דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


9 שופטים והחלטה 1 - שגויה 

מאת    [ 04/01/2013 ]

מילים במאמר: 1210   [ נצפה 2390 פעמים ]

הוכח פעם נוספת, כי גם 9 שופטים עליונים, חכמים, יודעי חן וכתב סתרים, יכולים לשגות בצורה מעוררת מחשבה, על עומק ההחלטה והשלכותיה המשפטיות, פוליטיות, ביטחוניות.

המסקנה – צריך חוק מפורש של הכנסת, כדי למנוע פעילות אנטי-ביטחונית, אנטי-ציונית, הסתה, המרדה, השתתפות בכנסים, משטים ואירועים הקוראים תיגר על קיום מדינת ישראל, שלומה וביטחונה.

הפכנו לדמוקרטיה "אוטיסטית" - יפה, מוכשרת, אך מנותקת מהמציאות והסביבה.

 

 

* מאת: עו"ד אברהם פכטר

 

 

"קל יותר לחבר עשרה כרכים של כתבים פילוסופיים, מאשר ליישם עקרון אחד". (לב טולסטוי)

"להבדיל מסולם הערכים הנקבע ע"י האידיאה של הטוב, סולם הערכים חזק – חלש, אינו סולם ערכים כלל". (מרטין בובר)

השופטים קבעו– כי לא נמצאה "המאסה הקריטית, הדרושה לפסילתה", כלומר: המאסה של האונייה מרמרה לא הספיקה, אבל אם היא תשתתף בעתיד במשט אלים עם אנשי חמאס מחופשים ועם חומרי חבלה ונשק, כמטען הומניטרי, באונייה עם "מאסה – יותר גבוהה" – יש סיכוי לפסילה.

יפה הגדיר זאת הסופר הרוסי המהולל, לב טולסטוי באמרה שציטטתי לעיל. בית המשפט העליון שלנו מומחה בכתיבת כתבים פילוסופיים, על עקרונות כלליים, אוניברסליים, ליברליים, אך קשה לו לדבוק או ליישם עקרון אחד פשוט, חשוב ויסודי – ביטחון המדינה, שלום תושביה ושרידות מדינת ישראל והעם היהודי בארצו –הוא העקרון האחד והיחיד שקובע את גורל המדינה.

בשקלול הכולל– של אידיאלים, עקרונות ותפישות עולם, לרבות חופש הדיבור, העיסוק, האמונה, כללי הדמוקרטיה, מה שקובע ומה שגובר על כולם –זה ביטחון העם, קיום מדינת ישראל ריבונית וחופשית.

אי לכך– כל פעולה שמנוגדת לעקרון זה, כולל שימוש בכלים ואמצעים דמוקרטיים, כדי לנגח ולפגוע בדמוקרטיה, הוא בלתי קביל, בלתי סביל ובלתי ניתן לקיום.

פירוש הדבר– אזרח ישראלי, ח"כ או אישיות ציבורית או פוליטית, המסית, מדיח, פועל, משתתף בפועל בפעילות אנטי ישראלית, יהודית, ציונית, בעלת השלכות על ביטחון המדינה, קיומה ושלום אזרחיה –לא יכול ואסור לו לקבל את הגנת מערכת אכיפת החוק של ישראל, ללא הבדל גזע, גיל ומין.

כל מי שראה, קרא, התעמק במראות שהועלו בזמן המשט מן המרמרה, וגם לפני ואחריה, לא יכול להישאר אדיש ולא יכול לקבל את הפסיקה שלא היתה הוכחה מספקת לפעילות אנטי ישראלית מובהקת מצד הח"כית חנין זועבי ומרעיה.גם עצימת עיניים, או אדישות לתוצאה– היא עבירה פלילית ואם מדובר בעבירה ביטחונית על אחת כמה וכמה.

השופט העליון (בדימוס) מישאל חשין– התבטא בתקשורת בנושא הבקשה לפסילה, שכדאי לתת לח"כים הערביים, להוציא קיטור בכנסת" – שהוא רמז עבה מאשר לפעול מעשית כנגד המדינה מחוצה לה.

כלומר: אם תתנו להם לדבר חופשי בגנות המדינה ונגדה, הם לא יפעלו בשטח באמצעים אחרים, כגון: הסתה לפיגועים, הסתה לג'יהאד, הסתה לאינתיפאדה.

חבל שהשופטיםוהשופט חשין בתוכם, שכחו שהח"כים הערביים, לא רק הוציאו קיטור רע ומרעיל בכנסת – אלא עשו בגלוי ובשמחה בארצות אויב, בנשיקות וחיבוקים עם מנהיגי מחבלים וחזרו לארץ ללא פחד וללא תגובת מערכת אכיפת החוק.

יש להפסיק נוהג זה בהקדם

הפגיעה בתדמית ישראל בעולם, לא תיפגע ולא תיחלש, גם אם נפסול ח"כ זה או אחר, הפוגע באושיות הדמוקרטיה של מדינת ישראל, אלא להיפך, תקבל גיבוי והערכה על מאמציה לשמור על ביטחון המדינה.

לאחר "פיגוע התאומים" (11.9)– החמירה ארה"ב בחוק ובכללים את זכויות האזרח וצמצמה אותן בכל הנוגע לביטחון המדינה, הן ביכולת להחזקת חשודים במעצר לתקופות ארוכות, ללא צו בית משפט והן לגבי זכויות להיפגש עם עו"ד.

כללים חדשים ונוקשים– ננקטו גם באנגליה, צרפת וארצות אירופה נוספות, שלא לדבר על המצב בנושא זה במעצמות העל כמו רוסיה וסין, והעולם הנאור והליברלי, לא התרגש,לא הקים קול צעקה ולא יצא במחאות המוניות.

דמוקרטיה – באה להגן על המדינה ולא להרוס אותה– לכן כל מי שמבקש לפגוע בה – חייב להיענש, אם במאסר, אם בהדחה מתפקידים פוליטיים, ממסדיים, עד כדי ביטול זכויות יסוד, כמו שלילת אזרחות.

ישראל עדיין במצב מלחמה

הציבור שכח (פסיכולוגית זה טוב ובריא) – שאנו עדיין בשלב ג' או ד' במלחמת העצמאות, שהחלה ב-1948 ועדיין לא הסתיימה.

בישראל, במקום דמוקרטיה מתגוננת, יש דמוקרטיה מתחרפנת, או "אוטיסטית", כלומר: יפה, מוכשרת, אך מנותקת מהמציאות, מהסביבה ורוב העם.

אין מקום במדינות הסופר דמוקרטיות בעולם (לא בארה"ב, ולא באירופה), שבו ח"כים יכולים לקרוא להרס המדינה או לבזות את מנהיגיה בקריאות גנאי ובהאשמות נוראיות, כמו רוצח, רוצח ילדים כלפי רמטכ"ל, צה"ל, שר ביטחון או ראש ממשלה, ולצאת ללא תגובה משפטית מיידית – אם בכלל.

אין מקום בעולם, בו ח"כ בכנסת או בפרלמנט– יכול בו בזמן להיות יועץ גלוי או סתרים או מלווה של מנהיג עוין או אויב מדינה או מתנגד לקיום המדינה. אצלנו – זה יכול וקורה – ראה ערך אחמד טיבי, שלא להזכיר את חברו עזמי בשארה (המרגל) ויתר חבריו משמיצי ישראל.

מסקנה פשוטה

אנחנו מדינהשמשחקת תפקיד של מדינה דמוקרטית, חופשית, מתקדמת, כאשר בפועל אנחנו מדינה אכולת פחד עולמי, פחד גלותי והתחנפות לפריצים.

עד אשר לא יבוצע פיגוע בכנסת או במוסד ממשלתי אחר – לא ינקטו צעדים מתבקשים, נוקשים, כדי למנוע את ההיתר לחופשיות יתר, פתיחות יתר ודיבור יתר במקום מעשים.

יש לחזור במהרה לדמוקרטיה מתגוננת

פירוש הדבר – שמירה על העיקרון של מדינה יהודית ציונית ריבונית, שמתפקידה להגן על העם היושב בציון – ברוח מגילת העצמאות. זה ניתן לביצוע.

הערות והארות פוליטיות מדיניות:

1. וועדת הבחירות המרכזית פסלה את ח"כ חנין זועבי (אישית) להגיש מועמדות לכנסת ברוב של 19 נגד 9 (פוליטיקאים).

2. בית המשפט העליון ברוב של 9 מתוך 9 (שופטים) ביטל את ההחלטה של ועדת הבחירות.

3. הטענה של ח"כ חנין זועבי ותומכיה, כי מדובר ברדיפה פוליטית –היא מגוחכת, שהרי היא כולה אישיות פוליטית. היא לא זמרת, ציירת או עבריינית רכוש, אז על מה ירדפו אותה, אם לא על פוליטיקה, על מעשיה, התבטאויותיה והתנהלותה. רמז לאישיותה היתה מיד לאחר תום המשפט, כאשר הצהירה בגנות גיוס נוצרים לצה"ל. היא יצאה בקריאה לגנות את הכומר הנוצרי בנצרת שלא מתנגד לגיוס ערבים נוצרים לצה"ל, כחלק משילובם ותרומתם למדינה. אבל, כאמור, בית המשפט העליון קבע שחסרה "המאסה" הראייתית לפסילה, אז נחיה ונראה.

4. ואם היא טוענת לרדיפה פוליטית, מה יגיד אביגדור ליברמן (להבדיל) על הרדיפה נגדו.

5. כהדגמה לדברים דלעיל – ראו את המקרה של הספורטאי האנגלי המצטיין, בעל שתי מדליות אולימפיות, שנעצר "נחקר בכניסה לארה"ב, מאחר והוא ממוצא סומלי, כלומר מוסלמי, ונחשד כטרוריסט בשל כך – עד ששוחרר בהתערבות מגבוה.

6. להזכיר נשכחות – הרב כהנא יו"רמפלגת "כך", נפסל במועמד לכנסת בגין גזענות ו"מאסת" ראיות פחותה משל ח"כ זועבי.

7. ראה בנושאים אלה את מאמרי הקודמים באתר זה: "עיוות ליברמן – העליון מחזיר את ח"כזועבי למרמרה 2".

 

 

הכותב הוא עורך-דין, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז ומשנה ליועץ המשפטי של מועצת העתונות ופרשן משפטי בהווה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב