דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפחד - או איך להתגבר על הפחד ולהמשיך לחיות 

מאת    [ 09/01/2013 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1680 פעמים ]

הפחד הוא אחד מהרגשות הבסיסים והראשונים שאנו חווים . תחשבו על תינוק . הוא אינו יודע ללכת, לדבר, לאכול לבד אבל.... הוא מפחד ... רעש, הבזק חזק, צליל שונה כל אלא גורמים לתינוק שאינו יודע כלום לקפוץ בבהלה . מה זה אומר - שהפחד הוא בסיסי, ראשוני, מטרתו להתריע מפני סכנה . הפחד מתריע מפני כאב שעלול להגיע ...במצב של הישרדות הכאב יכול להיות פיסי ממשי ,כשאנו גדלים הכאב יכול להיות כישלון, אי הצלחה, בדידות וכו' 
אז מה העניין - שיש אכן מצבים שהפחד משרת אותנו ואנו צריכים לזכור את זה ולקבל את הפחד כגורם שעוזר לנו וישנם מצבים שהפחד משתק מופיע בסיטואציות בהם אנו מבקשים לעשות שינוי מיוחל . הוא משחק את אותו תפקיד ... ההתרעה מפני סכנה . משהו עלול להשתבש זה לא המוכר והידוע , משהו עלול לקרות ונחווה כאב . במקרים האלו אנו צריכים לדעת ולזהות את הפחד מאיפה הוא מגיע, על מה הוא שומר באמת ( האם יש סכנה ממשית או האם הסכנה היא בראש שלנו -הפרשנות שלנו שהשינוי לא ילך, לא נצליח , ניכשל , נחווה כאב ) הפתרון הוא לדעת להמשיך לצעוד לעבר השינוי כשהפחד לצידינו מלווה אותנו , שומר עלינו ואנו מנהלים את התגובות שלנו לצידו ומתוך כבוד אליו אך מתוך אחריות ומנהיגות בבחירות שלנו. 
להקים עסק, להתחיל מערכת יחסים אחרי אחת שכשלה, להתחיל ללמוד בגיל מאוחר או לנסות לשנות קריירה כל אלו הם שינויים שמעוררים את הפחד אין שינוי אמיתי ללא פחד והיכולת לייצר שינוי כזה היא רק ע"י ניהול הפחד וקבלת העובדה שהוא רגש בסיסי, הישרדותי שלא ייעלם אלא צריך להיות בשליטה מלאה שלנו ע"י ההבנה של הסיבות להופעתו.

הפרשנות לפחד היא שעשויה לייצר אצלינו את התחושה שזו האמת.. שהפחד הוא הרגש האמיתי "הנכון" איך נזהה זאת ? אם הפחד מופיע בסיטואציה בה אנו מבקשים לעשו שינוי בחיינו סביר להניח כי המקור של הפחד הוא האינסטיקט הבסיסי של ההתנגדות לשינוי , עלינו לשאול את עצמנו מה מופיע פה באמת - ממה אני מפחד -  התשובה בד"כ תהיה מקור לכאב, אכזבה, כישלון, בדידות וכו' עלינו לברר האם המקור של הפחד הוא בשינוי שאני רוצה לעשות ובמידה והתשובה היא חיובית לייצר דיאלוג עם הפחד  דיאלוג עם הפחד יעזור לנו לנהל אותו, ההכרה בזכותו של הפחד להופיע בזמן שינוי חשובה מאין כמוה כך ההתנגדות פוחתת ואנו מתחילים לקלף את הפחד ע"י מחשבות ושאלות מקדמות - מה יכול להיות טוב במציאות החדשה - מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות ? מי אני יהפוך להיות אחרי השינוי שאלות אלו יקדמו אותנו לפרשנות חיובית, פרשנות זו תנהל את הפחד ותוריד את העוצמות שלו וכך נצליח לייצר את השינוי    תתבוננו על החיים שלכם, האם הפחדים שעוצרים אתכם אמיתיים או שהם הפרשנות שלכם לשינוי ?? בהצלחה !    

חניתה אוחנה - מנכ"ל "מאיה" מרכז ייעוץ אימון והדרכה. מאמנת מוסמכת, יועצת ארגונית ומנחת קבוצות בעלת נסיון עשיר בניהול, הדרכה ומש"א בארגונים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב