוב עבורכם האפשרות /חוסר אפשרות להתקל בפונדקאית לאחר לידת התינוק. 
.

10. מעמדו ההלכתי של התינוק-בפונדקאות בישראל החוק קבע כי על האם הנושאת להיות בת דתה של האם המיועדת והסיבה לכך היא כי בדרך זו מקבל התינוק את מעמדו ההלכתי (אם הפונדקאית יהודיה באופן אוטומטי התינוק יהיה יהודי)

בפונדקאות בחו"ל הפונדקאיות אינן יהודיות ולכן התינוק שיולד צריך יהיה לעבור גיור קטינים שמשמעותו טבילה במקווה ובמידה ומדובר בבן כמובן גם ברית מילה.

המלצתנו: לבחון עד כמה הנושא ההלכתי משמעותי עבורכם במיוחד אם אתם שומרי מצוות

.

11.מי המרכז שמולו נחתם הסכם- בפונדקאות בישראל ישנם מס' גופים המסייעים לזוגות לאתר

פונדקאית מתאימה ולקבל את אישור הועדה להתחיל בהליך הרפואי להשגת ההריון.

חלק מהגופים הוקמו רק לאחרונה וניסיונם מועט וחלק עוסקים בתחום שנים רבות וסייעו למאות זוגות ולכן ניסיונם רב,

ישנם גופים שאינם רשאים על פי החוק בישראל ללוות את התהליך לאורך הטיפולים, ההיריון ועד לאחר הלידה היות ואינם עובדים סוציאליים או פסיכולוגים ולכן הליווי שלהם יסתיים עם קבלת אישור הועדה.

בפונדקאות בחו"ל ישנם גופים אשר משמשים כמתווכים בלבד, וכל ההתנהלות של ההורים המיועדים לאורך התהליך עצמו נעשית באופן עצמאי מול הגורמים בחו"ל.

ישנם גופים שמלווים את כל התהליך באמצעות אנשי מקצוע מישראל אשר נמצאים בקשר רצוף עם אנשי המקצוע המקומיים וההורים המיועדים מנהלים את הקשר אך ורק עם אנשי המקצוע מישראל.

המלצתנו: חשוב לדעת לכל מי שיוצא לתהליך פונדקאות בארץ ובחו"ל שאומנם המטרה היא הבאת ילד לעולם אבל הדרך יכולה להיות שונה לחלוטין במידה ומעמיקים ומבינים מראש את התהליכים הרגשיים הרפואיים והמשפטיים שצריך לעבור.

משנת 1996 במשך השנים נולדו דרך המרכז למעלה מ 1,200 תינוקות המרכז מלווה אתכם לאורך כל הדך מחויבים למקצועית ללא פשרות ועובדים עם רופאים ואנשי מקצוע מצוינים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב