דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסיבה הבסיסית לשיווק שלא עובד 

מאת    [ 15/01/2013 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 1905 פעמים ]

ישנם המון מאמרים וסרטונים על שיווק. ניתן למצוא אינספור מנטורים ומומחים שונים לנושא הזה. יש כמויות עצומות של מידע בכל מה שקשור לשיווק. ניתן לחשוב כי כמות הידע העצומה הזו תיתן לכל בעל עסק את הכלים שאותם הוא צריך על מנת לשווק. ניתן היה לחשוב כי כמויות המידע העצומות הללו יספיק להשביע את תאבונו של כל בעל עסק באשר הוא. זה ממש לא המצב.

כמעט כל בעל עסק שאני מכיר היה רוצה שיווק יותר טוב לעסק שלו. כמעט כל בעל עסק שאני מכיר מתעניין בנושא הזה. וכמעט כל בעל עסק שאני מכיר לא מבין את הנושא הזה. אני מוצא את עצמי מסביר את אותם הדברים פגישה אחרי פגישה, ובכל פעם ניתן לראות שבעל העסק יוצא ממני מרומם כאילו הרגע גיליתי לו את סודות הקיום עצמו.

הסוד האמיתי למיומנות תלוי ביכולתו של אדם לשלוט ביסודות של המקצוע שלו. ללא שליטה מוחלטת ביסודות עצמם אין לך סיכוי. לדוגמא, תלמיד שלא שולט בלוח הכפל לא יוכל לבצע את התרגילים הנדרשים ממנו בבחינות הבגרות ב-5 יחידות במתמטיקה. אדם שלא יודע כיצד לשלוח מייל לא יוכל להשתמש במערכת דיוור. הבסיס הוא זה שקובע.

לצערי, כאשר אני מדבר על הבסיס או על היסודות אנשים מזלזלים בזה. התפיסה הישראלית היא שאם זה לא חדש, מתקדם, חדשני או מחו"ל אז כנראה שזה לא שווה כלום. עם זאת, אינספור פגישות שאני עורך עם בעלי עסקים (מכל התחומים ובכל הגדלים האפשריים) לימדו אותי שרוב בעלי העסקים לא מבינים דבר וחצי דבר על יסודות השיווק. כאשר אדם לא מבין נושא כל כך חשוב ניתן להניח בוודאות כמעט מוחלטת שהוא יתחיל לקבל כישלונות כלשהם לאורך הדרך. לאחר שאדם, שאין לו הבנה על נושא מסוים, צובר מספיק כישלונות הוא מתחיל להתייאש. זה יהיה השלב שהוא ינסה לחפש כל מיני דברים חדשים, חדשניים, מתקדמים וכו'.

ניתן לראות אינספור דוגמאות של בעלי עסקים שמנסים ליישם טכניקות שיווק מוכחות ונכשלים. האם אותו המנטור או מומחה שיווקי שיקר? האם טכניקות השיווק המוכחות לכאורה הללו הן שקריות? ברוב המקרים שאני נתקלתי בהם הבעיה היתה באותו בעל עסק שלא הבין מספיק את היסודות של שיווק ולכן יישם לא נכון את אותה טכניקה שיווקית. כמובן שיישום לא נכון יביא לתוצאה לא נכונה.

אז מהם בעצם יסודות השיווק?

יסודות של שיווק יהיו כלל הנתונים שרלוונטיים לכל עסק, בלי קשר לגודל או לתחום. יסודות השיווק יהיו משהו שניתן ליישם על כל קמפיין שיווקי ללא קשר למיקומו בעולם, גודלו של העסק או תחום עיסוקו של העסק. בין הדברים הללו ניתן למצוא דברים כגון: ההגדרה האמיתית של שיווק, הבנה של יחסי אנוש (חלק מאוד בסיסי של שיווק!), הבנה של איך אנשים מגיבים לדברים, הבנה של איך ניתן לאתר את המילים המדויקות שיגרמו ללקוחות הפוטנציאלים שלך להגיב לפרסומים שונים, הבנה מעמיקה של קהלי יעד.

למעשה ניתן לראות ששיווק תמיד יעבוד לפי הרצף הבא:

מוצר/שירות >>> קהלי יעד >>> סקר שיווקי >>> איתור "כפתורים" >>> הכנת פרומו על בסיס הכפתורים >>> איתור ערוצי הפרסום הרלוונטיים לקהל היעד >>> הפצת וקידום הפרומו בערוצים אלו

רצף זה יעבוד תמיד וזו כוונתי כאשר אני אומר "יסודות השיווק". הרצף הזה מתאים לכל עסק. היכולת שלך להוציא את הרצף הזה לפועל היא זו שתקבע את טיבו של השיווק שלך.

הרצף הזה הוא פשוט ליישום אבל הוא דורש רמה מסוימת של ידע (לא רמה גבוהה) ורמה מסוימת של מיומנות (לא רמה גבוהה). ללא ידע + מיומנות לא ניתן להוציא את הרצף הזה לפועל. אז אם חשבת לפנות לטכניקת שיווק "קסומה" כזו או אחרת אני מקווה שהידע והמיומנות הבסיסיים בכל מה שקשור לשיווק אכן קיימים. כאשר הם קיימים ניתן לבצע קסמים וכאשר הם לא קיימים נראה ששום דבר לא עובד.

שלך,
רועי אוחיון, מנכ"ל
מכללת האברד למנהל

                                   

 

 

רועי אוחיון
ייעוץ ואסטרטגיה עסקית
/>consoltant@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב