דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשוב לעשות תיאום ציפיות זוגי אחרת פער הציפיות יוביל לגירושין 

מאת    [ 26/01/2013 ]

מילים במאמר: 452   [ נצפה 3170 פעמים ]

פער הציפיות הקלאסי

 

בין בני זוג ישנם המון פערים טבעיים שיוצרים מוקד של חיכוך ושל עימות. אולי הפער הנפוץ ביותר הוא בנושא הבאת הילדים, ההשקעה בהם, חלוקת הנטל שקשורה בהם והחינוך שלהם.

 

מרבית הנשים מאמינות שהיחס של גברים לילדים הוא זהה ליחס שלהן עצמן לילדים. הן מצפות שגברים ישתוקקו לילדים, יעניקו להם את כל מה שיש להם, יקריבו עבורם ללא חשבון, ישלמו עבורם ויתמקדו בהם ככל יכולתם. לעומת זאת, חלק לא מבוטל מהגברים אינו בא מציפייה דומה. גברים רבים אינם מוכנים להקריב בשביל הילדים את הכל אלא רק חלק, הם אינם מוכנים באמת להשקיע בילדים את כל עיתות הפנאי שלהם והם אינם מוכנים לשלם עבורם ככל יכולתם אלא רק עד למקום שבו הדבר אינו פוגע בהם ובצרכים שלהם.  

 

 

 

אנשים פשוט לא מוכנים להאמין שמישהו יכול להיות שונה מהם

 

הטרגדיה היא, שנשים מניחות שברגע האמת הגברים שלהן יתנהגו לילדים שלהן בדיוק כמותן. הן אינן מסוגלות להאמין שגברים מסוגלים להתנהג בניגוד לקוד האימהי שלהן, בשונה מהן, בדרך אחרת או בדרך אגואיסטית.

 

ברגע שהן מתרשמות שזה אכן המצב, ושהגברים פועלים באופן שונה ולפי קוד שונה - הן מתאכזבות בצורה עמוקה וקשה, מסרבות לקבל זאת ומתקשות מאוד להתמודד עם מציאות שכזאת.   

 

 

 

אילו היה תיאום ציפיות - הבעיות לא היו מתעוררות

 

אילו היה תיאום ציפיות עוד לפני הבאת הילדים האכזבה והציפייה לא היו מתעוררות, כי ברגע שישנה הבנה מראש על היקף התפקידים בין גברים לנשים, על חלוקת המטלות, על היחס השונה, על הדגשים השונים - הכל הופך ברור וידוע מראש וישנה הכנה רגשית ומוכנות פסיכולוגית לכך.

 

אבל, כאשר כל זה לא נעשה, האכזבה והכעס הם פשוט בלתי נמנעים. במצב כזה, הנטייה האינסטינקטיבית של נשים היא לנסות לחנך את הגבר, לכפות עליו, לאיים עליו ולהעביר אותו סדרת חינוך קשוחה. למרבה הצער, זה בדרך כלל מאוחר מדי, מעט מדי ומתסכל מאוד.

   

 

 

בהעדר תיאום ציפיות - לא רק שזוגות מתגרשים אלא שהם מתגרשים בצורה כוחנית ותוקפנית

 

למרבה הצער, רוב הזוגות אינם טורחים לבצע תיאום ציפיות לפני הבאת הילדים ולפני הנישואים והמיסוד. הם משמרים סוג של פצצת זמן מתקתקת שברור וידוע לכל שהיא תתפוצץ להם בפנים לאחר החתונה והבאת הילדים.

 

אבל חמור מכך, מי שלא עורך תיאום ציפיות מראש - בדרך כלל גם לא יודע להתגרש בכבוד. הגירושין הופכים מכוערים ואלימים, כי בני הזוג ממשיכים לנסות ולחנך אחד את השני סמוך לגירושין, תוך כדי הליך הגירושין וגם לאחריהם כמובן.

 

 

וטיפ לסיום: זה לא טוב לחיות בתוך בועה או חלום שיום אחד יתנפץ בבום גדול. עדיף לתקשר עם בני זוג ולשמוע מהם מהי השקפת עולמם האמיתית. מי שמניח שבני הזוג שלו דומים לו וחושבים כמוהו - שוגה באשליות מסוכנות ביותר.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב