דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טעימת יקבי הבוטיק המבטיחים ל 2013 

מאת    [ 12/01/2013 ]

מילים במאמר: 1091   [ נצפה 4606 פעמים ]

טעימת יקבי הבוטיק המבטיחים ל 2013 בבית איש הענבים

 

שני יקבי בוטיק הטעימו יינות לבנים.יקב מדבר ויקב צ'ימבליסטה. ולדעתי שנת 2013 תהיה השנה של היינות הלבנים. אם בשנים האחרונות חנו במחסור של יינות לבנים זה בגלל שהשותים הבינו כי אנחנו חיים במדינת מדבר והכי נכון לנו זה לשתות יינות מצוננים קלילים ונעימים ולא להיתקע עם הקברנה והמרלו והיינות המתיישנים עמוסי הריבתיות והאלכוהול. אולם לצערי החובבנות של יקבי הבוטיק עלולה לפגוע בהנחה זו והלקוח הישראלי עוד עלול לחשוב שמנסים לעבוד עליו ולהעניק לו נוזל סתמי ולא יותר. יין לבן יותר קשה להכין מיין אדום וקשה מאוד לעשות בו תיקונים. היקבים הגדולים כמו טפרברג, ברקן,רמת הגולן כרמל ועוד כבר מיומנים והם ערוכים טכנולוגית להגיש לנו יינות מצוינים במחירים טובים. אני לא מתכוון לתת יד ליקבים שעושים עלינו ניסויים ומגישים לנו יח"צ במקום יין טוב. לקרר נוזל בבקבוק עם עטיפה יפה לא מספק אותי. בל תטעו ואל תיפלו שוב למתקפת יחסי הציבור. היקבים הגדולים עמלו שנים והשקיעו מאות אלפי שקלים על ייצור יין לבן איכותי שקצת ייתן מלחמה ליבוא וסוף סוף בשנים האחרונות הם רואים עדנן.

 

יקב מדבר: שרדונה 2010

אלכוהול: 14%, צבע היין קש בהיר מאוד. ארומה מתקתקה של אגס ותפוח שנעלמת מהר מאודאם בפה ציפיתי להנות ממתיקות או ממינרליות רעננה או אפילו אפיצות שתעשה לי משהו אז השרדונה היה מאוד מימי בעל טעמים מאוד מינורים שלא הוביל לשום מקום או הראה על איזשהו כיוון מסויים. לא שרדונה בעל טעמים פירותיים או שרדונה קלאסי שחבית ויישון מעניקים לו איפיון אחר. זה יין קליל בעל גוף קטן עם מינרליות מסוימת שקצת מחזיקה בפה כמה שניות לא יותר.

היינן מצהיר כי היין הזה יחזיק עד שנת  2017 ואני שואל איך הגעת למסקנה הזו? להצהיר על יין לבן כי הוא יתיישן עוד 7 שנים בבקבוק צריך שיהיה בסיס לכך ולא רק משפט בעלמה. יקב שמייצר שנים יינות לבנים ושיכול להוכיח שיינותי כבר התיישנו X  שנים רשאי לעשות זאת בלי שום בעיה חובת ההוכחה כבר מאחוריו אבל יקב בוטיק שמייצר יין שנים מועטות אין לו את הגושפנקה לעשות זאת.

שבע שנים. או שאולי שבע שנים הוא היח"צ. שבע שנים עבד יעקב בשביל רחל , אה כן יש גם את חלום יעקב: שבע פרות שמנות, שבע פרות רזות שבע שיבולים טובות ושבע שיבולים שדופות .

ויש את הגששים כמובן : שבע, מה שבע.

המחיר  85 שקלים.

 

יקב צ'מבליסטה: סובינאלי 2011 ( סובניון בלאן )

צבע קש צלול ויפה, ריח רענן מאוד ונקי מאוד. בפה זה גם מה שקיבלתי רעננות וקריספיות מאוד חדה והיין מאוד מינרלי ופה זה נגמר. לא פרי, בלי גוף, המון אלכוהול שלא מרפה ולא מאפשר ליין לשחרר משהו מעבר למינרליות וחומציות.

שתי גישות עשייה יש לסובניון בלאן. האחת הדרך הצרפתית בה התירוש מותסס בין 16-18 מעלות ואז מקבלים את המינרליות והחדות  עם עיקצוץ של פרי בשל או האופי הניוזלינדי והאוסטרלי שבו התירוש  מותסס בטמפרטורות נמוכות מאוד ואז הפרי בא לידי ביטוי ובעיקר פירות טרופיים.

בסובניון של צ'ימבליסטה לא מצאתי לא את העולם החדש ולא את העולם הישן ( מלבד הקריספיות אבל זה לא מחזיק יין ) אולי שם היין מעיד על המצאת ג'אנר נווסף. סובינרלי משהו בשם מעיד על כיוון איטלקי. וגם פה אולי זו דרכה של מערכת יחסי הציבור להמציא גלגל שלא באמת קיים. יין מימי שלא מרגש ולא מטביע חותם כל שהוא  שנעשה כאן יין של יקב בוטיק.

75 שקלים

 

יקב אדיר A   בציר 2010

בלנד  מענבי שיראז, קברנה סוביניון, קברנה פרנק.

14.5% אלכוהול 19 חודשי חבית ( חלקם צרפתיות וחלקם אמריקאית )

היין לא מוכן לשתייה. ואני אסביר

צבע היין אדום סגלגל בוהק ומרשים, ובתוך הבקבוק יש שד, שד שיורק ריכוזים אדירים של ריחות פרי שחור מרוכז,הדובדבנים בשלים מאוד וקונפיטורת שזיפים משובחת ,מה שאמורים להרגיש בקצוות ובאפטר טייסט מגיע ישירות לקדמת הפה ואני מדבר על  החבית שהעניקה טבק וריחות מעושנים עם קקאו חזק. המתיקות מינורית והאלכוהול עוטף את הכל ושומר על ספקטרום הטעמים והריחות שלא באים לידי ביטוי עדיין. היין מאוד עצור ומאוד נושך ותוקף. עוד שנה תנו לו עוד שנה בבקבוק ואז העונג יהיה מושלם.

120 שקלים

יקב עבייה: MOON A 2010

בלנד של סירה, קברנה סובניון, פטיט סירה. 13.5% אלכוהול.

צבע מדהים יש ליין וזה בטח בגלל תוספת הפטיט סירה שעשתה פה עבודה טובה.

ריחות היין לא משלבים את הבלנד היחודי הזה ויש  בליל ריחות לא נעים. גם בפה אין איזון של טעמים והדבר שקושר את הזנים היא העפיצות שמשתלטת  בפה. היין מימי משהו וחסר יחודיות. האפטר טייסט דואג לדפוק את המסמר האחרון ומעניק צריבה ממושכת בגרון.

90 שקלים

 

יקב סומק: בקעת הנדיב 2007

בלנד של קברנה סובניון, מרלו, קברנה פרנק ופטיט וורדו. 14% אלכוהול. 24 חודשי חבית.

צבע היין אדום בגולל נוטה לשחור, ריחות טובים של  אניס , ריבת שיזיפים קלילה עם אספרסו מוקה.

בפה היין מאוד לעיס וממלא את הפה בפרי דחוס וסמיך. איזה יופי להרגיש את זה. טעמי ענבים בשלים ( כן סוף סוף אפשר לחוש טעמי ענבים ביין ) ובקצוות מרגישים המון שוקולד משובח וטבק רטוב.אפטר טייסט מענג במיוחד . יופי של יין

105 שקלים

 

בשקט בשקט יקב סומק מייצר יינות נפלאים עם ראייה לטוח ארוך. היינות של סומק לוקחים את הזמן באמת ויוצאים למדפים רק כשהם מוכנים. הלקוח מקבל יין מוכן לשתייה לאחר שהייננית החליטה כי הוא ראוי לשתייה ויעניק לשותה את הטוב ביותר . היקב הוא יקב משפחתי צנוע אשר מגדל את הענבים באזור זיכרון יעקב. ללא ספק יקב סומק הוא היקב המבטיח של 2013 עם יינות מתיישנים ויינות מאוד יחודים בטעמם.

 

יקב אור הגנוז: נמורה 2009

קברנה סובניון , 14% אלכוהול, 24 חודשים בחבית.

הרבה רעש הייתה סביב ההשקה של היין הזה והוא הוכתר כיין הדגל של היקב ואף קיבל מדליית זהב בתחרות הטרה וינו האחרונה בקטגוריית המחירים 50$-84.99$.

מהומה רבה על לא דבר או רוב מהומה על לא מאומה באנגלית: Much Ado About Nothing

שייקספיר כבר כתב על זה מחזה.

אז לא ברור לי למה היין הזה שחוץ מצבעו השחור האטום אין בו דבר ממה שנכתב עליו בדף היינן. לא אין בו ניחוחות של פרי שחור בשל אני מצאתי בו דווקא דובדבנים צעירים עוד כותב היינן כי יש רייחות אציליים ביין ( ריח אציל??????. מה זה ) או שהתכוונת ל " ער אציל " שזה בעצם עלי דפנה  לא יותר . אז אין לי מושג מה זה תבלין אציל חוץ מעלי דפנה וריח עלי דפנה לא קיים ביין הזה.

עוד כותב היינן כי היין דחוס ואכן היין דחוס בטעמי ריבת שיזפים שלי היה די קשה להתמודד עם המתיקות והשילוב של העץ המעושן יתר על המידה. האלכוהול מורגש בעיקר באפטר טייסט ונותן הרגשה של יין מורכב ועוצמתי לצערי זה יין מחופש. 180 שקלים התענוג הזה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב