דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגנונות עיצוב פופלריים 

מאת    [ 19/01/2013 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 1812 פעמים ]

סגנונות עיצוב וטעם עיצובי אישי משתנים עם השנים. אם בעבר היינו מעצבים את חלל הבית על ידי בחירת חומרים ( עץ, שיש או בד) או פלטת צבעים שיתנו את הקו המנחה לעיצוב הבית. היום יותר ויותר אנשים מעדיפים לבחור סגנון עיצוב לבית כולו: אפשר לראות בתים בסגנון מרוקאי, בסגנון סיני, בסגנון פרובנס או בסגנון אמריקאי.

אבל מה בעצם מאפיין כל סגנון עיצוב? מהיכן הגיעו?מה המאפיינים שלהם והעקרונות לפיהם מעצבים. ואיך תדעו איזה סגנון עיצובי מתאים לאישיות שלכם?

עיצבו הפנג שואי - מקורה של שיטת עיצוב זו היא כסין הרחוקה. סגנון זה החל בחצר קיסר סין והרעיון העומד מאחוריו הוא סידור וארגון החפצים והריהוט בבית במטרה להגיע להרמוניה עם הטבע. משמעות השם בסינית הוא "רוח ומים" ועיקר עיסוקו בהצבת החפצים והרהיטים  מרחב במטרה ליצור הרמוניה ואור ולהפטר מפריטים ומנוף לא רצוי או הרמוני. 

למי מתאים עיצוב בית בסגנון פנג שואי? סגנון זה מתאים בעיקר לאנשים מינימלסטיים, רוחניים המאמינים באנרגיות ומסתפקים במועט ומחוברים לטבע.

עיצוב בסגנון מרוקאי - מקורו של העיצוב הוא בארכיטקטורה המורית. עיצוב מרוקאי משולב בתחושה אקזוטית, צבעים חזקים, אלגנטיות ומיזוג תרבויות המשלבסגנונות: מפורטוגל, צרפת, ספרד, אפריקה ואפילו פרס עם השפעות איסלמיות המדרום והמזרח ומעניק לבית סגנון מיוחד ומעורר השראה.  הצבעים שישלטו בבית יהיו צבעים חמים: אדומים, כתומים, חמרה וגווני אדמה. כריות צבעוניות ומרבצי ישיבה ופינות אירוח יפות כיאה לאנשים חמים האוהבים לארח.

ריהוט פרובנס - מקורו של ריהוט זה בחבל פרובנס הממוקם בדרום צרפת למרגלות הים התיכון. הריהוט מושפע מאוד ממזג האויר המאפיין את האזור: קיץ החם והיבש והחורף המתון, אור השמש וגווניה של פרובנס ומקנה אווירה ביתית ונעימה. הבתים בחבל פרובנס בנויים מחדרים גדולים והריהוט הפרובנסי הכפרי בעל הצבעים הבהירים והקווים הפשוטים הינו מאופק ולא יומרני פשוט אבל גם אלגנטי. בין הפרטים המיוחדים שאפשר למצוא בסגנון זה הוא: מיטת בסגנון פרובנס, שידת איפור, קומודה,ויטרינות קיר וקנוסולותמעוצבות.
סגנון זה מתאים לאנשים ארציים, לבתים כפריים המחוברים לאדמה, לאור ולטבע.

עיצוב בסגנון ים תיכוני - בדומה לסגנון המרוקאי הוא סגנון משולם המגיע מארצות הים תיכוניות: ספרד, יוון, איטליה וספרד. הצבעים השולטים בסגנון זה הגיעו מיוון כמו גווני הכחול והטורקיז עם קירות לבנים ורצפות טיח. מאיטליה לקח הזגנון את חומרי האדמה כמו אריחי החימר והטקוטרה וקורות עץ כפריות. סגנון זה כיאה לאזור הים התיכון מאופיין גם בחלונות גדולים, מרפסות ופשטות ים תיכונית. סגנון עיצוב זה נע בין פרובנס למרוקו, מתאים לתושבי אזור הים התיכון בין ישראל ליוון ביו איטליה לספרד, לאזורים עם מזג אויר חם ותושבים חמים לא פחות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב