דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עדיף - מערכת קוד פתוח לבניית אתר או קוד סגור 

מאת    [ 17/01/2013 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2312 פעמים ]

נתחיל ממש מהבסיס. אתר אינטרנט עשוי בשפת תוכנה. זה יכול להיות php או asp או html פשוט. התוכנה הזאת היא בעצם מלא שורות קוד, שמי שלא מתכנת לא יודע לקרוא אותן. את שורות הקוד האלו אפשר להחביא ואפשר להשאיר גלויים, זה בעצם ההבדל העיקרי בין קוד פתוח לקוד סגור. בקוד פתוח, כולם יכולים לראות את הקוד ולהשתמש בו, לשנות אותן לצרכיהם, והוא ניתן לשימוש בחינם. קוד פתוח בדרך כלל לא נכתב על ידי אדם אחד, אלא מתוך שיתוף של אנשים רבים ברחבי העולם. דוגמאות למערכות לבניית אתרים כאלה הן וורדפרס, ג'ומלה, מודל, דרופל, וויקי ועוד רבים.

קוד סגור לעומת זאת היא תוכנה שבדרך כלל נכתבה על ידי אדם או חברה, והם לא מעוניינים שישתמשו להם במוצר בחינם ולכן הם מצפינים את הקוד. בקטגוריה זו ניתן גם לשייך חברות שאפילו את הקבצים אצמם לא נותנות ללקוח, אלא בעצם משכירות לו מקום בממשק שלהם, כך שיש לו אתר אבל אין לו שום גישה לקבצים. דוגמאות לחברות כאלה הן לייבסיטי, וויקס, וויבלי, מילוקן, מיזם האתרים של גוגל עם משרד התמ"ת ועוד.

להלן נסקור את היתרונות והחסרונות של כל שיטה. היתרונות של קוד פתוח -

קודם כל האתר שייך למשתמש שלו לחלוטין, והוא חופשי להעביר אותו לאן שירצה בכל שלב. בחברות כמו לייבסיטי לעומת זאת, האתר לא שייך ללקוח, ואין יכולת (גם לא טכנית) להעביר את האתר למקום אחר. אם הלקוח ירצה לעזוב את החברה, הוא כמובן יוכל, אך ללא האתר לו.

שנית, בקוד פתוח, המשתמש חופשי לעשות באתר כרצונו, ככל שהידע שלו מאפשר לו - הוא יוכל לעשות כל שינוי בקוד, כל תוספת שיעלה על הדעת, כל תבנית עיצוב וכד'. בליבסיטי ודומיו, הלקוח מוגבל לאפשרויות שהחברה העלתה למערכת.

אלה שני יתרונות משמעותיים לקוד פתוח. אולם ישנם גם יתרונות למערכות כמו לייבסיטי. יתרון בולט אחד הוא הפשטות. מערכות קוד פתוח הם מדהימות בגמישותן ויכולותיהן, אך עדיין ישנו צורך בלימוד המערכת. במערכות כמו מילוקן 360 ולייבסיטי, בדרך כלל הבנייה יותר פשוטה ומהירה. יתרון נוסף הוא השקט הנפשי. בכל אתר אינטרנט ישנה חשיפה מסוימת להאקרים, אולם במערכות קוד פתוח על המשתמש להתמודד עם ההתקפות בכוחות עצמו. במערכות סגורות כמו מילוקן ולייבסיטי החברה מטפלת בכך.

לסיכום, כדאי לנסות תחילה מערכת קוד פתוח, בגלל הגמישות, השליטה המוחלטת באתר, והיכולות לעבור לכל שרת או לכל מתכנת בעתיד. מצד שני, מי שמרגיש שאין לו שום יכולת טכנית והוא מתקשה גם ביצירת מצגת פאוורפוינט למשל, אולי עדיף להתחיל עם מערכות כמו לייבסיטי או מילוקן.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב