דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אנשים שמוחקים את עצמם למען הזוגיות הם דווקא בעלי הסיכוי הגבוה יותר להתגרש? 

מאת    [ 11/01/2013 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 3471 פעמים ]

כניסה עיוורת לתפקיד הזוגי

 

מלמדים אותנו לראות בזוגיות את פיסגת החיים הבוגרים. החיים מכינים אותנו לרגע הזוגי הנכסף והמיוחל שבו נתאחד עם בני הזוג שלנו ונחיה במציאות גבוהה, מושלמת, נכונה וטבעית.

 

התפיסה הרווחת הזו, שהיא כמובן קיצונית ולא אמיתית, גורמת לחוסר הבנה בסיסי מהי באמת זוגיות וחמור מכך - מהו התפקיד והמקום האמיתי של כל אחד מבני הזוג באותה זוגיות בה הם חיים ואליה הם שואפים. 

 

 

 

גם לבד וגם ביחד

 

זוגיות היא ביחד ולחוד. יש בזוגיות את הצד המשותף ויש בכל זוגיות גם את הצד הלבדי, הפרטי, האישי והנפרד. זה בלתי אפשרי לשים את כל הביצים בסל הזוגי המשותף ולצפות לחיים זוגיים מאוזנים ובריאים, כי הדבר מנוגד לטבע האדם ולאופי האנושי שהוא נבדל ועצמאי מיסודו.

 

אנשים שמבטלים את המקום האישי ומקריבים את הכל למען המקום הזוגי יגלו עד מהרה שהם נובלים, שמשהו בהם קורס מבפנים, שהם כבר לא מכירים את עצמם או מחוברים לעצמם, שהם פשוט סובלים ושהם עושים אלפי החלטות ואלפי בחירות המנוגדות באופן חריף לאופי שלהם, להוויה שלהם ולמה שבאמת טוב ומזין אותם.      

 

 

 

ההקרבה המוגזמת למען זוגיות הופכת בני זוג לאנשים מרירים

 

כך יוצא, שדווקא אלה שהולכים רחוק מדי למען הזוגיות שלהם נכנסים לקבוצת הסיכון שבה עולים הסיכויים שהם ייפרדו מבני הזוג שלהם או יתגרשו מהם. 

 

ההקרבה, הפגיעה העצמית, המחיקה והביטול העצמי - כל אלה הופכים אנשים למרירים מאוד בתוך הזוגיות שלהם. וכשזהו מצב הדברים, והמרירות והכעס עולים על גדותיהם, הדרך קצרה מאוד לדרדור מערכת היחסים.

    

 

 

זוגיות מאוזנת ומשלבת

 

זוגיות אינה בשום פנים ואופן בית כלא, מקום של ביטול עצמי או מרחב של שיתוף מלא ותמידי. זוגיות היא מרחב שאותו חולקים חלק מהזמן ביחד וחלק מהזמן - לגמרי לחוד.

 

אנשים שאינם מבינים את פרדוקס הזוגיות נוטים להיות מתוסכלים, מרירים וכועסים מאוד על עצמם ועל בני הזוג שלהם - משום שרע להם, צר להם, קשה להם ומנותק להם מעצמם. אנשים אלה נוטים ברוב המקרים להיפרד ואף להתגרש - ממש בלית ברירה - משום שהם דוחפים את עצמם לקצה, למקום החנוק והבלתי אפשרי ביותר הקיים בתוך המסגרת הזוגית. לעומת זאת, אנשים שיודעים לשמור על הלבד שלהם גם בתוך הזוגיות, שיודעים מתי להיות זוגיים ומתי להיות לעצמם - יכולים להיות הרבה יותר חיוביים, משוחררים, אופטימיים ונעימים כלפי עצמם, כלפי הזוגיות שלהם וכלפי מוסד הנישואים. 

 

 

וטיפ לסיום: זוגיות היא מסע מורכב שהחכמה בו היא השילוב בין הלבד לבין הביחד.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב