דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרגום מסמכים משפטיים - החשיבות של דיוק בתרגום משפטי 

מאת    [ 27/01/2013 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 3006 פעמים ]

חברות המציעות שירותי תרגום יכולות להציע בין היתר תרגום מסמכים משפטיים. חשוב לדעת שתרגומים משפטיים צריכים להיעשות על ידי אנשים המיומנים בכך ובעלי ידע וניסיון משפטי. כאשר עוסקים בתרגום מסמכים משפטיים יש חשיבות גדולה לדיוק. חברות אשר צריכות תרגום מסמכים משפטיים חייבות להבין את החשיבות שבדיוק.

לכל שפה יש את הניואנסים שלה ומילים עם משמעות כפולה. אלו יכולים לשנות לגמרי את משמעות המשפט או הפסקה. אנשים שלמדו את השפה אך זוהי אינה שפת האם שלהם עלולים ליפול בניואנסים. זה נכון לכל סוג של תרגום אך במיוחד כאשר מדובר בתרגום מסמכים משפטיים. אי הבנה של ניואנס יכולה להביא לתרגום לא מדויק ואפילו שגוי.

דוגמה מפורסמת הממחישה את החשיבות של תרגום משפטי היא אמנת ורשה. אמנת ורשה היא אמנה בין לאומית המסדירה את האחריות של חברות תעופה לנוסעים, מטען וסחורות. האמנה נכתבה ב 1929, במקור בשפה הצרפתית. על מנת להטמיעה בחוק האנגלי היה צורך לתרגמה לאנגלית. התרגום היה לקוי וכך נוצר מצב שבו המתרגם יצר עמימות במקום שבו הייתה וודאות ולהפך, וודאות היכן שהייתה תהום נשייה. הבעייתיות בתרגום נובעת גם מהשוני הקיים במבנה התחבירי של כל שפה. יתכן מצב שבו מתורגמן ימצא צורך לפצל משפטים. יש להיזהר מאוד, כל אי דיוק בתרגום יכול לשנות את משמעות המשפט.

תרגום חוזים לדוגמה הוא נפוץ מאוד ובמקרים רבים יש צורך בתרגום מסמכים משפטים הקשורים בחוזים, בעולם העסקים הגלובאלי ישנו מסחר בינלאומי וחוזים נחתמים בין חברות במדינות שונות ושפות שונות. כאשר חותמים על חוזה למעשה חותמים על מערכת של תנאים ותחומי אחריות, החוזה מפרט את כל תנאי העסקה ולכן יש צורך בתרגום מסמכים משפטיים. תרגום לא מדוייק יכול להביא להבנה שונה של תנאי ההסכם. השוני אינו רק השפה אלא גם כל מערכת המשפט. כאשר מתרגמים חוזה יש לקחת בחשבון גם את ההתייחסות של מערכת המשפט והחוקים לחוזה במדינת היעד.

כל הדוגמאות הנ"ל ממחישות את החשיבות של דיוק בתרגום מסמכים משפטיים. גם אם יש לכם חבר או מכר השולט היטב בשפות זרות, גם אם מכירים מישהו בעל ניסיון מוכח בתרגום, אין זה אומר שהוא מתאים לתרגום מסמכים משפטיים. על מנת להימנע מטעויות, יש לפנות לשירותי תרגום מסמכים משפטיים.

 

 

http://legaltext.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב