דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ההצלחה קרובה מתמיד. 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 1883 פעמים ]

רבים מאיתנו עסוקים בשאלה : מה היה קורה בחיי אילו הייתי יותר טוב- יותר חרוץ יותר חזק יותר אסרטיבי .. הרבה פעמים אנחנו גם עוברים שלב ומנסים לחזק את התכונה החסרה אצלנו. אנחנו עובדים על זה קשה מאוד. בסוף או שאנחנו מצליחים או שלא.

והשאלה היא למה? האם באמת השלמת התכונה החסרה בנו, היא זו שתיצור לנו חיים מאושרים יותר? האם כל בעיותינו יפתרו אם נהיה חזקים יותר, מודעים יותר או אסרטיבים יותר? האמת היא שלא בהכרח. לפחות משני סיבות, הראשונה היא שהרבה פעמים נשקיע מאמץ רב מידי בשינוי התכונה והתוצאות אף פעם לא יספקו אותנו. והשניה והיא העיקרית מבחינתי , חווית השינוי "השיפור" שאנחנו עוברים, יוצרת בתוכנות חוויה שלילית שבה "אני לא מספיק טוב" ואת החוויה הזו נתקשה לשנות גם אם נצליח ל"שפר" את עצמינו. עצם היותי לא מספיק טוב, זו חוויה שפוגעת ביכולת שלנו להשתמש גם במה שאנחנו כן טובים. ובעצם ממקדת אותנו כל הזמן בשיפור העצמי, להיות מספיק טוב. כאשר אנחנו נמצאים במקום הזה כל תוצאה שלנו שהיא פחות ממדהימה לא יכולה לספק אותנו ולגרום לנו להרגיש מספיק טובים. מה שאומר שמרבית הזמן אנחנו רואים את עצמינו כחלשים ולא מספיק שווים להצליח.

האלטרנטיבה היא אחת, מעצם היותנו על כל מה שיש בנו אנחנו מספיק טובים. קיבלנו בחבילה אחת שלימה כוחות וחולשות. ואלו לא סתם הם נבחרו בקפידה כי זה מה שיהיה לנו טוב. תפקידנו אם כן להשתמש במה שיש בנו, רק במה שיש בנו. ואין זה אומר שאנחנו מוגבלים, כי יש לנו סה''כ מסוים של כוחות. להפך, יש לנו כוחות רבים שברגיל אנחנו לא שמים לב אליהם כי אנחנו עסוקים בלשפר את עצמינו. במקום להסתכל החוצה ולראות איך אחרים ממשים את רצונתיהם ו"לחקות" את הכוחות שיש להם. נחשוב מה אנחנו רוצים לעשות ומה יש בנו שמאפשר לנו לעשות את זה.

היתרון הגדול בזה הוא תחושת השלמות - הנינוחות הזו שבה אנחנו מבינים בהבנה פשוטה שאנחנו פשוט טובים, וכל מה שאנחנו זה בסדר גמור. כאשר אנחנו במקום הזה, באמת שום דבר לא יכול לעצור אותנו. מטרתנו בחיים אינה להצליח בהכול אלא לעשות את מה שאנחנו רוצים כאן על הצד הטוב ביותר. וזה אינו דורש מאיתנו לשפר את עצמינו אלא להשתמש בכוחות שלנו. כאשר אנחנו נמצאים בחווית המושלמות , עם כל האנרגיה של בעצם היותי אני מספיק טוב, נוכל לאפשר לעצמינו לחזק את עצמינו ולהתקדם. במושגים כמו  "עבודת המידות" זה אחרי שאנחנו אוהבים את מי שאנחנו ומשתמשים בתכונות החזקות שלנו, אלה יכסו או יעזרו לנו להתקדם גם במה שמכונה החולשות שלנו.

בואו נסכם, לפני שאנחנו רצים לשפר את מי שאנחנו. קודם כל נלמד להגיד לעצמינו שאנחנו על כל מה שיש בנו מספיק טובים. אח''כ נלמד להשתמש בכל הכוחות המיוחדים שלנו ובסוף בסוף נבדוק אם יש צורך לחזק איזו נקודה מסוימת בעצמינו.

ועוד משהו לחיזוק, אני רוצה לספר לכם סיפור על ילדה קטנה שנכנסה לכיתה א', שם היא שמעה כל מיני משפטים מוזרים כמו "את קשת קליטה "וכו' התעודה שלה כללה ציונים כמו טוב או אפילו כמעט טוב. אבל היא- הרגישה עם עצמה מצוין. יש שיאמרו חיה בסרט, אבל סרט טוב. הסיבה שהסרט הוא טוב, כי מרוב שהיא לא הבינה את חולשתה בלימודים, כשהיא הגיעה לתיכון היא סיימה אותו עם תעודת בגרות מעולה. היא לא הכירה בחולשתה וזו לא הפריעה לה לסיים בהצלחה.

כאשר אנחנו מאפשרים לעצמינו להיות איפה שאנחנו טובים, אנחנו מאפשרים לעצמינו גם ליצור מעקפים שיעזרו לנו להצליח. בהצלחה לכולנו, כי אנחנו מספיק טובים!

רות זיו - 


יזמית More Option. כל ההצעות לעסק הקטן, מגיעות אליך למייל.
הצעות מתחום השיווק, מכירות, ידע עסקי, כלים פיננסים,שיתופי פעולה, קבוצות רכישה ועוד.


www.mopt.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב