דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסוד של הקמת עסק מרוויח 

מאת    [ 09/01/2013 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2173 פעמים ]

בישראל קיימים כ- חצי מיליון עסקים קטנים. כולם מרוויחים? ממש לא! רובם מפסידים! ורובם יסגרו בחמשת השנים הבאות. הסיבות הן רבות, אך העיקריות שבהן הם העדר מימון וניהול כושל.

אז למה בכל זאת קמים כל שנה עשרות אלפי עסקים חדשים?

כאשר אנו מקימים עסק, אנו בטוחים, ש"לנו זה לא יקרה"  או "העסק שלנו בטוח יצליח" או "אני הולך להרוויח הרבה מאוד כסף" חשיבה אופטימית זו הינה חיובית מאוד ומחקרים מראים שהיא אפילו תורמת להישרדות העסק.

היכן הבעיה? בשלב היישום! כאשר אנו בשלב הקמת העסק בפועל, ומנהלים אותו, אנחנו עדיין חושבים שהכל ורוד ו"העסק שלנו הוא הכי טוב וריווחי בעולם וכל הלקוחות מיד יגיעו לעסק שלנו".

כנראה שאתם מומחים בתחום שלכם, זה עדיין לא אומר שאתם מומחים בהקמה וניהול עסקים קטנים. גם אם יש לכם ניסיון בעבודה עם עסקים גדולים וחברות ענק, עולם העסקים הקטנים שונה מאוד ודורש יכולות ניהול שונות. אז מה? לא להקים עסק? חס וחלילה! להקים! אבל...

חשוב לשים לב לדברים הבאים:

מחקרים מראים שהגורמים להצלחת עסקים קטנים הינם:

  1. ניסיון.
  2. השכלה רלוונטית.
  3. גיל
  4. מוטיבציה.

הסדר לא חשוב, ישנם גורמים שאיתם אין לנו מה לעשות- אני לא אומר לכם תהיו צעירים יותר, אני גם לא אומר לכם לכו עכשיו לאוניברסיטה.

אני כן אומר לכם, תרכשו ניסיון! אם אתם נכנסים לתחום חדש בו אין לכם ניסיון, "תתגלחו על הזקן של אחרים" תרכשו מעט ניסיון, תראו כיצד מתנהל הענף אליו אתם נכנסים, מה אופי התחרות, מהן נקודות הטורפה? מהם ההזדמנויות? כך אתם עשויים לחסוך לעצמכם הרבה כסף ולא מעט עוגמת נפש.

לדוגמא, אם אתם מתכוונים לפתוח בית קפה ואין לכם ניסיון בתחום? תלכו להיות מלצרים! ממש כך, זהו שכר הלימוד שלכם! הרווח הגדול שלכם אינו משכר העבודה אלא מהלימוד וומניעת הטעויות בעסק שלכם.

בנוסף על כך, אני יודע שאתם יודעים הכי טוב, אבל תרשו לעצמכם להתייעץ! בדיוק כפי שאתם חושבים שאתם מומחים בתחום שלכם, יש אנשים שהמומחיות שלהם היא להקים ולנהל עסקים. זה ממש מקצוע, לומדים את זה גם באוניברסיטה וגם מניסיון.

תרשו לעצמכם לבקש עזרה מאדם כזה, תרשו לעצמכם להתייעץ עם קרובים שלכם, תבקשו לשמוע ממכרים חוות דעת אובייקטיבית על הרעיון שלכם ועל המודל העסקי שלכם.

תבצעו "בדיקת כדאיות" לעסק שלכם. ניתן לבצע בדיקת כדאיות פשוטה וזולה בסניפי מט"י (מרכזי טיפוח יזמות) השונים בארץ. ניתן לעשות בדיקות כדאיות גם אצל יועצים עסקיים, בד"כ העלות גבוהה יותר, אך הבדיקות מעמיקות יותר. תזכרו- אתם הולכים להשקיע את מירב כספיכם, מיטב זמנכם, אתם רוצים עסק מרוויח!

תעשו זאת כמו שצריך, לאט ובזהירות!

בהצלחה.

שלומי כץ

הכלכלן

www.clcl.co.il

שלומי כץ הינו בוגר תואר שני בכלכלה במגמת מימון ובנקאות. שלומי בעל ניסיון רב בייעוץ לעסקים קטנים, ניסיון זה נצבר במשך היותו סמנכ"ל עמותה לייעוץ עסקי וכן בשנים האחרונות בהן שלומי מנהל את "הכלכלן"- משרד בוטיק לניהול עסקים קטנים. שלומי משמש גם כמרצה לכלכלה במכללת רופין.  www.clcl.co.il/ href="mailto:shlomi@clcl.co.ilshlomi@clcl.co.il">">shlomi@clcl.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב