דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העובדות הלא ידועות על זוגיות - במקרים רבים, הדרך לזוגיות טובה עוברת דרך פשרה כואבת 

מאת    [ 05/01/2013 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 3314 פעמים ]

מי שלא רוצה להתפשר בכלל נותר בדרך כלל לבד

 

למרבית הקשרים הזוגיים יש מה שנקרא "מגבלה". מגבלה היא מצב שלא ניתן לשנות אותו או שקשה מאוד לשנות אותו ויש ללמוד לחיות איתו ולהשלים איתו.

 

"המגבלה" זה משהו שניתן להיתקל בו כבר בתחילת הקשר. חלק מהאנשים מאמינים שניתן לפתור את המגבלה או להעלים אותה, לדלג מעליה או לרפא אותה. זה לעיתים נכון, אבל בדרך כלל המגבלה אינה משתנה, ויש צורך ללמוד לחיות איתה אם רוצים להישאר בזוגיות. אלה שלא מוכנים לחיות עם בני זוג מוגבלים ועם מגבלות בקשר זוגי הם בדיוק אלה שנותרים לבד או מתגרשים או עוזבים או לא נכנסים בכלל לקשר מחייב אלא מחפשים כל חייהם את בן הזוג המושלם ונטול המגבלות.

 

 

 

חוסר המוכנות לפשרה כואבת הוא הסיבה שלא ניתן לממש לפעמים את האהבה

 

אהבה קיימת למכביר. בתחילת הקשר האהבה פורחת, אבל הבעיה בזוגיות אינה האהבה אלא המגבלה. כאשר, במשך הזמן, מגלים את המגבלות של בני הזוג ולא מקבלים אותם או משלימים איתם - שם מתחילה הבעיה הגדולה באמת.

 

חוסר בשלות, חוסר מוכנות להתמסד, מרחק גיאוגרפי, מנטליות, תרבות, חוסר סדר, חוסר השכלה, בעיה במיטה, מגבלה מינית, חוסר פוריות, נכות כספית, משפחה בעייתית, התמכרויות - מספר המגבלות של בני זוג הוא רב. זה יכול להיות כל דבר שמאוד מפריע ולמעשה לא ניתן לשנות אותו או להעלים אותו, מקסימום "לעדן" אותו או להשלים איתו.   

 

 

 

פשרה כואבת היא דבר כואב - אבל לעיתים מאוד משתלם

 

המגבלה היא בדרך כלל חלק מ"עסקת החבילה" של הקשר הזוגי. היא אמנם כואבת, אבל ההשלמה איתה והיכולת להתמודד איתה הם המפתח לכל הקשר.

 

הדבר דומה להסכם שלום עם מדינת אויב. ללא פשרה כואבת כנראה שלא יהיה שלום לעולם. ויתור על חלקי מולדת או על מרחב שלם כמו סיני הוא פשרה מאוד כואבת, אבל משתלמת בטווח הארוך, כי היא הדרך היחידה שבה ישראל הייתה מצליחה לעשות שלום (או "זוגיות") עם מצרים.

   

 

 

מה באמת חשוב לכם: זוגיות או שלמות?

 

אם אתם אנשים שלא מבינים מהי פשרה כואבת ולא מוכנים לשלם מחירים יקרים עבורה - יהיה קשה לכם מאוד למצוא זוגיות יציבה או לחיות באחת כזאת לאורך שנים.

 

כל עוד יבואו לקראתכם ויוותרו לכם "בחינם" - אתם תהיו בקשר. אבל ברגע שתצטרכו להתחיל לשלם את המחיר הכואב - יהיה לכם מאוד קשה להישאר בזוגיות כי אינכם מוכנים להגמיש את העמדה שלכם ואינכם מוכנים להגיע לפשרה אמיתית.

 

 

וטיפ לסיום: ככל שאתם לומדים להיות אנשים גמישים וקלילים יותר - יהיה לכם טבעי יותר להיות בקשר זוגי. לעומת זאת, ככל שאתם דוגמטיים ונוקשים יותר וככל שאתם מחפשים את הדבר המושלם - כך תסבלו יותר מקשרים זוגיים וכך תמצאו את עצמכם, ברוב המקרים, פשוט לבד.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית. לאתר הבית: www.ybc.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב