דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אהבה רומנטית היא אמיתית אך גם שקרית - מהי הפיקציה הקשורה באהבה רומנטית? 

מאת    [ 11/01/2013 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 4166 פעמים ]

אהבה רומנטית היא חוויה מהנה בתנאי שקיימים תנאים סביבתיים תומכים

 

אהבה היא ללא ספק אחת החוויות הנעלות והמהנות ביותר שהחיים על פני כדור הארץ יכולים להציע לאדם. אבל, אהבה זקוקה לגורמים תומכים רבים, ובהעדרם היא מתחילה לדעוך כמו צמח ללא מים.

 

ה"מים" של האהבה הרומנטית מבוססים על דברים רבים ומגוונים: כסף, זמן, חופש, ראש שקט, בריאות, העדר בעיות, קבלה של הקשר על ידי הסביבה והחברה ותמיכה של המשפחה ושל החברים. בלעדי כל המרכיבים הללו, גם האהבה הגדולה ביותר תקרוס או לכל הפחות תתעמעם בצורה משמעותית במשך הזמן.  

 

 

 

אהבה רומנטית יסודה בזרע אנוכי

 

כל אהבה רומנטית יסודה בזרע אנוכי. האינטרס המובהק של אנשים באהבה נובע מהרצון של אנשים לקבל סוג של הכרה חיובית והעצמה של עצמם באמצעות האהבה - בין אם על ידי קבלת אהבה ובין אם על ידי הכרה ביכולת שלהם לתת אהבה.

 

מכיוון שכל אהבה היא אנוכית וכל אדם מחפש להיות אוהב או נאהב כדי להעצים את עצמו - האהבה הרומנטית בכללותה היא תופעה אנוכית שפורחת ומשגשגת כל עוד היא חיובית, כל עוד היא תורמת, כל עוד יש לה השפעה חיובית על בני הזוג. מהרגע שבו התנאים הסביבתיים התומכים נעלמים או מהרגע שאחד מבני הזוג אינו מרגיש שהוא יוצא נשכר מהקשר והוא אינו מוכן לתת אהבה או לקבל אהבה - האהבה מתחילה לדעוך, לגסוס ובסופו של דבר למות.    

 

 

 

לאהוב אבל לא ליפול למלכודת האהבה

 

חשוב לאהוב. החיים ללא אהבה הם תפלים בדיוק כמו אוכל ללא תיבול פיקנטי. אבל חשוב גם לא ליפול למלכודת האהבה. חשוב להבין שאהבה אינה דבר"נתון", מוצק ונצחי אלא דבר משתנה ותנודתי.

 

אהבה דומה למזג האוויר - היא לעולם משתנה ומשנה את צורתה. היא אף פעם לא נותרת קפואה או קבועה. ההנחה המוטעית מאוד של אנשים רבים היא שהאהבה לעולם עומדת - ללא קשר לתנאים החיצוניים או לתנודות הפנימיות. ההנחה הזו היא מסוכנת, והיא גורמת לרבים ליפול למושג הנקרא "אהבה נכזבת". לא האהבה הכזיבה את אותם אנשים - אלא ההנחה הלא נכונה שהם הניחו היא זו שהתנפצה להם מול הפרצוף.

   

 

 

המכורים לאהבה

 

מכורים לאהבה לוקחים את האהבה לנקודה קיצונית אף יותר. הם אינם מסתפקים בחווייה המהנית של האהבה. הם הופכים ל"ג'אנקים" של אהבה. הם מחפשים אחרי האהבה כמו שהומלס מחטט בערימות הזבל כדי למצוא משהו מועיל.

 

הבעיה הגדולה של המכורים לאהבה היא שמרוב שהם זקוקים לאהבה - הם אף פעם לא מקבלים אותה באמת כי הם לא עושים שום דבר בשבילה. במקום לתת אהבה כדי לקבל אהבה - הם רוצים רק לקבל אהבה, ובכמויות עצומות. במקום לפעול למען האהבה ולהתאמץ בשבילה - הם מחכים שהיא תגיעה ישירות אליהם בחינם, ללא כל מאמץ, ללא כל נתינה מצידם, מבלי להבין שאהבה זקוקה לתדלוק ולתמיכה מצידם ובלעדיה היא תפוגג ותיעלם כמו שבר ענן חולף.

 

 

וטיפ לסיום: אהבה היא אמיתית במובן זה שהיא גורמת לבני אדם להרגשה מאוד טובה לגבי עצמם. אהבה היא שקרית כי כמו כל דבר אחר, אם לא מטפחים אותה, מזינים אותה, מממנים אותה ותומכים בה - היא לא תעמוד בכוחות עצמה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב