דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למי יצביעו בעלי עסקים קטנים בבחירות 2013? 

מאת    [ 17/01/2013 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 1960 פעמים ]

אני משער כי השאלה: למי יצביעו כחצי מיליון בעלי עסקים קטנים ובני ביתם בבחירות 2013, מעסיקה רבים, אך לא את האסטרטגים במטות הבחירות של המפלגות השונות.
זאת, על אף שחלקם של המתלבטים בקרב המצביעים גדול השנה במיוחד, ועל אף היותה של קבוצת בעלי העסקים הקטנים גדולה באופן משמעותי ביחס למספר בעלי זכות ההצבעה.

הסיבה להתעלמות זו נעוצה בעובדה שבעלי עסקים קטנים נוהגים, בדרך כלל, להצביע מתוך השקפת עולמם הפרטית, הנוגעת לנושאים השונים, ואינם מייחסים משקל עודף לאינטרס של העסק.
דפוס הצבעה זה מדגיש את גודל תרומתם של בעלי עסקים קטנים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, במיוחד על רקע תופעה של קבוצות מצביעים מאורגנות שטובתם האישית עומדת בראש מעייניהם.
עסקים קטנים הם עמוד השדרה של הכלכלה. בעלי עסקים קטנים הם עמוד השדרה של חברה צודקת. להצבעתם המושכלת בבחירות 2013 עשויה להיות השפעה חשובה על הכלכלה והחברה בישראל.

 לכלכלן ג'ורג' אקרלוף הוענק פרס נובל לשנת 2001 על ההוכחה, כי בתנאים מסוימים התחרות לא רק שאינה יעילה, אלא אף מזיקה. להערכתי, התחרות בין המפלגות במתכונת המוכרת לנו כיום היא תחרות כזאת, על אף שהמצב היום מחייב לבחור צד מתוך שתי חלופות עיקריות. הרציונל של הנחיצות בבחירה כזאת מצוי בעובדה שהצבעתנו הפעם עשויה להשפיע רק על נושא גורלי אחד: הכלכלה.
שפע של קטעי ידיעות מפוזרים וחלקיים בערוצי תקשורת השונים, כמו גם המסרים המעורפלים של המפלגות, אינם תורמים ליצירת תמונה בהירה ומובנת על כלכלת ישראל, במיוחד עבור נעדרי רקע כלכלי, דוגמת מרבית בעלי עסקים קטנים המוגדרים, להזכירכם, כעמוד השדרה של הכלכלה.

להלן תיאור מתומצת ופשוט של המצב.
העולם מצוי מזה זמן רב במשבר כלכלי חמור. הפתרון אינו נראה באופק משום שהטיפול בבעיות של המשבר הנוכחי בכלים של אתמול לא מניב את התוצאה המיוחלת, ואילו הכלים של המחר טרם הומצאו.
לפיכך, סביר להניח, כי המצב רק ילך ויחמיר, ומכאן ברור, כי אין סיכוי שהמשבר הנוכחי ידלג על כלכלת ישראל. שנת 2013 צפויה להיות שנה קשה למשק הישראלי, מוטה היצוא.
את המשבר הזה אי אפשר יהיה למנוע, אולם אפשר יהיה למזער את הנזקים שהוא עלול לגרום.

שום דבר מהנאמר במערכת הבחירות הנוכחית לא משתווה לחשיבות התבטאותו של כוכב מערכת הבחירות לכנסת ה-19 נפתלי בנט, שאמר באחד מהראיונות, כי השאלה היא לא מי יהיה ראש הממשלה, אלא איזו קואליציה ירכיב מי שייבחר להיות ראש הממשלה.
אם בהצבעת בעלי עסקים קטנים, נצליח לגרום לתוצאה שתחייב את נתניהו ויחימוביץ' לנהל את המדינה בשנת המשבר ביחד, ננקבל  צוות מנהיגים הכי מתאים לתקופה קשה זו.

נתניהו הוכיח לא אחת יכולת מופלאה בניהול משברים כלכליים. יחימוביץ הוכיחה מעל לכל ספק נחישות ועוצמה במאבקה לחברה צודקת יותר בישראל. וכיוון ששנת 2013 עתידה להיות שנת גזרות כלכליות אנו חייבים בתקופה זו להעניק את שרביט המנהיגות לנתניהו – קברניט מנוסה, שסביר, כי יצליח לנווט את ספינתנו הקטנה לחוף המבטחים, וכוח שווה לזה של נתניהו – לשלי יחימוביץ', כדי שתמנע מצב שאלה שיש להם פחות ישלמו את עיקר המחיר של הגזרות.

בעלי עסקים קטנים יכולים, כמו תמיד, להצביע מתוך שיקולי טובת הכלל, רק שהפעם טובת הכלל תואמת לחלוטין את טובתם האישית. עסקים קטנים הם הנפגעים הראשונים ממשברים כלכליים. כעומק המשבר, כך עומק הפגיעה.
השאלה, לפיכך, אינה למי יצביעו בעלי עסקים קטנים בבחירות 2013, אלא האם ישכילו לתת את הכוח לאחד משני המנהיגים שבהכרח יפעלו למענם.

יועץ עסקי, מרצה להקמה ופיתוח עסק, פרשן לעסקים קטנים, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ב- facebook, יוזם הקמת השדולה לעסקים קטנים ובינוניים בכנסת, מחבר הספר "יסודות היזמות העסקית"




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב