דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה מועדפת במפעלים 

מאת    [ 26/01/2013 ]

מילים במאמר: 417   [ נצפה 3494 פעמים ]

עבודה מועדפת הפכה לסוג של תרבות עבור חיילים משוחררים מהשירות הצבאי. לפיכך, מרבית החיילים המשוחררים נוהגים ומעדיפים לעבוד בעבודה מועדפת, תוך פרק זמן קצר ממועד השחרור מצה"ל. יש מספר קריטריונים המאפיינים עבודה מועדפת, כאשר עבודה מועדפת במפעלים הינה המועדפת ביותר עבור המשתחררים.

מאידך, לא כול החיילים המשוחררים, מודעים ליתרונותיה של העבודה המועדפת בכלל, ולעבודה מועדפת במפעלים בפרט. כאמור, עבודה מועדפת מעניקה זכויות עבור אותם חיילים המעוניינים לעסוק בה.

כמו כן, מדובר בעבודה המוגדרת לפרק זמן של כשישה חודשים, שבתומם זכאים החיילים המשוחררים לקבל מענק כספי כעמל לעבודתם. בתוך כך, הם משתכרים חודש בחודשו במשכורת עבור עבודתם בלי שום קשר, למענק הניתן להם בתום הגדרת הזמן לעבודה המועדפת.

עבודה מועדפת במפעלי תעשייה ובתי מלאכה

המוסד לביטוח לאומי מסווג את מגוון העבודות המועדפות, כך גם חל סיווג על עבודה במפעלים ובתי מלאכה. לכן חשוב לשים לב לשינויים של המוסד לביטוח לאומי מעת לעת. עבודה מועדפת במפעלים לא חסר בלשון המעטה וההיצע מגוון ורחב. החל מעבודות ריתוך ומסגרות, מכשירנות, משחיזנות, חרטות וכרסום, תפירה לסוגיה, עבודות חשמל, מכונאות ועוד עבודות בתחום התעשייה והטקסטיל. 

עבודות נדרשות/מועדפות מזכות במענק את המשוחררים בין אם בחרו בעבודה מועדפת במפעלים  או בין אם בחירה בעבודה מועדפת בבתי מלון ובשאר התחומים שהגדירם הביטוח הלאומי כעבודה מועדפת.

ישנם מפעלים נוספים שאפיון העבודה בהם אינה נמנית כעבודה בתחום הטקסטיל, ריתוך, מסגרות וכדומה. אלא מדובר במפעלים לייצור מזון . לדוגמא: מפעלים לייצור גבינות, בשרים, נקיקים, גלידות וכדומה. מפעלים אלו מעסיקים חיילים משוחררים, במסגרת עבודה מועדפת במפעלים והאחרונים זכאים למענק גם אם בחרו לעבוד במפעלים בתחום המזון.

עבודה מועדפת במפעלים או עבודה נדרשת?

לשכות התעסוקה או חברות כוח אדם וכדומה, מפרסמות מודעות דרושים. מאידך, גופים אלו לא תמיד מציינים במודעות הדרושים "עבודה מועדפת", אלא "דרושים חיילים משוחררים לעבודה נדרשת". לכן,  אם מצוין עבודה נדרשת במודעות אלו, מדובר באותה הגברת בשינוי ההדרת. במילים אחרות, עבודה מועדפת היא גם עבודה נדרשת.

לא משנה מה בוחרים, בין אם בנדרשת או במועדפת זכאים למענק הכספי. סכום המענק עומד היום על 9,000 ש"ח. אמנם מדובר בעבודות כפיים ולא במשרדאות עם עניבה ופינוקים, אך התגמול שווה את העמל בן השישה חודשים.

היכן מומלץ לעבוד?

על מנת להקל את תהליך חיפוש העבודה, חשוב לאתר מקום עבודה באזור מגוריכם, אך לא רק. חיילים משוחררים המעוניינים להעתיק את מגוריהם לעיר או אזור אחר בארץ, יכולים לעבוד בכול מקום ברחבי הארץ. בכול אזורי הארץ ניתן למצוא עבודות מועדפות או נדרשות. למעשה הפתרון המושלם להשתלב בעבודה במפעלים או במשרות אחרות המוגדרות על פי הביטוח הלאומי כזכאיות למענק הוא דרך חברות כוח אדם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב