דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לתחזוקה נכונה של שטיחים 

מאת    [ 17/01/2013 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 1736 פעמים ]

איך שמגיחה אלינו עונת החורף, כולנו ממהרים לרכוש שטיחים דקורטיביים לבית. לשטיחים שני תפקידים משלימים בעיצוב פנים. האחד- שמירה על חום הגוף ובעיקר כפות הרגליים, באמצעות הענקת שכבת בידוד מהרצפה הקפואה של חודש ינואר. השני- הענקת חזות דקורטיבית, מקוריות ועניין לחלל הבית כולו. מגוון השטיחים היום באמת עצום וניתן להשיג שטיחים בכל הסוגים, הגוונים והדוגמאות.

גם לאחר שכבר קניתם שטיחים ופיארתם את המרצפות בביתכם, רצוי לדעת מה חשוב לעשות (ומה דווקא עדיף להימנע מלעשות), על מנת לתחזק אותם לאורך השנים. במאמר הבא ניתן טיפים מעולים בנושא של תחזוקת שטיחים.


    • על מנת להוציא את כל הלכלוך והאבק שהצטבר, לא מספיק לשאוב באמצעות שואב אבק אחת למספר ימים. שואב אבק לא חודר מספיק עמוק אל תוך הסיבים ולכן, נוצר מצב של לכלוך עמוק בתוך הסיב שאומנם העין לא רואה, אך לאורך זמן הוא עלול להרוס את גוונו של השטיח, ובהתאם גם את יופיו. כדי להוציא את כל, אבל את כל הלכלוך העודף, כדאי להפוך את השטיח על גבו למשל יום או יומיים ולדרוך עליו כשהוא הפוך. הפעולה הזו הוכחה כאפקטיבית מאוד ורצוי לבצע אותה מספר פעמים בשנה.
    • אנשים רבים חוזרים על אותה הטעות ומשתמשים במחבט על מנת להוציא לכלוך ואבק מהשטיח. שטיחים דיי רגישים לחבטות הללו ולא מעטים המקרים בהם הן גרמו להיווצרות של קרחות וחורים בשטיחים. יש להימנע משימוש במחבט ולמצוא פתרונות אחרים, משום שאולי הם ממש יעילים בהוצאת לכלוך מיותר, אך שטיחים נקיים עם קרחות הם לא בדיוק התוצאה המושלמת...
    • אם קניתם שטיחים יוקרתיים וחשוב לכם לשמור עליהם הכי טוב שאפשר, תוכלו להזמין חברה מקצועית לניקוי שטיחים אחת לשנה. החברות הללו מנקות את השטיח מהיסוד ומשאירות אותו כמו חדש.
    • במידה ונשפך לכם כתם נוזלי או שומני על שטיחים, קודם כל תנשמו עמוק. הנשימה סדירה? קחו מטלית עם מעט חומר ניקוי ובדקו בעדינות, באזור קטן ככל הניתן, אם החומר זולג אל השטיח ומשנה צבעו. אם זה לא קרה, ספגו בעדינות את הכתם ואל תשפשפו חזק מידי, משום שזה עלול לפגום בטקסטורה ובגוון הטבעי של שטיחים . במידה וזה לא עוזר 0או שחומר הניקוי זולג אל השטיח ומשנה צבעו), יש לקרוא מיד למנקה שטיחים מקצועי. ככל שתתמהמהו עם זה יותר זמן כך הסיכוי לתקן את השטיח ולהחזיר אותו לקדמותו קטן יותר.

 

בהצלחה!!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב