דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם לחיים משותפים, מתי צריך אותו? 

מאת    [ 28/01/2013 ]

מילים במאמר: 429   [ נצפה 1956 פעמים ]

נישואים וגירושים נעשים כיום בידי הרבנות, אך כאשר מדובר בזוג בני דתות שונות או בני זוג הידועים בציבור האם עצם היותר לא נישואים אומר הדבר כי אין מגיעים להם זכויות משפטיות?

כיצד עליהם להגן על עצמם?

לזוג החי יחד אשר לא רוצה או לא יכול להתחתן לפי הרבנות (כהן וגרושה, בני זוג מאותו מין) ישנם שתי דרכים עיקריות לממש את זוגיותם.

דרך אחת היא באמצעות הסכם לחיים משותפים בו הם מעגנים ומגנים על זכויות ממוניות שלהם  קרי, על הכסף של כל אחד מבני הזוג. על זכויות רכושיות של כל אחד מבני הזוג,  כלומר אם יש לאחד מהם דירה והוא רוצה שלבן הזוג האחר לא תייה נגיעה באותה דירה, הוא ירשום זאת בהסכם לחיים משותפים. דבר נוסף אם בני הזוג גרים בדירה של אחד מהם או לחילופין בשכירות, גם את זאת נכתוב בהסכם לחיים משותפים כאשר נתייחס לבן הזוג שקיבל זכות זמנית להיות בדירה ומה קורה בדירה השכורה כאשר בני הזוג נפרדים, מי יישאר ומי יעזוב.

דרך נוספת לזוג החי ביחד היא להינשא בנישואים אזרחיים.

נישואים אזרחיים לא ניתן לממש בישראל מפני שלפי חוק נישואים וגירושים בישראל הם באמצאות הרבנות. זוגות הנישאים בנישואים אזרחיים הם זוגות אשר אינם יכולים להינשא ברבנות כמו בעלי דתות שונות ואו בני זוג בעלי אותו מין או כאשר מדובר בנישואים שלא יכולים להתרחש ברבנות כמו כהן וגרושה. לחילופין ישנם זוגות שיכולים להתחתן ברבנות אך בוחרים שלא אם משום אידיאולוגיה ואם משום חוסר אמונה דתית בממסד הרבני.

גם כאשר אותו זוג נישא בנישואים אזרחיים אין זה אומר שאין צריך הסכם לחיים משותפים. בניגוד לדעה הרווחת גם נישואים אזרחיים מעניקים זכויות משפטיות לבני הזוג. על כן,  על כל אחד מבני הזוג בכדי להבטיח עצמו צריך שיהיה לו הסכם לחיים משותפים.

אז למה אנחנו צריכים באמת הסכם לחיים משותפים כאשר טוב לנו ביחד ואנחנו חולקים את החיים שלנו יחד?

אנו צריכים להכין הסכם לחיים משותפים גם כאשר טוב לנו יחד ואנו לא רואים כל צרה באופק, מכיוון שעלול יבוא יום שבו יהיה לנו פחות טוב יחד ובן הזוג השני, יגיד, אומנם אנחנו נפרדים אבל הדירה שלך שגרנו בה יחד 25 שנה או 15 שנה היא גם שלי, היתה לה, לבן הזוג שבבעלותו הדירה, כוונה לשתף אותי ואתה, אפילו הבהרת בפניי שהדירה אומנם רשומה על שמך אך היא גם שלי. ויכול להיות שאותו בן הזוג שבבעלותו הדירה בכלל לא רצה לשתף את בן הזוג השני ורק אמר לו את זה כדי שתנוח דעתו, בעוד הוא בכלל התכוון שהדירה במלואה, עם כל הזכיות שלו תיהיה לילדיו ולא לאף אחד אחר.

גם במקרה של נישואים אזרחיים כדאי לעשות הסכם לחיים משותפים למען הזכויות והרצונות שלנו שלא ייפגעו, יילקחו או יומרו באחרות.

אלינור ברגר עורכת דין בתחום דיני המשפחה, מגשרת משפחתית ועורכת דין בתחום המשפט הפלילי. בעלת משרד עורכי דין וגישור ברחוב בן יהודה 32 בתל אביב. טל" 03-5258883 פקס: 03-5258883. נייד: 052-7210036.אתר הבית http://www.elinorbergerlaw.co.il/    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב