דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו תדלוק חיצוני ומדוע הוא מסוכן ובעייתי? 

מאת    [ 26/01/2013 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 3616 פעמים ]

תדלוק חיצוני יוצר תלות באחרים

 

אנשים שתלויים באחרים בצורה משמעותית הם אנשים שמתדלקים את עצמם דרך אחרים ולא דרך עצמם. ההרגל הזה למלא את עצמך דרך אחרים הוא הרגל נפסד, מסוכן והרסני.

 

כל עוד ממלאים אותך - הכל בסדר. אבל כאשר מי שמתדלק אותך מפסיק לפתע, פתאום לא נראה לו או פשוט נשבר לו - אתה מוצא את עצמך במשבר מיידי. כל עולמך חרב וכל כוחותיך אוזלים במהירות ללא תחליף או מענה. 

 

 

 

כשאתה נשלט על ידי הרצונות של אחרים אתה נמצא במצב תמידי של נחיתות, השפלה ותסכול

 

תדלוק חיצוני יוצר מצב בו אתה כל הזמן נשלט על ידי הרצונות של האחרים ולא על ידי הרצונות של עצמך - כי אתה תלוי באחרים לחלוטין. הדבר דומה למצב בו עליך למלא דלק בתחנת דלק אבל יש שביתה ארצית של כל תחנות הדלק וכל דקת נסיעה שעוברת מצב הדלק שלך הולך ומחמיר.

 

החכמה אינה לתדלק על ידי אחרים - למרות שזה לכאורה הכי זמין והכי נוח - אלא לתדלק את עצמך על ידי עצמך. תדלוק עצמי הוא הדרך היחידה להגיע לאוטונומיה ולעצמאות אמיתית, אחרת כל החיים תהיו בעמדת נחיתות, השפלה ותסכול.    

 

 

 

אהבה עצמית היא התשובה

 

תדלוק עצמי מתחיל מאמונה עצמית ואהבה עצמית. הוא ממשיך בפיתוח ובחיזוק העצמי. והוא יוצא אל הפועל במציאת מקורות פרנסה ופעילות שמסבה לכם הנאה. בסופו של דבר, אהבה עצמית מובילה למצב בו אתם מסוגלים לספק לעצמכם כל דבר שתרצו בו - לבד, וללא עזרה של אחרים.

 

תדלוק חיצוני מבוסס תמיד על כוחם של אחרים, על רצונם ועל הגחמות שלהם. לעומת זאת, תדלוק פנימי מעניק לכם עצמאות, הוא מאפשר לכם לשבת מאחורי ההגה ולנהל את החיים שלך בכוחות עצמכם, בלי טובות, בלי עיכובים, בלי תחנונים, בלי השפלות. 

   

 

 

עצמאות, חופש בחירה ותדלוק פנימי

 

האינסטינקט של רוב האנשים הוא לחפש את האהבה ואת תשומת הלב - בחוץ. הנטייה הזו נראית במבט ראשון מאוד נכונה וטבעית, אבל בפועל היא אינה נכונה והיא הרסנית.

 

מגיל צעיר מלמדים אותנו לתדלק את עצמנו דרך אחרים אלא שנטייה זו היא ממכרת, היא מרדימה, ובעיקר - היא מרגילה אנשים לא לאהוב את עצמם באמת אלא לאהוב את עצמם בהתאם למה שאחרים אוהבים בהם או כל עוד אחרים אוהבים אותם. היא דוחפת אנשים לחפש כל הזמן אנשים עצמאיים וחזקים מהם כדי לתדלק את עצמם באמצעותם והיא אינה מלמדת אנשים כיצד ליצור את הכוח העצמאי בכוחות עצמם.

 

 

וטיפ לסיום: זה נוח ונעים שמתדלקים אותנו מבחוץ. אבל, וזה אבל גדול, יש מחיר כבד לתדלוק חיצוני והמחיר הוא אובדן זהות, אובדן עצמאות וחוסר יכולת לשלוט על החיים שלכם. לכן, רק תדלוק פנימי הוא אמיתי והוא בשליטתנו המלאה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב