דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית פורטל 

מאת    [ 08/01/2013 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2101 פעמים ]

פורטל הוא כינוי לאתר שאמור להוות שער כניסה לאינטרנט בנושא מסוים כגון רפואה, סגנון חיים, מוזיקה, בילויים וכו'. פורטל בדרך כולל סוגים שונים של פינות או אלמנטים כמו אינדקס אתרים בתחום, לוח אירועים , ניוזלייטרים, פורומים , חיבור לרשתות חברתיות וכו'.

בשנים האחרונות הפכו פורטלים לאתרים שיש להם כוח משיכה גדול ומאפשרים לבנות הכרה סביב מותג, גם אם הוא אלמוני יחסית. מרבית הגולשים אולי לא מכירים את המילה פורטל, אבל בז'רגון המקצועי של בוני אתרים, עדיין יש לה מקום של כבוד.

למה לבנות פורטל בג'ומלה?

המערכת המומלצת ביותר לבניית פורטל היא ללא ספק ג'ומלה, וזאת בזכות המבחר הבלתי נתפס של התוספים שהיא מציעה, יותר מ - 9000 נכון לרגע כתיבת שורות אלו (תחילת 2013). את התוספים השונים ניתן להתאים לעברית וכך להימנע מבעיות של הוראות באנגלית או יישור לא נכון של האותיות.

עוד יתרון של ג'ומלה הוא שמדובר בתוכנה חופשית בקוד פתוח, ולכן פיתוח של אתר ברמה גבוהה לא עולה מאות אלפי שקלים כפי שהדבר קורה בקוד סגור,  וזאת מכיוון שאין צורך להתחיל מן הייסוד. המפתחים של ג'ומלה עדיין מרוויחים יפה הודות לכך שיש לג'ומלה קהילה גדולה שמונה  30,000,000 משתמשים, ויכולים למכור כל פיתוח לבונה אתרים בג'ומלה במאות שקלים, כך שכולם מרוויחים, it's a win win situation!.

עם זאת, ג'ומלה היא מערכת מורכבת, ולפני שבונים פורטל באמצעותה, חשוב לפנות לחברת בניית אתרים בג'ומלה שמכירה את הגרסאות האחרונות של המערכת ויודעת כיצד לעבוד איתה בעברית תקינה. חברות מסוימות משתמשות בגרסאות ישנות יותר של ג'ומלה שהן מסובכות יותר הן עבור הגולש והן עבור מי שמפעיל את האתר מאחורי הקלעים. רק שימוש בגרסאות האחרונות של ג'ומלה , יבטיח בנייה של פורטל איכותי באמת.

תכנון מוקדם לבניית פורטל

חשוב לדעת שבגלל המורכבות היחסית של אתרי הפורטלים, לא מספק שחברת בניית האתרים תדע איך להתקין ולתפעל את מערכת ניהול התוכן (ג'ומלה) מבחינה טכנית . החברה גם צריכה לדעת כיצד לבנות Framwork שהוא שרטוט כללי של האתר בו כבר נמצאים כל האלמנטים השונים, אך ללא החזות הגרפית של האתר עצמו. רק לאחר שיש לחברה Framework כזה שעובר אישור על ידי הלקוח, היא יכולה להפוך את השרטוט לסקיצה גרפית אך ורק ע"י מעצבת גרפית מקצועית  ומשם לאתר חי ונושם (בקוד HTML).

חברה שלא עושה תכנון מוקדם, עלולה לתקוע את הלקוח באחד משלבי הביניים, מה שיגרום לה לבזבז עוד משאבים וללקוח לבזבז עוד זמן שאולי אין לו...  במקרים קיצונים יותר, פשוט יהיו חסרים חלקים שלמים באתר שבסופו של דבר יהיה צריך להוסיף בשיטת "טלאי על טלאי", שהיא שיטה הרסנית כאשר מדובר ב בניית אתרים בג'ומלה, או בכל מערכת אחרת. (ובוודאו ובוודאי לא אהודה על תוכניתני אינטרנט באופן כללי)

   

נירית אקרמן עובדת בונת אתרים ומתכנתת בחברת WinWeb שמתמחה בבניית אתרים בקוד פתוח בג'ומלה, בניית אתרי תדמית, פורטלים, אתרי מסחר ועד...


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב