דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופעת כאב הגב - בלט דיסק 

מאת    [ 27/01/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1568 פעמים ]

לעתים קרובות אנשים מתבלבלים ולא מבחינים בין בלט דיסק לבין פריצת דיסק. הבלבול נובע משום הדמיון שבין שתי התופעות. בשתיהן הביטוי של התופעה הוא כאב גב חד שעלול להוביל לקשיים תפקודיים רבים, שתי התופעות מתרחשות ביום בהיר אחד ללא הכנה מוקדמת ובשתיהן מעורב הדיסק. עם זאת, מדובר על שתי תופעות נבדלות וחשוב מאוד להבדיל ביניהן כפי שנפרט בהמשך.

מהו בדיוק בלט דיסק?

ובכן, כדי להבין את תפקיד הדיסק, יש להתעכב לרגע על עמוד השדרה. עמוד השדרה שלנו, המקור לכל כאב גב באשר הוא, מורכב מ24 חוליות. בתוך אותן חוליות עובר חוט השדרה בתוך תעלה שמגנה עליו. חוט השדרה הוא אסופה של עצבים שמתחילים את דרכם במערכת העצבים המרכזית (המח האנושי) ועוברת לכל אורך תעלת השדרה. החלקים העליונים אחראיים על האיברים בחלק הגוף העליון (ידיים למשל) ובגב התחתון ממוקמים העצבים שאחראים על הרגליים.

כאב גב ויותר

מעבר לכך שתפקיד עמוד השדרה להגן על חוט השגרה, יש לו תפקיד חשוב מאוד ביציבה שלנו. בין כל זוג חוליות ישנו מבנה ג'לטיני חוסי שמזכיר במראה שלו טבעת או דיסק. הדיסק משמש כבולם זעזועים אך כאשר נוצר בו עיוות, הוא יכול ללחוץ על אחד מהעצבים ולגרום לאדם כאב גב רציני מאוד. למעשה הצרה לא מסתכמת רק בכאב גב כיוון שהעצב יכול להקרין את הכאב על האיבר שהוא אמור לעצבב, כך למשל בלט דיסק צווארי יכול להקרין את הכאב לכיוון הזרועות והידיים.

ההבדל בין בלט דיסק לפריצת דיסק

פריצת דיסק היא מקרה חמור יותר מבחינה רפואית. בלט דיסק הוא עיוות של צורת הדיסק. פריצה שלו היא שחיקה מוחלטת או פריצה שלו החוצה וכך החוליות מתחככות זו בזו. במקרה הזה מדובר על כאב גב רציני מאוד עד כדי השבתה מוחלת של האדם. הנקודה שיש להבין היא כי בלט דיסק שלא יטופל לא גורם רק לתופעה של כאב גב אלא עלול להוביל לפריצה מוחלטת של הדיסק. הטיפול בתופעה נעשה לרוב על ידי נוגדי דלקת, משככי כאבים וטיפול פיזיותרפיה משולב בצעדים מניעתיים.

בין יתר הצעדים מומלץ להימנע מהרמת משאות כבדים. במידה ואתם מרימים משאות, השתדלו לכופף את הברכיים כדי לא להעמיס על הגב. כמו כן מומלץ שלא לשבת למשך שעות ארוכות ברציפות. קחו לכם הפסקה מדי עשרים עד שלושים דקות של ישיבה. בכל מקרה עליכם להקפיד על ישיבה זקופה במידת האפשר. כדי לאבחן כאב גב ולהבין מהיכן הוא נובע, מומלץ לעבור הדמיה רפאית באמצעות מכשירי C.T או M.R.I. כך תוכלו לדעת האם מדובר על כאב גב של בלט דיסק או כאב גב על רקע פריצת דיסק. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב