דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות ככלי תחבורה חשמלי 

מאת    [ 20/01/2013 ]

מילים במאמר: 925   [ נצפה 3843 פעמים ]

יתרונות וחסרונות של שימוש באופניים חשמליות בכלי תחבורה חשמלי

 

מאמר זה עוסק ביתרונות ובמחירים של אופניים חשמליים ככלי תחבורה חשמלי ובעד כמה היתרונות עולים על החסרונות לרוב המשתמשים.

 

אם את/ה שוקל רכישת אופניים חשמלים כצורה חלופית של תחבורה חשוב לך להבין את היתרונות וחסרונות, כך שתוכל לקבוע את הדרך הטובה ביותר לנצל את המוצר הזה.

 

אם את/ה רגילים לנהוג ברכב מופעל בדלק כמו רכב פרטי או קטנוע/אופניע יש כמה מותרות מסויימים עליהם יש לוותר מתוך בחירה מצד אחד. מצד שני יש לשימוש בכלי הרכב החשמלי הזה יתרונות עצומים, שעבור הרוב המוחלט של האנשים שמשתמשים בכלי הרכב שלהם לשימוש באזור אורבני, או כאמצעי להגיע לתחבורה ציבורית לטווח ארוך (כמו רכבת/אוטובוס בין עירוני/הסעה לעבודה), עולים בהרבה על החסרונות.



בתיאוריה הדברים להלן היו אמורים להיות רלוונטיים גם לקורקינטים חשמליים, אלא שבמציאות של ינואר 2013 קורקינטים חשמליים בישראל הם כלים בעייתיים מבחינם האמינות, או אמינים אבל יקרים להחריד, כמעט פי שניים ומעלה ממה שעולה זוג של אופניים חשמליים טובים וסבירים בעלי סוללת 36 וולט. עניין בעייתי נוסף הוא שהקורקינטים החשמליים אינם חוקיים נכון להיום - כלומר אין להם תקן, ולפיכך מומלץ פחות לרכב בכלים כאלו. רק חשבו על ההשלכות במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים כאשר חברת ביטוח, על שלל עו"ד מטעמה צריכים להיות מעורבים...

 

אחרי שהנחנו את עניין הקורקינטים מאחור הבה נבחן את היתרונות של אופניים חשמליים או כל כלי תחבורה חשמלי טוב:

 

1. הרבה יותר זול מדלק.

 

גם בארץ גם בעולם נעשו חישובים שהוכיחו שעלות קילומטר נסיעה באופניים חשמליים היא אגורות בודודת לקילומטר (כולל כל ההוצאות שסובבות את האופניים - חשמל, ירידת ערך, תיקוני פנצ'רים ותחזוקה כללית + החלפת סוללה אחת לשנתיים/שנתיים וחצי). עלות החשמל הישירה לטעינת אופניים חשמליות למשתמש הכבד (טוען סוללה מלאה כל יום, ונוסע בכל יום) עומדת על 10-15 ש"ח לקילומטר.

העלויות של הדלק לקילומטר בודד עולות פי 1000-1500% (ממוצע בארץ ובעולם) וזה עוד לפני עלויות רשיון, ביטוח, רישוי, תחזוקה ותשלומים נוספים אחרים שגורמים לגידול בעלויות אלו. אגב בהתאם לנתונים של ממשלת ארצות הברית, העלות הממוצעת של נהיגה ותחזוקת רכב בארצות הברית היא 0.54 $ לכל ק"מ נסיעה. וזה במדינה שבה עלויות הדלק וירידת הערך ובכלל... נמוכות יותר מאשר בישראל.

 

2. טווח מורחב/ מתח מופחת

 

כאשר מצמידים לאופניים, שהם בהתאם למחקרים רבים כלי התחבורה היעיל ביותר בעולם מבחינה אנרגטית (חפשו על כך ב google), מנוע חשמלי, מקבלים טווח נסיעה רחוק יותר, עם זמן הגעה מהיר יותר מאשר אופניים רגילים. אם נצרף לכך את חוסר הצורך למצוא חניה ואת היכולת לבצע קיצורי דרך וגם לנסוע על מדרכות כנגד כיוון התנועה המקובל, נמצא כלי שהוא אידיאלי לנסיעות אורבניות בטווחים של עד 30-35 ק"מ בין אם זה לעבודה, לסידורים, או לטיול בסביבה.

 

בונוס הוא הפחתת לחץ נפשי ופיזי על ידי המנעות מנסיעה בכביש עם פקקים וסכנות נוספות שקשורות ל

כלי רכב. משב אוויר רוח רענן וקריר יחד עם שמש יוסיפו לחוויה.

 

3. אופציה לפעילות גופנית.

 

באופניים חשמליות יש לך אפשרות לנסוע בשתי דרכים: אם את/ה רוצים לבצע פעילות גופנית אפשר לדווש בדיוק כמו באופניים רגילים. את/ה יכולים להשתמש בדוושות לכיוון אחד ובהפעלה החשמלית בכיוון השני כאשר התעייפתם.



4. בטוחות וקלות לתפעול

 

אופניים חשמליים הם בטוחים וקלים לתפעול. לרוב האופניים אמצעי בטיחות כגון ניתוק מנוע בזמן בלימה, וכן רכיבי בטיחות חשמליים שונים כגון פיוזים ונתיכים אחרים ששומרים על הרופאים. בניגוד לכלי הפעלה עם דלק, אין סכנות פיצוץ.

גם העובדה שמהירות האופניים החשמליים מוגבלת מטינה את הסיכון לפגיעה קטלנית במקרה של תאונה.

 

5. אין צורך ברישיון.

 

ברוב המדינות, וגם בישראל, אין חובת רישיון לאופניים חשמליים (אם כי בישראל יש חובה לגיל 14 ומעלה ולחבישת קסדה), מה שהופך אותן לכלי תחבורה זמין ומיידי למי שזקוק לכזה. וגם לתחליף טובה למי שרשיונו נשלל.



6. כלי רכב "נקי" ו"ירוב"

 

עבור אנשים עם מודעות סביבתית יתרון חשוב של אופניים חשמליות הוא ההשפעה החיובית על הסביבה. האופניים אינן פולטות פחמן מזיק, ועל אף שגם כדי לייצר את החשמל שמניע את האופניים משתמשים ברוב המקומות בתחנות חשמליות שמייצרות פחמן דו חמצני, עדיין ההשפעה שלו היא זניחה לחלוטין בייחס לנסיעות מקבילות במכוניות.  הפחתת הפחמן משפרת את איכות האויר ומפחיתה את היקף ההתחממות של כדור הארץ.

 

7. זמין כמעט לכל גיל.

 

מגיל 14 ומעלה ניתן לשלוח את הילדים לבית הספר על האופניים החשמליים, עד גיל זה ניתן להסיע אותם על מושבים ייעודיים. ההורים ינסעו במהירות ובקלות לעבודה וגמלאים ימצאו את האופניים החשמליים שימושיים מאד בזמן הסידורים השונים שלהם והקניות.

 

החסרונות של אופניים חשמליים:



1.) טווח ומהירות מוגבל

 

אופניים חשמליים מוגבלים בפועל לטווח של 30-35 ק"מ בכל טעינה, תלוי בדגם ובסוג סוללה, אבל הטווח הזה הוא רלוונטי לרוב המוחלט של האופניים החשמליים בארץ - שנמכרים בתצורה של סוללת 36V עם 8-10A ומנוע של 250W (אופניים חשמליים עם סוללת 24V הם בעלי טווח מוגבל הרבה יותר).

 

התוצאה היא שלא ניתן להשתמש באופניים חשמליים לטיולים אורים או לנסיעה למרחקים מאגד גדולים.

 

מכיוון שהאופניים החשמליות התקניות מוגבלות למהירות של 25 קמ"ש נסיעה לקצה גבול המרחק תיקח קצת זמן.

 

2.) פחות אמצעי בטיחות מידיים

 

באופן טבעי, אופניים חשמליות יהיופ חות מוגנות במקרה של מזג אוויר קשה ותנאי דרך ולוואי קשים.

 

למרות שניתן לרכב בגשם. תוכלו בהחלט להירטב כהוגן אם לא תהיה הגנה נוספת תירטבו כהוגן. אבל אם תתלבשו היטב תגלו שניתן להשתמש בהם בהחלט.



לסיכום:

 

אופניים חשמליות הן כלי רכב פופולרי ביותר וזה לא מפתיע בכלל לאור השימושיות והיתרונות העצומים, וזאת למרות שהן אינן מיועדות לתנאי מזג אוויר קיצוני ולנסיעות בין עירוניות ארוכות במיוחד.



על הכותבים


בית האופניים הממונעים (bikeshome) היא חנות אופניים המתופעלת על ידי צוות בעל 10 שנות ניסיון בתחום של אופניים חשמליות ואופנים חשמליות מיוחדות וקלנועיות. במקום מעבדת תיקונים משוכללת לכל סוגי האופניים והממונעים, כולל ממונעים לילדים, אופניים חשמליות מתקפלות, תלת אופן, מדריכים לאופניים חשמליות יד2 ועוד 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב