דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לך תחפש תחפושת לפורים 

מאת    [ 02/01/2013 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2597 פעמים ]

מבוגרים וילדים, אחד החגים שאנשים מצפים לו במיוחד הוא פורים, בלי קשר לגיל שלהם. זו ה-הזדמנות בה מבוגרים יכולים להתנהג כמו ילדים. החופש, המסיבות ואוזני ההמן הם רק התפאורה לדובדבן שבקצפת – תחפושות.

נהוג לחשוב שהמנהג שכולנו כל כך אוהבים – תחפושות פורים, מקורו בפסוק ממגילת אסתר "אשר נהפך להם מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב". אך נראה שלמנהג האהוב שגורם לרובנו להתחפש בפורים קיימים גם מקורות אחרים.

ניתן למצוא לכך רמזים במגילת אסתר:

אסתר, בת דודו של מרדכי, שמה הוא למעשה תחפושת, מכיוון ששמה המקורי היה הדסה. מרדכי שבתחילה עוטה שק ואפר, לובש בהמשך "לבוש מלכות תכלת וחור תכריך בוץ וארגמן". נראה שבמגילת אסתר קיימים לא מעט רמזים למנהג של תחפושת לפורים.

נראה שלמנהג האהוב שגורם לרובנו ללבוש תחפושות בפורים קיימים גם מקורות אחרים, בקרנבלים של ימי הביניים באירופה ואף בחג פרסי קדום. דוגמא לקרנבל כזה הוא קרנבל ונציה באיטליה, פסטיבל גדול שחל בסמיכות לחג הפורים. אם כך, לא נראה שמנהג ההתחפשות הוא מנהג יהודי ביסודו. אגב, חגים רבים השופעו ממסורות של עמים אחרים בדיוק כשם שהם הושפעו מהמסורת היהודית.

אגב, השם "אוזן המן" במקור היה בגרמנית "מון טאש" (כיס פרג, בתרגום מילולי). נראה שיהודי אירופה אט אט שינו את השם ל"המן טאש" ומשם זה התגלגל ל"אוזני המן".

תחפושות הן רק פן אחד של הקרנבל. שתייה ואכילה, לעיתים באופן מוגזם, השתוללויות והפרות חוק למינהן הולכות יד ביד עם התחפושת, שמאפשרת לכולנו לעטות דמות אחרת, גם אם זה רק ליום אחד.

תחפושת לפורים היא כנראה מנהג לו מקורות רבים. אבל בסופו של דבר – העיקר שכולנו נחגוג, נהנה ונשתה עד לא ידע, וכמובן חשוב להיות זהירים עם נפצים,אש וכל "טריק" אחר שעלול לפגוע בנו ובאחרים.

אחת הבעיות הכי גדולות היא למצוא תחפושות מקוריות. אנחנו רוצים רעיון מקורי לתחפושת אך, עם זאת חשוב לנו שיבינו למה התחפשנו. חשוב לנו גם המחיר – תחפושות עלולות להיות עסק לא זול. מצד שני תחפושת מקורית לא בהכרח צריכה להיות יקרה. בשנים האחרונות ניתן לראות תרבות עשה-זאת-בעצמך (DIY) פורה ומפותחת. באינטרנט ניתן למצוא רעיונות רבים ומדריכים עוד יותר רבים לתחפושות מקוריות מאוד ושוות לכל כיס. כל מה שצריך הוא להערך מבעוד מועד, לנבור באתרי האינטרנט בנושא, ולאסוף חומרי גלם וכוחות נפשיים, ויאללה - למשימה. ולעצלנים שבינכם - כדאי להיות מוכנים ולהזמין תחפושת לפורים עוד היום...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב