דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך הופכים עוד כותרת לכותרת שיווקית? 

מאת    [ 11/01/2013 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 3619 פעמים ]

"המוצר שלנו מסיר את רוב כתמי העור בזמן קצר"? היא כותרת מסוג 1. "הוכח שהמוצר שלנו מסיר 85% מכתמי העור תוך שלושה ימים"? היא כותרת מסוג 2. מהי הכותרת הטובה יותר? באופן טבעי, הכותרת שתתפוס את תשומת לב הקוראים היא זו שתכיל מספרים, היא פחות מעורפלת וקלה יותר להבנה. כשכותבים "קופי" שמוכר, יש להיות ספציפיים בנוגע לתועלות שהקורא יכול להפיק מהכתוב. "למה אקנה את המוצר הזה ולא מוצר מתחרה דומה?" ישאל עצמו הקורא, "כמה מהר ויעיל המוצר בפיתרון הבעיה שלי?" ישאל קורא אחר. האם הקורא – היעד אליו מכוון הקופירייטר – אכן יודע למה לצפות אחרי שקרא את הכותרת שלך? האם הוא יודע איך המוצר עובד? כדאי מאוד שהתשובה לכך תהיה "כן".

סיבה נוספת לכלול מספרים בפרסום שלך היא כדי לעניין את המוח האנושי. למוח שלנו יש נטייה לכמת הכול ביחידות קטנות. קל יותר למוח לשכלל פרטים שנמסרים לו ביחידות של אחוזים או אפילו מרווחי יום. אפשר להקל על הקורא עוד יותר בכך שיוצרים בכותרת מטאפורות מספריות שעוזרות ליעד הפרסום להבין עד כמה נפלא המוצר שלך.

לדוגמא: נניח שאנו מוכרים תוכנה שמחשבת מיסים לתאריך מסוים. מה הן התועלות של המוצר הזה? האם די בכך שהתוכנה מחשבת מיסים אוטומטית? לא! כל אחד יכול לשכור את שירותיו של רואה חשבון לשם כך. על המפרסם להציע את יתרונות המוצר בדרך שתקל על הקונה להבין זאת. למשל אתה יכול לפרסם כי: "95% מהאנשים המשתמשים בתוכנה שלנו קיבלו את החזרי המס שלהם תוך שלושה ימים. מעל 75% הגדילו את החזרי המס שלהם, חלקם בלמעלה מ – 10,000 ש"ח", הרי מקדונלד לא מפרסמים: "אנחנו מוכרים המבורגרים", אנחנו יודעים שזה מה שהם עושים, לעומת זאת הם אומרים: "יותר מ – 99 ביליון אנשים שבעו ונהנו", המשפט הקצר הזה מבהיר לכולם שההמבורגרים שלהם כל-כך טעימים שהם עפים מהגריל ישר לפיו של העולם כולו.

שיטה נוספת למשוך את תשומת לב הקונה הפוטנציאלי היא להגביל את הצעתך הנדיבה בזמן. זו שיטת קופירייטינג ידועה, אך יעילה. אדם הנכנס לאתר האינטרנט שלך על מנת לבדוק רכישה אופציונאלית מוטב שיתקל בהצעה המוגבלת בזמן וגם לכך יש סיבה מלומדת: מסתבר כי דווקא הדברים שלא קנית הם מקור חרטה גדול יותר מהדברים שכן רכשת. כשקונה בוחר שלא לקנות מוצר מסוים הוא בדרך כלל חווה רגשי חרטה מיידיים בשל כך, יותר מאשר קונה שרכש דבר מה שלא היה בטוח לגביו. הרי כולם אוהבים להתרברב בקנייה מוצלחת שעשו במחיר זול אך אף אחד לא אוהב להתרברב בכך שהחמיץ הזדמנות לקנות בזול ובהזדמנות. על כך מבוססת אומנות ה "סיילים" (Sale!) וזו אומנות הקופירייטינג.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב