דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לשמירה על גב בריא 

מאת    [ 14/01/2013 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2192 פעמים ]

הסיבות לכאבי גב רבות, אך אחת הסיבות הנפוצות ביותר היא חוסר תנועה. כאב הוא הדרך של הגוף שלנו להתריע בפנינו שמשהו אינו כשורה כך נוכל למנוע מעצמנו להזיק לגוף. חשוב לבדוק מה גורם לכאב ולטפל בגורמים לו.
על מנת לשמור על גב בריא רצוי לאמץ עקרונות בסיסיים ע"מ להפחית עומסים על השרירים, חוליות ורצועות הגב. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על גב בריא ולהימנע מכאבים:

יציבה נכונה - יציבה נכונה היא הרגל נרכש שבאפשרותו להגן על הגב. ההגדרה של יציבה היא כיצד אנו מחזיקים את גופנו כנגד כוח  המשיכה. על מנת לשמור על יציבה, גופנו משתמש כל הזמן בשרירים. יציבה נכונה היא יציבה שבה העומס על חוליות עמוד השדרה יהיה מינימלי עם שימוש מינימאלי של השרירים.

תנוחות ישיבה ושכיבה נכונות- במהלך ישיבה, הלחץ על הדיסקים הבין חולייתיים גדול ב 35% מבעמידה נתון שיכול להוביל לשחיקה מהירה יותר של הדיסקים ולכאבים באיזור זה. אורח החיים המודרני תובע מאיתנו ישיבה ממושכת מול טלוויזיה או מחשב. בישיבה על מחשב רצוי להקפיד על טיב הכיסא והתאמת גובהו לגובה השולחן. גם בשעות נהיגה חשוב להקפיד שמושב הנהג ברכבך יהיה מכוון ומותאם למידותיך, כדאי גם להיעזר בכרית מתאימה ע"מ להישען עליה ולתת תמיכה לאיזורי הצוואר וגב תחתון. בעת ישיבה ממושכת יש לקום מספר פעמים ובצע מתיחות קלות ולשמור על תנועה בגוף.

גם לשינה יש חשיבות רבה בכל הקשור לבריאות בכלל ולבריאות הגב בפרט.  התנוחות המומלצות הן שינה על הגב ועל הצד.

שינה על הגב- תנוחת השכיבה על הגב היא התנוחה המומלצת ביותר לעמוד השדרה המתני. (בשכיבה על הצד גדל הלחץ פי 3 בהשוואה לשכיבה על הגב). בשינה על הגב מומלץ להשתמש
בשתי כריות - כרית מתחת לצוואר ולראש, וכרית מתחת לברכיים.
הכרית המונחת באזור הצוואר תומכת בעמוד השדרה הצווארי ומונעת את קריסת החוליות כלפי מטה. עדיף להשתמש בכרית כוסמת  המקבלת את צורת הצוואר ותומך בקיעור הצווארי הטבעי הקיים באזור.
הכרית מתחת לברכיים מיועדת להרמת הברכיים ולהקלת הלחצים על הגב התחתון.

שינה על הצד- השינה על הצד מומלצת בשל הקלת העומס על עמוד השדרה, על ידי שמירה על עמוד שדרה ישר ובשל היכולת להחליף צדדים. בשינה על הצד מומלץ להשתמש בכרית מתחת לצוואר ובכרית נוספת לאורך הגוף.

נשיאה וסחיבה נכונות- רוב הנזקים הנגרמים לגב עקב נשיאה וסחיבה נגרמים עקב פעולות לא נכונות. רצוי בעת נשיאת משאות כבדים לקרב את הידיים אל החזה ככל האפשר ולחלק את המשקל בניהן באופן שווה.

פעילות גופנית לגב- חשובה לשמירה על עמוד השדרה . יש להקפיד על פעילות מתונה המפעילה ומחזקת את רוב שרירי הגוף ובמיוחד את שרירי הגב והבטן. שרירי הבטן תומכים בגב וביציבותו. הפעילות הגופנית המומלצת היא הליכה , פעמיים עד שלושה בשבוע למשך כחצי שעה. גם שחייה מאוד מומלצת, בעיקר סגנונות חתירה וגב. פעילות גופנית במים מאוד יעילה לטיפול בגב.

תזונה נכונה ומשקל תקין- שמירה על תזונה נכונה חשובה מבחינות רבות אך מכל הקשור לגב משקל עודף גורם להכבדה ועומס על החוליות .ע"מ לשמור על תזונה נכונה יש להימנע ממזונות עתירי שומן רווי ושומן טראנס, המעטה בצריכת פחמימות ריקות וריבוי צריכת סיבים תזונתיים, דגנים, סידן , ברזל, אומגה 3 וכמובן בשתיית מים.

מניעת עישון-  מחקרים רבים מוצאים קשר בין עישון לכאבי גב .  אחת ההשערות מעלה אפשרות שזה קשור לירידה באספקת הדם אל הרקמות השונות בגב החושפת אותן לנזק ואחרת טוענת שהשיעולים המאפיינים את המעשנים הם עומדים בבסיס הנזק הנגרם למעשנים.

טיפולים משלימים- טיפולים הוליסטיים כוללים שיטות שונות התופסות את האדם כמכלול אחד של גוף ונפש. על פי הרפואה הסינית, בגופינו מצויים ערוצי אנרגיה , המרידיאנים, המקשרים נקודות בגוף עם איברים פנימיים. לפי עקרונות אלו כל מחלה או תסמין מקורם בחוסר איזון שמוביל לחסימה אנרגטית באחד המרידיאנים. ניתן להיעזר בטיפולי דיקור , שיקום אורטופדי, שיאצו, רפלקסולוגיה ושיטת פלדנקרייז.   

נוגה כדר בילנקו- שיאצו ושיקום תנועתי אורטופדי


www.nogakadar.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב