דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרקטים - רקע,דגשים והמלצות 

מאת    [ 01/01/2013 ]

מילים במאמר: 651   [ נצפה 2114 פעמים ]

 

השכנים סיימו לשפץ והזמינו אתכם להתרשם. נכנסתם פנימה ונדהמתם! כיצד הפכה דירה כל כך ישנה ומשעממת לכזו אלגנטית ומסוגננת?! לאחר שסקרתם את כל הדירה ונותרתם ללא מענה,ניאותו השכנים לבקשתכם והפנו את תשומת לבכם כלפי מטה...רק הבעות פניכם ההמומות השתקפו בחזרה אליכם,שעה שהתבוננתם משתאים ברצפת הפרקט המבריקה והחדשה שניצבה תחתיכם...ברוכים הבאים לקדמה!

אם בעבר פרקטים נצפו בעיקר בבתי יוקרה הרי שכיום ניתן להשיג פרקטים בכל הצבעים ובכל הגוונים – במחירים שווים לכל כיס. אם תהיו מוכנים להשקיע סכומים נכבדים,תוכלו לקבל בתמורה ריצוף באיכות הגבוהה ביותר.אך כיום קיימת גם האופציה לבחור פרקטים באיכות פחותה מעט,שהם בכל זאת  פרקטים בעלי מראה מצוין ומחירם נוח מאד.

שתי אפשרויות ריצוף בולטות בשוק הפרקטים הנוכחי:

הראשונה והיקרה מביניהן היא ריצוף של פרקטים מעץ טבעי. באפשרות הזו נכללים פרקטים מעץ טבעי מלא וגושני,פרקט תלת שכבתי ופרקט רב שכבתי. כאשר המשותף לכל אילו הוא חומר הגלם שלהם – עץ טבעי. פרקטים מעץ טבעי נועדו למי שמבקשים את האיכות הטובה ביותר ומוכנים להשקיע כדי לזכות בה. פרקטים אלו הם כבדים,בעלי נוכחות וצבעים עמוקים ומעניקים מראה ייחודי,אך מגיעים יחד עם תג מחיר גבוה.

האפשרות השנייה והזולה יותר,היא ריצוף ע"י פרקטים סינתטיים,כלומר – למינציה.

פרקט למינציה איננו עשוי מעץ טבעי,אלא מחומר המכונה HDF והוא למעשה קרטון דחוס,אשר עליו מודבקת דוגמה דמוית עץ ואותה מצפים בניילון מיוחד (ומכאן שם הטכניקה – למינציה,ניילון). כיום פרקטים מן הסוג הזה הם הנפוצים ביותר על אף איכותם הפחותה וזאת עקב המחיר הנמוך בהתאם.

אז איך נדע במה לבחור? על מה להתפשר? על האיכות,או שמא על המחיר? והאם הבחירה היא עד כדי כך משמעותית? כדי לפשט מעט את הדילמה נסקור כמה מן היתרונות והחסרונות  אשר מציעה כל אחת מן האפשרויות.

האופציה הראשונה כאמור,היא אופציית הפרקטים מעץ טבעי.

יתרון בולט באופציה הזו,הוא המראה היוקרתי והמכובד שהיא משדרת. נרצה או לא נרצה,לעץ אמיתי אין תחליף מושלם והדבר בא לידי ביטוי במראה הנהדר. יתרון אחר,חשוב באותה מידה אם לא יותר,הוא עניין הבידוד. חורף בחוץ,הטמפרטורה נמוכה,הבית קפוא ואתם כבר במיטה,אך שכחתם את נעלי הבית במקלחת! אם ריצפתם את הבית ע"י פרקטים מעץ טבעי,הרי שהרצפה שלכם מבודדת חום וקור,וכעת תוכלו להתהלך יחפים על הרצפה ולחוש את המגע הנעים של הפרקט ללא בעיות של קור מטריד בכפות הרגליים. יתרונות נוספים של פרקטים טבעיים הם היכולת לשייף ולחדש אותם בעת הצורך ובנוסף הם אינם רגישים כל כך למים ולנוזלים אחרים.

לעומת כל זאת,מספר חסרונות בולטים ניתן לזהות אצל פרקטים העשויים עץ טבעי,ואלה הבולטים שבהם: ראשית,כל בעלי חיות המחמד למיניהן יצטרכו לחשוב פעמיים בטרם ירכשו פרקט שכזה. פרקטים העשויים עץ טבעי רגישים עד מאד לשריטות ועלולים להנזק בקלות,על אחת כמה וכמה אם על הפרקט מתהלך בעל חיים אשר מצויד בציפורניים חדות. אך גם אם אין ברשותכם בעל חיים,קחו בחשבון שזהו סוג פרקטים רגיש יחסית לשריטות ומכות. שיקול נוסף שעלול להוות חסרון,הוא עניין התיקון במידה ומתעורר צורך,מכיוון שבפרקט העשוי עץ טבעי תיקון מקומי יהיה כרוך במעט קשיים. חסרון נוסף עליו נחזור בשנית,הוא השיקול הכלכלי. כאמור פרקטים העשויים עץ טבעי – תמיד יעלו יותר!

האופציה השניה אם כן,היא אופציית פרקטים סינתטיים – למינציה.

יתרון משמעותי של פרקט הלמינציה הוא כמות הצבעים,הדוגמאות והסגנונות בהם ניתן להשיג אותו מתוקף היותו מוצר תעשייתי אשר ניתן להנדוס. יתרון אחר אשר בולט מול פרקטים מעץ טבעי הוא יתרון העמידות.תוכלו לרכוש אותו ללא חשש רציני מנזקי בעלי חיים וכדומה,מכיוון שהוא הרבה פחות רגיש למכות,שריטות ועוד,כך שאתם יכולים להרגיע את רקסי,הוא נשאר! בנוסף,פרקטים שעברו למינציה,קלים יותר לניקוי ואף ניתן לתקנם תיקון מקומי ביתר קלות.

חסרונותיהם של פרקטים לא טבעיים כדוגמת הלמינציה יכולים לבוא לידי ביטוי בכמה אופנים. ראשית,פרקטים סינתטיים מגיעים עם "תאריך תפוגה",כלומר עם תוחלת חיים מסוימת. שנית,פרקטים מן הסוג התעשייתי הזה,אינם מבודדים חום וקור,כך שאל תבנו על הצד הזה. ולבסוף,כמו שכבר ציינו,פרקטים סינתטיים ומעובדים לעולם לא יהיו פרקטים טבעיים העשויים עץ טבעי,מלא ומקורי,על כל המשתמע מכך.

כעת כשבאמתחתכם כמה מהשיקולים היותר משמעותיים בתחום,כל שנותר לכם הוא לבחור אחד מבין מגוון עצום של פרקטים מהממים ביופיים ולגרום לשכנים להבין שגם אצלכם...הכל מתחיל מלמטה! 

 

 

 

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב