דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בונים גשרים לשלום בחיפה 

מאת    [ 03/01/2013 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 4376 פעמים ]

לפני כחמש שנים עליתי לארץ מארה"ב. אינני יכול לחשוב על עם או מקום שיש לו יותר משמעות רוחנית מאשר ל"ארץ כנען". זהו מקום הולדתן של שלוש אמונות מרכזיות: היהדות, הנצרות והאיסלאם. זהו המקום שבו המלך דויד כתב את המזמור העשרים ושלושה, היכן שישו של נצרת קידם רעיונות וערכים ששינו את האנושות. בקוראן, כתבי הקודש מעוררי ההשראה שניתנו לעולם הערבי, כיבדו את הנביאים הגדולים של המסורת היהודית-נוצרית. הם עוסקים ב"מקום התפילה הגדול" של המלך שלמה בירושלים, שבתחילה כינו אותו המוסלמים כעיר המקדש.  

"כלל הזהב" שמהווה חיבור בין שלושת הדתות המרכזיות יכול ויביא אותנו יחד לקדם שלום וסלאם. זה מתרחש בחיפה העיר שיש בה דו-קיום לשלום. חיפה היא גם מקום משכנה של מערת אליהו הנביא, אשר נחשבת לאחד מהמקומות המקודשים והנערצים על היהודים, הנוצרים, המוסלמים והדרוזים כאחד. העיר חיפה שופעת בגנים. הבולט שביניהם הוא המרכז העולמי של דת הבאהיים, עם קברו של הבאב (מיזרע מוחמד עלי) ועבאס אפאהדי, בנו ויורשו של מייסד הדת באהעולה. נוכחותה של דת הבאהיים, שבמשך זמן כה רב נרדפה במדינות שונות במזרח התיכון, היא עדות למרקם החברתי הסובלני בעיר הזו. האתגר הגדול ביותר שניצב בפניו של עם קטן ואמיץ זה הוא לקדם את ערכי השלום באזור שהוא כה גדוש בעימותים ובשינאה.

למזלי זכיתי בהזדמנות לקחת חלק במיזמים שונים בין דתיים במהלך חמש השנים האחרונות שבאו לקדם שלום באמצעות דיאלוג באזורנו. בחופשת החג האחרונה שמחתי להשתתף במספר פעילויות בחיפה שמקדמות הרמוניה. האהובה עליי ביותר היתה אירוע ספורט בין-דתי בחסות בית הספר המוסלמי של קהילת האחמדיאן בשכונת כבביר בחיפה. ביום רביעי ה-19 לדצמבר, 2012, בדיוק בין חג החנוכה לחג המולד, 50 נערים, בהם ישראלים יהודים ומוסלמים, נפגשו יחד למשחקי שלום שאורגנו על ידי העמותה החדשה שנקראת גשרים לתקווה: גשרים לשלום – מביאים מרפא לעולם באמצעות קירוב לבבות. נשיא העמותה, פרופ' ג'סי לכטר פירט את הקוים המנחים ואת הערך המרכזי של ארגון חדש זה: "אהבה בונה גשרים".

רב התנועה הרפורמית ד"ר אדגר נוף פתח את המשחקים בדקלום של תפילה לשלום. לאחר מכן הנערות שיחקו משחק כדורסל לשלום בזמן שהנערים שיחקו כדורגל. הילדים היהודים הגיעו מבית הספר הפתוח בחיפה מלווים במורה שלהם מר. יאיר שחר. שופט המשחק היה מנאר, מנהל בית הספר המוסלמי של האחמדיאן בשכונת כבביר בחיפה. בתחילת כל משחק הנערים לחצו ידיים ואין ספק שכולם זוכים כשמקדמים שלום בישראל ומקרבים לבבות. האימאם מוחמד שריף הכריז שסיסמתם היא: "כן לאהבה לכולם, לא לשנאת האדם".

האחמדיאן שייכים לתנועה כלל עולמית שלה יותר ממאה מיליון מאמינים הנאמנים לשלום ולאחוות עמים אוניברסלית. ראש עירית חיפה מר. יונה יהב אף הרחיק וכינה אותם "הערבים הרפורמים". מתוך אלפיים בני קהילת האחמדיאן שחיים בישראל רובם מתגוררים בשכונת כבביר בחיפה, והם מנהיגים בתחומי העסקים, התרבות ויותר מכל בתחומים הרוחניים של הקהילה שלנו. "אינכם שומעים עלינו משום שאנחנו לא משליכים אבנים על אוטובוסים" כך אומר אחד מהמנהיגים האחמדיאנים, "אנו מאמינים שלא ניתן להשיג דבר בשנאה ואיבה".

כל הילדים אמרו בסיום המשחקים שזה היה קצר מדי ושהם היו רוצים להיפגש שוב. ואנו אכן מתכננים פעילויות נוספות לאביב הקרוב.

 



 

ארל ג'וסף שוגרמן, עולה חדש מארה"ב, עלה לארץ בגיל 59 לפני כחמש שנים ומתגורר בחיפה. הוא כותב על חוויותיו כעולה חדש בארץ, ועל מעורבותו בפעילות בין דתית בבלוג שלו: http://earlsdiary.blogspot.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב