דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת שותף ממה צריך להיזהר 

מאת    [ 06/01/2013 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 2945 פעמים ]

אז זהו, לאחר שנות עבודה רבות ולאחר שפיתחת התמקצעות ובידול בתחום בו אתה עוסק פונה אליך אדם שמציע להשקיע בעסק המשגשג שהקמת ולהיות שותף תוך מינוף וקידום העסק.

ההצעה נשמעת קוסמת ולרגע אתה חש שהנה הגיע האקזיט האולטימטיבי עליו חלמת. טוב לא בדיוק אקזיט אבל הנה בא האדם שישקיע בעסק תמורת חלק במניות ו/או שותפות כלשהי ויאפשר לך לצאת סוף סוף לחופש נורמאלי ואף לטייל בחו"ל עם האישה והילדים.

היוזמה  יכול שתבוא גם מצידך. אתה מחפש אחר שותף לעסק ואתה דואג לפרסם מודעה באחד או יותר מאמצעי התקשורת ואמצעי השיווק הרבים באינטרנט וממתין לשותף שיצור קשר, יענה להצעתך, יתרשם מההישגים אליהם הגעת (במאמץ רב) וישקיע בעסק המצליח שהקמת.

האדם שמגיע לפגישה מביא עימו נייר עם קורות חיים מרשימים ולצידם רשימת שמות עם טלפונים של ממליצים.

אתה לא חושב לרגע לפגוע ולהעליב ולא שואל אם יש לו עבר פלילי (החוק במדינת ישראל לא מאפשר בדיקת עבר פלילי של מועמד לעבודה ולכאורה המועמד יכול להיות נוכל שהשתחרר לפני יומיים משנות מאסר ארוכות בשל "עקיצת" עשרות עסקים מסוגו של העסק שבבעלותך ואף יתכן שבימים אלה מתנהלת נגדו חקירה באותם נושאים ולך אסור לדעת על כך).

כמובן שלא תנהג בגסות ולא תשאל על עבר כלכלי כושל, תביעות אזרחיות ו/או תיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגדו חס ושלום. בין כך אין לך ידע ודרך לבדוק ואתה מתרשם ממראה עינך וסומך על תבונתך, ניסיון החיים וטביעת העין שלך כדי לקבל החלטה מהירה.

השותף החדש נשמע כל כך משכנע, מקצועי ואמין שאתה אפילו מדלג על השלב של בדיקת קורות החיים.

השותף המשקיע רוצה להשתכנע שהצעתך שלך רצינית ואמינה.

אולי אתה מותש מכך שלא היו הצעות אחרות או ממועמדים קודמים שנפסלו ביוזמתך או ביוזמתם, אתה מבקש כבר להתקדם בתהליך ובמקום לבדוק את קורות החיים שלו ולהשקיע בחקירה ראויה אתה עוסק בהצגת העסק שלך ושכנוע המועמד החדש בכדאיות ההשקעה ו/או קבלת התפקיד הבכיר ומספר על יושרך שלך.

אולי אתה מבצע בדיקה שטחית ו"מריץ" את השם בגוגל וכשלא מתקבלת תוצאה שלילית אתה מקדם את התהליך והינה יש שותף/ משקיע חדש.

עשרות רבות של מקרים כאילו ודומיהם, דוגמת בעל מסעדה גדולה  במרכז הארץ שחיפש שף עם ניסיון בתחום וחשב שמצא את העילוי שחיפש, בעלי חברה לסחר ביהלומים שחיפשו נציג מכירות למזרח הרחוק ובחרו בבחור מרשים, בעל ידע בשפות וכושר שכנוע נדיר וראשי עמותה שחיפשו יזם וקבלן בעל ניסיון, לבניית עשרות יחידות דיור והתקשרו עם יזם שטען לניסיון עשיר בבניית שכונות רבות.

בעל המסעדה וראשי העמותה, בשונה מבעלי חברת היהלומים (בדוגמאות לעיל) הקדימו חקירה לפני העמקת הקשר עם המועמד וגילו שהשף הינו מתחזה, רמאי ופושט רגל, שמסר פרטי זיהוי לא נכונים (דבר שהתגלה כבר בתחילת החקירה). ראשי העמותה גילו שמדובר בקבלן ותיק, כושל ופושט רגל עם עשרות רבות של תביעות ותיקי הוצאה לפועל שנפתחו כנגדו.

להבדיל משני העסקים הנ"ל, דווקא בעלי חברת הסחר ביהלומים חשבו שיש להם אינטואיציה נכונה, שכנעו את עצמם שבחרו נכון, קיבלו את המועמד המוכשר והעסיקו אותו במשך כחודשיים, עד אשר באופן מסתורי נעלמה ממשרדם בבורסה ליהלומים חבילת יהלומים ("בריפקה") בשווי של למעלה ממאה אלף דולר (!).

התלונה שהגישו למשטרה, מעצרו של הבחור וחקירתו במשך 3 ימים (לאחר שמעצרו הוארך בבית משפט ביומיים)  לא עזרו. הבחור הכחיש קשר לגניבה לכל אורך השניים וחצי ימי חקירה, שוחרר מהמשטרה ותיק החקירה נסגר.

גם פניה לחברת הביטוח הושבה ריקם והתביעה שהוגשה נדחתה מחוסר כיסוי ביטוחי של חשד לגניבה בידי עובד.    

מקרים אלה ורבים נוספים  נחקרו במשרד החקירות שבבעלותי, אודות אנשים שקיבלו תפקיד ניהולי אחראי בתחום היהלומים, ניהול עסקים וחברות בתחום הנדל"ן וכמעט בכל תחום הקיים במשק והשותפות שהחלה באופטימיות רבה הסתיימה בעקיצה.

כל אותם לקוחות שפנו למשרדי בניסיון למזער נזקים ולהשיב סכומי עתק שנגנבו בתחבולות מתחת לאפם ע"י שותף לא הקדימו לקשר עם השותף החדש בדיקה או חקירה רצינית כלשהי.

בהופעותיי הרבות, בהרצאות בעשרים השנים האחרונות בפני חוגי בית ופורומים שונים נתקלתי במקרים רבים של אנשים שנעקצו באופן כה כואב שלא נשאר כסף ואנרגיה אף לפניה למשרד חקירות שינסה לאתר את הנוכל ולהשיב את הגזלה.

עצת הזהב במקרה זה הינה להקדים להתקשרות כלשהי חקירה איכותית, שתאפשר יצירת קשר והסתמכות על שותף, מנהל, עובד או כל אדם שמתקבל לעסק וקיימת כוונה להכניסו למעגל האנשים בעלי הסמכות לפעול ברכוש או בהון של העסק.

חקירה איכותית כהקדמה ליצירת התקשרות תמנע מפך נפש והלקאה עצמית כשמתגלה שהשותף/מנהל שנראה תחילה כבחירה הטובה ביותר הינו למעשה נוכל שרוקן את העסק והכניסו לחובות.

הפנייה למשטרה ו/או לתכניות תחקירים צרכניות (מסוג כולבוטק) מגלה במקרים אלה בסופו של דבר שאין מה לעשות חוץ מאשר להצטרף לשורת הנעקצים שקדמו לך.

 

וילקו / מיקי וילקומירסקי משרד  חקירות , מקצוען ומומחה בתחום חקירות ובילוש מקצועי. בעבר קצין חקירות ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרת ישראל. מומחה בעל מוניטין של 30 שנה בתחום ה חקירות, הבילוש ואיסוף מידע מוסתר וגלוי, בתחומים בין אישיים וכלכליים. בנוסף מרצה בתחום החקירות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב