דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכנון פיננסי - מי מוכן לשיעור בכלכלת המשפחה? 

מאת    [ 21/01/2013 ]

מילים במאמר: 477   [ נצפה 1860 פעמים ]

תכנון פיננסי - מי מוכן לשיעור בכלכלת המשפחה?

כשהייתי ילדה היה לנו שיעור בבית ספר בשם כלכלת בית, לא היה לו שום קשר לכלכלה ובטח לא לניהול תקציב משפחתי, זה היה השיעור הכי כיף ושהכי חיכינו לו – בישול, אפייה ובקיצור להכיר את המטבח מקרוב. יצאנו מהשיעור שבעים בבטן ורעבים ומצפים לשיעור הבא. אצל ההורים שלנו היה שיעור כלכלת משפחה, זה כבר היה הרבה יותר קרוב לתאר את הביטוי כלכלה. שיעור על ניהול נכון של תקציב המשפחה, מה רצוי לעשות בהווה ואיך צריך לתכנן את העתיד הכלכלי שלנו. מאז עברו לא מעט ימים, חברת השפע ביחד עם כל הפיתויים שהיא מציעה מצליחה לבלבל לא מעט זוגות, גם את אלה שמרוויחים יפה.

יש לי חדשות טובות - באמצעות מספר כלים, טכניקות והרגלים חדשים, אפשר להפחית במידה ניכרת את ההוצאות החודשיות ואפילו להישאר עם סכום יפה בצד.

התהליך דורש סיוע מקצועי של יועץ או יועצת כלכלת משפחה, לא מעט משמעת עצמית ונכונות להתמודד עם המציאות.

מהי התנהלות פיננסית נכונה?

האם שאלתם את עצמכם כיצד אתם מנהלים את התקציב המשפחתי? רוב האנשים מסתכלים בחשבון מידי פעם, בודקים אשראי, מדברים רק שחייבים עם הבנקאי, לא תמיד זה מספיק. הדבר מאפשר בקרה על התנהלות החשבון אבל לא על ההתנהלות התקציבית שלנו ובטח לא על תכנון פיננסי עתידי. במסגרת תהליך הלמידה של ניהול תקציב משפחתי לומדים קודם את הרכב ההוצאות וההכנסות שלנו כבסיס לאיזון התקציב החודשי. להכיר היטב את הרגלי הצריכה שלנו הוא אבן היסוד בכל התהליך. בניית התקציב המשפחתי שלנו תיעשה לאחר שניתחנו את ההוצאות וההכנסות אל מול ההרגלים והצרכים האמיתיים שלנו. התהליך הוא דומה גם כשמדובר בעסק שזקוק לייעוץ עסקי.

הסתכלות פיננסית עתידית שלמה

כאשר חיים בבית אחד, הרגלים של בן בית אחד משפיעים על שאר בני הבית. לדוגמה, אם נלמד את ילדנו להיות יותר חסכוניים ומאופקים, גם אנחנו נחיה במתח פיננסי נמוך יותר וההחלטות הכלכליות שנבצע תהיינה שקולות ומדודות יותר. כאשר מבינים שכולם שותפים למאמץ אחד משפחתי, קל יותר למצוא את נקודת החוזק אצל כל אחד מבני המשפחה ולהירתם כאיש אחד להשגת המטרה.

ניהול תקציב משפחתי הוא תהליך הדרגתי מעצים ומאתגר. לבסוף, אין אדם שלא רוצה שיישאר לו יותר כסף בסוף החודש, ואין אדם שאוהב לראות כיצד החור שיש לו בכיס הולך ותופח עם כל חודש נוסף שעובר.

מטרת התהליך-  תכנון פיננסי נבון לטווח הארוך. התבוננות אל עבר העתיד כדי לבחון כיצד ההתנהלות שלנו היום מביאה אותנו אל הטווח הבינוני והארוך אל מול השגת המטרות שלנו בחיים.

לסיכום, כאשר מצליחים להתגבר על הפחד ולהתעמת עם ההרגלים שלנו, התוצאות החיוביות ניכרות כבר לאחר תקופה קצרה של עבודה עצמית. חשוב להיעזר  ביועץ פיננסי שיש לו גם יחסי אנוש טובים והוא יודע כיצד לגשת אל הלקוחות שלו  בצורה בלתי מאיימת, מתוך מקום של עזרה ונתינה. תהליך הליווי והייעוץ לכלכלת המשפחה הוא מפחיד הרבה פחות מכפי שנדמה, במיוחד כאשר עושים אותו בצורה ובקצב המתאימים.

אשמח לעמוד לרשותכם

הילה אלקלעי

תכנון פיננסי

תכנון פיננסי הוא דרך להשיג את המטרות שלכם דרך ניהול נכון של הכספים שלכם, כפרט או כעסק.
המטרה שלי כמתכננת פיננסית היא לעזור לכם לגדל קן ביצים גדול מספיק שיתמוך בכם בעתיד ובמקביל להגדיל את האינטליגנציה הפיננסית שלכם כדי שתוכלו לקבל החלטות פיננסיות חכמות ורווחיות יותר.בתהליך משותף שכולל בדיקת ההתנהלות הפיננסית, הכספים והנכסים שלכם, אנחנו בוניםתוכנית פיננסית התפורה לכם אישית. 

הילה אלקלעי
ייעוץ ותכנון פיננסי
www.financial-planning.co.il
href="mailto:alkalay.fp@gmail.comalkalay.fp@gmail.com">">alkalay.fp@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב