דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוע לעובד- טיפים חשובים שכל עובד צריך לדעת לפני עריכת שימוע 

מאת    [ 09/01/2013 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 7251 פעמים ]

שימוע- העברת תפקיד במקום עבודה- מהם זכויותך

מה קורה כאשר לפתע הבוס מודיע לך כי הנך מועבר תפקיד? מרבית הסיכויים כי מהלך זה נעשה שלא ביוזמתך ולא בידיעתך.

מאמר זה עוסק במספר כללים חשובים שעליכם לדעת על מנת שזכויותיכם לא ייפגעו לאור פסק הדין עס"ק 50409-11-12 , הסתדרות העובדים הכללית החדשה (האגף לאיגוד מקצועי) נ' חברת פלאפון תקשורת בע"מ אשר ניתן ביום 7.1.13  בבית הדין הארצי אשר מתווה את התנהלות וזכויות העובד ופסיקה זו של בית הדין מהווה חידוש אל תוך יחסי עובד מעביד.

יש לזכור כי מעמד השימוע אינו מעמד קל עבור העובד- ועל כן דעו את זכויותיכם:

1. לעובד זכות לדרוש את נוכחותו של נציג ההסתדרות בשימוע,  בנוסף וללא קשר לנוכחות בא כוחו בשימוע באם החליט להיות מיוצג על ידי עורך דין. זאת, גם בנסיבות בהן לא שוררים במקום העבודה יחסים קיבוציים, דהיינו מדובר במקום עבודה לא מאורגן.

 

2. לעובד זכות לדעת מה הן הטענות המועלות כנגדו או בעניינו ובהתאם לתת את תגובתו מנקודת מבטו ולנסות לשכנע את בעל הסמכות לשנות מדעתו ככל שיש בה לפגוע בזכויותיו.

ככל שטענותיו של המעסיק גוברות בחומרתן, כן גוברת זכות הטיעון של העובד למצות את ההזדמנות שניתנת לו על מנת להזים את טענות המועלות כנגדו, או לפחות לנסות ולשכנע את מעסיקו לחזור בו מן ההחלטה.

 

3. יש לזכור כי נקבע בפסיקה זה מכבר כי "זכות הטיעון הינה זכות יסודית ובסיסית הקנויה לעובד במסגרת יחסי העבודה בינו לבין מעסיקו. זכות הטיעון עומדת לעובד במלוא הדרה, כלפי המעסיק הפרטי, בה במידה שעומדת היא לו כלפי המעסיק הציבורי וכלפי המעסיק הדו-מהותי"[ע"ע (ארצי) 415/06 דני מלכה – שופרסל בע"מ (מיום 15.7.2007)].

 4. לעובד זכות יסודית לשימוע ועליו למצותה כראוי ועל כן רשאי העובד שלא להתמודד בהליך השימוע לבדו, ולבקש כי יצטרף אליו לשימוע וישתתף בו אדם אחר העשוי לסייע לו בהליך השימוע.

טיפ: לדוגמא: ככל שהחלטת המעסיק עלולה לפגוע בזכויותיו הפנסיוניות של העובד, יכול העובד לבקש כי ישתתף בשימוע יועץ פנסיוני, אשר יוכל להציג למעסיק את השלכות ההחלטה על זכויותיו הפנסיוניות של העובד.

 5. כפי שנפסק בפסק דין עס"ק 50409-11-12 , הסתדרות העובדים הכללית החדשה (האגף לאיגוד מקצועי) נגד חברת פלאפון תקשורת בע"מ- ישנו כלל חשוב שאתה –העובד צריך לזכור- לכל עובד, בין אם הוא עובד במקום עבודה מאורגן ובין אם לאו,  יש זכות שנציג ארגון העובדים בו הוא חבר ישתתף בהליך השימוע, ללא תלות בכך שאותו ארגון עובדים הוא ארגון העובדים היציג במקום העבודה.

6. זכות זו נובעת ממהותה של זכות הליווי והייצוג בשימוע כנגזרת מזכות הטיעון של העובד ותכליתה וכן מזכותו של העובד לחופש ההתארגנות.

 

בהצלחה

הנני עורכת דין משנת 2007, ומשרדי מתמחה בדיני עבודה, ייצוג עובדים, וכן בליווי עסקאות נדל"ן קטנות כגדולות, מכר ורכישת דירות ושטחי מסחר, הסכמי שכירות, ליווי וניהול משא ומתן חוזי ועסקי.


משרדי מתמחה בייצוג לקוחות בכל הערכאות בבתי המשפט, וכן בדיני עבודה- כל הסוגיות שבין עובד ומעביד, וייצוג  בהוצאה לפועל ,ודיני אישיות.


טלפון ליצירת קשר- 0526789676




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב