דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצמת הרכות והנוקשות 

מאת    [ 02/01/2013 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 1809 פעמים ]

עצמת הרכות לבניית תנועה

הזקיפות הגופנית נעוצה אל תוך שתי כפות רגלים איתנות שתפקידם לשאת את הגוף המופלא שלנו למרחקים גדולים תוך ביצוע תנועות הרבה יותר אקרובטיות משל החיות האחרות.

אז, תארו לעצמכם עכשיו שכף הרגל שלנו בנויה מחומרים ביוניים. כלומר, שבמקום עצמות, פרקים ושרירים היא עשויה מחומרים המאופיינים בפרמטרים של רכות מול נוקשות. האם אפשר היה להניע כף רגל זו להליכה מהירה, ריצה, זינוק, קפיצה או הכנסה לתוך נעל?

ואיזה מחלקי כף הרגל הם המאפשרים דריכה, הנוקשים או הרכים?

בכל המערכת השלדית של הגוף נמצא גם הרכבים הנבדלים במידת הרכות והנוקשות שלהם. בזכות מבנה החומרים בגופנו, פיתחנו יכולת מופלאה של גמישות גופנית, מחשבתית ותנועתית. זה מאפיין את המוח, השלד, ואת מערכות העצבים והשרירים.

זקיפות הגוף במבחן התוצאה:

לעמוד השדרה מספר תפקידים: לשאת את משקל הגוף, ליצור גמישות תנועתית, להעביר מסרים לכל האיברים של הגוף, להוליך מידע מהגוף אל המוח. המבנה של העמוד מבוסס על חוליות מחומרים גרמיים ונוקשים, מחוברים בינם לבין עצמם בחומרים אלסטיים, רכים, ו"קווי תקשורת", המעבירים מסרים וחומרים מחיים.

הדבר המדהים בעמוד הוא היכולת שלנו גם לשמור על זקיפות קומה גם לעמוד על שתים וגם ליצור תנועה גמישה. הסוד טמון בפתרון הגאוני שהאבולוציה האנושית יצרה: מבנה בעל צורת S מתעקל, שבזכותו חוליות בעלות אופי נוקשה יותר ורך יותר מתקיימים בכפיפה אחת, המאפשרים היכולת להזדקף ביציבות על שתיים בזמן תנועה חופשית, אלסטית.

אמנם זכינו במבנה ייחודי רק לנו בני האדם, שהקנה לנו יתרונות התפתחותיים רבים וטובים. יחד עם זאת, המבנה הזה בא עם "מחיר" כבד. אנחנו משלמים בכאב. 

חלוקת תפקידים:

הזקיפות והתנועה נוצרו מחלוקת משימות בין החוליות בעמוד השדרה. הזקיפות תלויה בשרשרת חוליות שיש ביניהן מעט חומר רך ורובן חומר גרמי ונוקשה. התנועה והגמישות – מופקת מחוליות שביניהן הרבה חומר רך והמבנה שלהן גדול ויציב. בגוף אין חלוקה שווה בין כמות החוליות המייצרות הנושאת את משקלנו בזקיפות, לבין כמות החוליות המייצרות תנועה גמישה.

לכן, עלינו לפתח התנהלות חכמה בגופנו ולהפעיל את כל עצמת הרכות והנוקשות שקיימת בו כדי שהשלימות התנועתית- גופנית- מחשבתית תישמר, כדי שהכאב יפחת או ייעלם.

גם אם לכל גוף יש מבנה ייחודי, לכולנו אותם מרכיבים מבניים. הם  שמגבשים בינינו לישות המסוגלת להידבר ומקלים עלינו לגבש סדרת כללים נכונה לכולנו לשמירה על בריאות הגב, הגוף.

ולכן בקלות אפשר למצוא את האופי התנועתי-מחשבתי שמאחד בינינו ולפתח סדרת כללים הנכונה לכולנו.

שיטת פלדנקרייז בחיפה מציעה לכם מספר כללי האצבע:


    • שמירה מתמשכת של גמישות הגוף הבנויה מפעולות כיווץ ומתיחת שרירי השלד.

    • שמירה על תנועתיות וחוסן שרירי הליבה (שרירי הבטן ורצפת האגן) המפעילים את היכולת להמשיך לשבת, לקום, לנוע וקשורים במישרין לתחזוקה של הגב התחתון.

    • תנועה המשפרת את התיפקוד היומיומי באמצעות העשרת אופציות התנועה הגופנית מעבר לתחום המוכר.
    • שמירה על שגרת עירות-שינה שנת לילה מוסדרת מבטיחה שעות עירות פעילות, ממצות, יעילות וארוכות.

ממליצה לכם בחום על המפגשים החווייתיים, והמרתקים שלנו, מהם תוכלו להפיק תועלות רבות גם ברמה הגופנית, גם ברמה האישית וגם ברמה החברתית. התנועה שלכם תשתדרג ותשתפר בפרק זמן קצר ביעילות ובאופן שיישאר איתכם להרבה זמן, ותעזור לכם לעבור את היום בהרגשה טובה, בלי כאבי גב, ולבי כאבי ראש או רגלים.

הכותבת: תמר וייל, שמחה להציע לך חווית תנועה מתגמלת במפגשי שיטת פלדנקרייז בחיפה, בעלת השפעה ארוכת טווח על תנועת הגוף שלך המשתפרת ביעילות חסרת מאמץ. סטודיו זמן תנועה, מוריה 72, חיפה כתובת מייל ליצירת קשר: weiltamar8@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב