דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עסק קטן למתן שרות 

מאת    [ 13/01/2013 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2253 פעמים ]


    •  היתרון הגדול בלהיות נותן שרות עצמאי הוא העובדה שאתה הבוס של עצמך
    • מי יכול לפתוח עסק כזה? כל אחד וכולם. כל אחד יכול להעניק איזשהו שרות, מתוך ידיעותיו, ניסיונו, השכלתו, הכשרתו עבורו אנשים יהיו מוכנים לשלם, או שיהיו מוכנים לשלם כדי ללמוד אותו.
     
    • בלהיות עצמאי טמון הפוטנציאל להרוויח יותר כסף. כשכיר יש מספר מוגבל של שעות עבודה שביכולתנו למכור למעסיק אבל כעצמאיים אנחנו יכולים "לשכפל" את עצמנו דרך עובדים שנעסיק ככל שיהיו יותר אנשים מעוניינים לקנות את השרות שלנו יש למכור. כשכיר- כמה טוב שלא תהיה, רוב הסיכויים שמי שירוויח מזה לא יהיה אתה.
     
    • אין מה לדאוג מחוסר ניסיון או בקיאות בניהול עסק עצמאי, במכירה, בניהול משא ומתן, ניהול כספים או פרסום ויחסי ציבור. אין ספק שכל אלה הם כישורים חשובים שטוב לרכוש בהם אפילו ידע או בקיאות בסיסיים,  אך באותו הזמן אלה כולם ניתנים ללמידה לאורך זמן. החל בארגון מסיבות, ארגון חתונות, בניית אתרים, עיצוב גראפי וכו' כל אלה כישרונות וכישורים שאנשים ישלמו עבורם כסף.
     
    • אחרי שהגדרתם את הכישרון שלכם עליכם לחשוב איך להפוך אותו לייחודי- מה ייתן לכם יתרון שיווקי. לא כל השירותים נראים הכרחיים או חשובים – אבל הצעה ייחודית, שמספרת להם על משהו שלא יוכלו לעשות בעצמם, תעזור לכם לגייס לקוחות. לאחרונה ראיתי מודעה על לוח ליד תחנת האוטובוס- שתי סטודנטיות שיעשו פחות או יותר הכול (לנקות, לשמור על הכלב, עבודות בית קלות) כתבו בסוף: "תתקשרו, אם אחת עסוקה תמיד יש אחת רזרבה"- יתרון ייחודי לא חייב להיות משהו גדול, הוא צריך להיות משהו שיש לכם ושמבדל אתכם מהמתחרים.
     
    • ישנן הרבה מטלות המעורבות בהקמה של עסק קטן- כעצמאיים המנהלים עסק קטן זכרו כי קרוב לוודאי שתאלצו לשאת בנטל מטלות משרדיות של תאום פגישות, תשלומים, תיוק, ואולי גם ניקיון- לפחות בתקופת ההקמה של העסק כל הוצאה על מותרות היא מיותרת ועשויה להזיק לסיכויי העסק שלכם להצליח ולהמריא. אם זה לא מתאים לכם- תשקלו את כל העניין מחדש.
     
    • רישוי, מיסוי וביטוח- בדקו מול הרשות המקומית כי אין מגבלה על פתיחת עסק מהסוג בו אתם מעוניינים במקום אשר בחרתם. לעתים יש הגבלות רעש, חומרים מסוכנים וכו. לאחר מכן ודאו כי יש לכם את כל מה שאתם צריכים מוסדר מול המדינה מבחינת רישום הוצאות והכנסות לטובת הפרשות למיסים ולבסוף בדקו האם אתם צריכים ביטוח שיגן על לקוחותיכם ועליכם מפני תביעה אפשרית הקשורה בעסק שברצונכם לפתוח.
     
    • חשבו את עלויות ההקמה של העסק ואת ההוצאות הצפויות לכם בתקופה הראשונה- בה לא תרוויחו עדיין את מה שאתם מצפים להרוויח בהמשך- מחודש מלא עבודה. עכשיו בדקו אילו מקורות מימון יש לכם לכל העלויות האלה- פתיחת עסק אמורה לשדרג אתכם כלכלית, לא להכניס אתכם לבור ממנו לא תוכלו לצאת אלא במחיר החולצה שעל גבכם.
     
    • תמחרו את שעת העבודה שלכם- בעסק שמתבסס על לימוד או שירות מה שיש לכם למכור זה את זמנכם, וזמנכם מוגבל. אל תשכחו לחשב לתוך תמחור השעה שלכם את הכלים והחומרים בהם אתם משתמשים- חרס, מחשב, ברגים... את הבלאי של הבגדים או הכלים ואת רמת המיומנות. בנוסף- שכר השעה צריך לגלם בתוכו את העלויות של העסק- שכירות, חשמל, מים, ארנונה וכו. חשבו באופן ריאלי את סך השעות שאתם צפויים לעבוד בתשלום בחודש וחלקו את סך ההוצאה של הסעיפים לעיל בשעות אלה.
     
    • פרסום זול יחסית אפשר לעשות באמצעות- עלונים, ברושורים, אתר אינטרנט, אינדקסים באינטרנט, מודעה פרסומית במקומון, מיקור חוץ למאמרים והודעות לתקשורת.
     
    •  ודאו כי אתם מעניקים ללקוחותיכם שרות, מעקב שביעות רצון, הצעות חדשות ומבצעים רלוונטיים, וכי העסק שלכם נגיש ופתוח עבורם ואליהם. לקוח מרוצה הוא לקוח שחוזר וגם מפרסם אתכם חינם, ככה מגדילים עסק.

 אפי להב, סמנכ"ל שיווק senzey.com , סנזיי הינה תוכנה לניהול עסק, תוכנה לניהול פרויקטים, תוכנה לניהול משימות, תוכנה לניהול עובדים, תוכנה לניהול זמן, תוכנת ניהול משרד ויומן, ניהול כספים, ניהול לקוחות ושיווק. לסנזיי מהדורות המותאמות לבתי תוכנה, בתי סטודיו, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, גני ילדים, חוגים וסדנאות, קבוצות ועוד 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב