דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע נשים נמשכות לגברים רעים? 

מאת    [ 05/01/2013 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 4713 פעמים ]

ושוב חוזר הניגון - כל פעם מחדש

 

ניתן לומר שמרבית הנשים נפלו בתקופה זו או אחרת לאותו הסיפור הקלישאתי הידוע של התאהבות והתרגשות מגבר רע. הסיפור הוא אותו סיפור - רק האישה היא שונה בכל פעם.

 

בפשטות, גבר רע הוא גבר שלא שם על האישה שלו, שעסוק בעצמו ולא באף אחד אחר, שלא אכפת לו מה קורה סביבו ושסולם הערכים שלו אינו "אנושי" והומני אלא הישרדותי ואגואיסטי. כתוצאה מכך, גבר רע אינו גבר שמתחשב באישה שלו, שסופר אותה, שבאמת חשוב לו ממנה או שהוא באמת שם אותה במרכז חייו. רוב הזמן לא אכפת לו ממנה, אבל הוא חושב עליה ורוצה אותה רק כאשר הוא נזקק לה, כשהוא מאבד אותה או כאשר הוא עצמו  - ולא בגלל מה שהיא מרגישה או זקוקה - עלול להיפגע מאובדנה. 

 

 

 

האם ריגוש פירושו סבל, סכנה, נחיתות והשפלה?

 

ריגוש והתאהבות הולכים יד ביד עם סכנה, אי וודאות, פחד והסתרה. עבור נשים, אלה חומרי הגלם שמהן בנויה התאהבות ומשיכה לגברים הרעים. בלעדי הסכנה - אין ריגוש ואין משיכה, ולכן חייבים שיהיה בקשר את מרכיב האתגר, אי הוודאות והפחד.

 

כאשר אישה יוצאת עם גבר שמעניק לה הרגשה בטוחה באמת, עוטף אותה מכל הכיוונים ומתייחס אליה באבירות וברגישות - היא מאושרת, אבל היא גם נינוחה ורגועה מדי. בגלל העובדה הזאת, המשיכה לגבר דועכת במהירות, ההתרגשות ממנו מתפוגגת חיש קל, המתח מולו נעלם - כי הכל בטוח ויציב וצפוי, כי מעמדה של האישה בקשר הזוגי הוא ברור וחזק כסלע ומהמקום הזה אפשר רק להתרווח ולהישען לאחור - ודאי לא להתרגש ולהיות בעירנות של הישרדות וסכנה.

   

  

 

להרגיש - בכל מחיר?

 

נשים בוחרות גברים רעים קודם כל בשביל ההרגשה של החיות, בשביל החיוניות, בשביל להרגיש חזק ועמוק - גם אם זה כולל סבל, השפלה, דיכוי, נחיתות ומסכנות. מרבית הנשים אומרות לעצמן במצב כזה: "עדיף להרגיש משהו מאשר לא להרגיש בכלל".

 

הפחד מלחיות עם גבר שאינו מרגש כלל ושהחיים איתו הם מוות רגשי הוא גרוע עשרות מונים מלחיות עם גבר רע, שמשפיל, שמתעלם, שנעלם, שלא שם פס - אבל שגורם להרגשה של התעוררות פנימית, של רגש, של אהבה, של כמיהה וגעגועים.

   

 

 

לכל גבר רע יש תג מחיר כבד אותו יש לשלם

 

כל זה טוב ויפה בגילאים צעירים. הבעיה מתעוררת במלוא חריפותה בגילאים הבשלים יותר, כאשר צריך רצינות, רוצים להקים משפחה, רוצים לבנות חיים משותפים, רוצים גם בעל ברית ולא רק מאהב מרגש.

 

במקום הזה, הגבר הרע אינו יכול להיחשב כפרטנר. הוא אינו מחוייב לדבר אלא לעצמו ולכן הוא בעל ברית גרוע, מסוכן, תחמן ונבזי. במקום הזה, נשים צריכות וחייבות לשאול את עצמן - מה באמת חשוב: להרגיש בכל מחיר גם אם הדבר יבוא על חשבון הילדים והמשפחה, הכלכלה והשפיות או לבנות חיי משפחה וחיים משותפים שפויים ויציבים עם גבר אמין ובטוח שיכול לתפקד כשותף.

 

 

וטיפ לסיום: להתאהב בגבר רע זה משהו שהוא אפילו טבעי וצפוי בגיל צעיר, ללא ציפיות למחוייבות או לרצינות. אבל בגיל מבוגר, זה הופך לסיפור פאתטי שיכול להיגמר רע מאוד, מחיים בזויים ומשפילים ועד אלימות פיזית של ממש כלפי האישה. לחיות עם גבר רע זה למעשה לחיות עם חיה טורפת ונושכת. לחיות עם גבר טוב פירושו לחיות עם בנאדם מרוסן ומבויית.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב