דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה - האלמנטים הבולטים בתורת בנייה זו 

מאת    [ 10/01/2013 ]

מילים במאמר: 503   [ נצפה 2902 פעמים ]

המודעות הרבה לאיכות הסביבה הולידה לא מעט חברות, המתמחות בתחום הבניה הירוקה ומציעות מבנים, המשלבים את כל האלמנטים השונים, המאפשרים לעשות זאת באופן נכון ויעיל. בניה ירוקה היא לא סתם סיסמא חסרת משמעות. בניה ירוקה היא אחת משיטות הבנייה הפופולאריות ביותר בשנים האחרונות ולא בכדי. מהם האלמנטים הבולטים של בניה ירוקה וכיצד הם באים לידי ביטוי? על כך, במאמר הבא.


    • בניה מהירה מאדבניה ירוקה היא בנייה מהירה, באופן יחסי, בהשוואה לשיטות הבניה האחרות. בניה ירוקה, בשל הניצול הנכון של המשאבים והשימוש בחומרים ממוחזרים ובשיטות בניה שונות, מתבצעת בתוך פרק זמן קצר.
    • בניה המנצלת נכון וחכם את המשאבים הקיימים– בניה ירוקה מנצלת נכון וחכם את המשאבים הקיימים כחלק מהתנהלות ירוקה יותר והתייעלות אנרגטית. בשנים האחרונות, ובעיקר בשל התחממות כדור הארץ, חשוב לפעול באופן קצת שונה מבעבר. בניה ירוקה, כפי שמעיד שמה, מנצלת משאבים קיימים במסגרת תהליך הבנייה עצמו ולכן גם יעילה ביותר.
    • בניה יעילה ונכונה הרבה יותר– אחד ממאפייניה הבולטים של בניה ירוקה הוא היותה יעילה ונכונה הרבה יותר, בהשוואה לבניה הרגילה. בניה ירוקה מעצם היותה כזו היא יעילה מאד וגם מתאימה בצורה נכונה לסביבתה, ומבלי לפגוע בה.
    • בניה "בריאה", המתאימה למתגוררים ולשוהים במקום– בניה ירוקה היא בניה בריאה יותר. היא איננה עושה שימוש בחומרים מזהמים ומסוכנים, היא מאפשרת ליצור סביבה מתאימה יותר לשוהים בה וגם מנצלת נכון את המשאבים השונים כדי להציע את הפתרונות הטובים והנכונים ביותר הן לאדם והן לסביבתו.
    • בניה חסכונית יותר לטווח הארוך– בניה ירוקה נחשבת לבניה חסכונית יותר, ובעיקר לטווח הארוך. מכיוון שנעשה בה שימוש באלמנטים העוזרים לנצל נכון את אנרגיית השמש וגם משולבים בה אלמנטים העוזרים ליצור מבנה מבודד יותר, אפשר לחסוך בחשמל ובמים באופן משמעותי. בניה ירוקה בפועל לא תהיה זולה מסוגי בניה אחרות, אולם במבט קדימה, היא בהחלט כדאית יותר וחסכונית מאד.
    • בניה הנעשית על ידי מומחים בתחום זה– בניה ירוקה מוצעת על ידי חברות המתמחות בתחום. בשנים האחרונות ניתן למצוא לא מעט פרויקטים של בניה ירוקה באזורים שונים בארץ. פרויקטים אלה מתבצעים על ידי חברות בניה, שעיקר התמחותן הוא בניה ירוקה. בניה זו, בשל ייחודיותה מצריכה ידע רב והבנה מלאה של התחום. רק חברות בניה המציעות פתרונות חכמים ונכונים תוך התמקצעות בתחום, יכולות לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.
    • בנייה ירוקה נעשית בהתאם לתקנים מחמירים ביותר– בניה ירוקה כמו סוגי הבניה האחרים נעשית בהתאם לתווי תקן שונים. בניה ירוקה היא בניה נישתית מאד, כזו שכוללת כמה אלמנטים שונים וחשובים. זו גם הסיבה מדוע מדובר בבניה שנעשית על פי תקנים מחמירים במיוחד. ללא תקנים אלה לא תוכל הבניה להיחשב כבניה ירוקה והמבנה עצמו כמבנה ירוק. תקנים אלה נועדו להבטיח שאכן הבנייה משלבת את כל הפרמטרים ההכרחיים לבנייה הירוקה.

לסיכום

בניה ירוקה איננה סתם סיסמא. בניה ירוקה היא בניה מיוחדת מאד, העושה ככל האפשר, על מנת לשמור על איכות הסביבה ולהציע פתרונות חכמים ונוחים לשוהים במבנה עצמו. אמנם ישנן לא מעט חברות המתמחות בתחום, אולם ישנן גם כאלו המציעות בפרסומים השונים שלהן מבנים ירוקים שאינם בהכרח כאלה, ואינם כוללים את כל הפרמטרים הנדרשים לבנייה מסוג זה. ולכן, אם מעוניינים במבנה ירוק, חשוב לפנות אל חברות המתמחות בחום ובעיקר אל כאלו הפועלות בהתאם לתקנים השונים הנדרשים לבנייה זו. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב