דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבלטון או קיובייס: איזה תוכנה עדיפה ליצירת מוזיקה? 

מאת    [ 31/12/2012 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 8007 פעמים ]

אבלטון לייב (Ableton Live) ותוכנת קיובייס (Cubase) שתיהן תוכנות מובילות בתחום של יצירת מוזיקה אלקטרונית ומוזיקה בכלל. עד לא מזמן נחשבה תוכנת קיובייס לתוכנה המועדפת על יוצרים ואילו בשנים האחרונות עולה גם אבלטון לייב כאלטרנטיבה. אז איזו תוכנה כדאי ללמוד על מנת ליצור מוזיקה ולהופעה לייב: אבלטון או קיובייס?

קיובייס היא תוכנה קלאסית יותר אשר מציגה אולפן הקלטות מלא בתוך המחשב. קיובייס מאפשרת לעבוד וליצור בעצם על כל סוג של פרוייקט מוסיקלי. מהפקה אלקטרונית, דרך הקלטת הרכב חי, עבודה מול וידאו ועוד ועוד. קיובייס (Cubase) נחשבת לתוכנה מובילה מסוגה ולצידה ניתן להזכיר תוכנות פופולריות נוספות כגון פרו טולס Pro Tools, לוג'יק Logic, סונאר Sonar וסמפליטיוד Samplitude. כל התוכנות הללו מציגות אולפן וירטואלי מאובזר באפקטים (רוורב, דיליי ודומיהם), מעבדי צליל (כגון קומפרסורים, אקולייזרים ולימיטרים) ואף מדמי מגברים ואפקטים מיוחדים נוספים. בנוסף כוללות תוכנות אלו סינתסייזרים מסוגים שונים, ומכשירים מבוססי דגימות כגון פסנתרים, כלי קשת כלי נשיפה ועוד.

אבלטון לייב מציגה תוכנה מסוג שונה. גם היא כוללת כלים וירטואליים, סינתסייזרים, אפקטים ומעבדי צליל אך שיטת העבודה בה נאמנה פחות להדמיה של אולפן הקלטות בתוך המחשב. טכניקת העבודה מיועדת יותר להפקה קלה ונוחה של מוזיקה אלקטרונית, כאשר הדגש הוא על עבודה לייב - בזמן אמת, וכמו כן בהקלטה ושימוש נוח בלופים תוך התאמתם המהירה ל-BPM של הפרוייקט. תוכנת אבלטון בנויה פחות להקלטה של הרכב מנגן ומכווננת כולה ליצירה אלקטרונית והופעה על במה. משתמשי קיובייס שהתרגלו לעבוד עם התוכנה יגלו שהאבלטון קלילה וזורמת יותר בפן היצירתי, כאשר ניתן לשלוט בקלות בעזרת קונטרולרים ומקשים בכל פרמטר ופרמטר של התוכנה. הכלים המובנים שמגיעים עם אבלטון ובייחוד הסינתסייזרים הם לעיתים איכותיים יותר מאילו המובנים בקיובייס.

אז באיזו תוכנה לבחור, אבלטון או קיובייס? מבחינת לימוד של תחום הסאונד ויצירת מוזיקה לעומקו יש יתרון לקיובייס שמביאה את ההגיון השלם של אולפן לתוך המחשב. אך האמת היא שמוסיקאי מקצועי צריך לשלוט בשתיהן, כאשר כל אחת מהן טובה יותר בפן אחר של העבודה. כשמדובר בהופעה חיה על במה מול קהל, אין ספק שלאבלטון לייב יש יתרון משמעותי על קיובייס, כאשר התוכנה כולה מכוונת לעבודה חיה. ניתן בקלות להקליט לופים לייב על הבמה, לסנכרן בזמן אמת בין תפקידים ואף נשונים אשר מנגנים לתוך התוכנה ולהפוך את המחשב הנייד, הלפטופ, לכלי נגינה אמיתי על הבמה. קיובייס תהיה מגושמת ולא נוחה לעבודה מסוג זה מול תוכנה כמו אבלטון.

בצד של היצירה העניין קצת מסובך יותר. ככל שהמוזיקה שאתה יוצר נוטה פחות לצד האלקטרוני הנטיה תהיה להשתמש יותר בתוכנת קיובייס שמאפשרת להביא את האולפן הקלאסי אל המחשב שלך. בצד של יצירת מוזיקה אלקטרונית: אבלטון עשויה להיות אינטואיטיבית יותר למשתמש המתחיל, כאשר יהיה לו קל יותר להביא תוצאות במהירות. כמו כן מבחינת שטף העבודה והנוחות גם כן עשוי להיות יתרון לאבלטון. מצד שני תוכנה כמו קיובייס מאפשרת מגוון פונקציות וטכניקות עבודה שלא יתאפשרו או יהיו מסובכות ליישום בתוכנת אבלטון לייב. פונקציות כמו תיקון זיופים הן דברים שפשוט לא קיימים בתוכנת אבלטון.

מי ששולט הן בתוכנת קיובייס והן בתוכנת אבלטון לייב יוכל לעבוד עם שתיהן במקביל, כאשר קיובייס מארחת את אבלטון ב-Rewire. זה יכול להיות הפיתרון האולטימטיבי למוזיקאי המתקדם. בנוסף ניתן לעבוד בתוכנת קיובייס ולייצא חומרים בשביל להופיע עם המוזיקה שלך לייב עם אבלטון.

LFO הוא בית ספר בוטיק ליצירת מוזיקה. בבית הספר מתקיימים קורסי איכות בסינתזה ועיצוב סאונד, לימודי קיובייס, קורס אבלטון לייב, קורס סאונד, קורס די ג'יי ותקליטנות והפקת מוסיקה באולפן הביתי. הקורסים מתקיימים בכיתות קטנות של שישה תלמידים עם המורים המובילים בתחומם בארץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב