תזונה: מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תזונה: מה המוח שלך צריך כדי להרגיש טוב יותר? 

מאת    [ 30/12/2012 ]
מילים במאמר: 488   [ נצפה 2094 פעמים ]

 
 

זה כבר בטח לא חדש לך שצריך לחשוב חיובי ולראות את חצי הכוס המלאה בכול דבר שקורה לך.

אך מה לעשות, לפעמים המוח פשוט נכנס למערבולות שהוא בונה לעצמו ולא מוכן להרפות. ומה שנראה לנו במצב שקט ורגוע, כל כך קל ופשוט ליישם, במצבים קריטיים -  ממש לא קל לעשות ודווקא אז כלום לא מצליח.

אני לא תזונאית, אני יועצת ומטפלת אישית. יחד עם זאת במפגשים עם אנשים שמגיעים אלי שמתי לב לכך שמי שנמצא בלחץ, מתח וחרדות אוכל ממש לא מאוזן.

אותם אנשים לרוב לא מודעים לכך שצריכת מזונות מסוימים זורעים הרס בגוף ומשפיעים ומחלישים את מערכת העצבים.

מתברר שלתזונה יש השפעה על רמת הסרוטונין במוח הידוע כחומר נוגד חרדות ודיכאון. מחסור בסרטונין יכול להביא למצבים כמו אי שקט, לחץ, מתח, חרדות, דיכאון ועוד.

הרי המזון שאנו צורכים הוא המקור עיקרי לכל הערכים החשובים שהגוף והמוח שלנו זקוקים להם, וכשאנו לא מכניסים לגוף את הדברים הנכונים לו מתחילות להיווצר אצלנו תגובות משונות שאנו לא תמיד יודעים לתרגם נכון וזה עלול להכניס אותנו לחרדות, דיכאון ועוד.

כדי להרגיש טוב, המוח שלך זקוק לשורה ארוכה של רכיבים תזונתיים כמו ויטמינים, מינראלים, חלבונים, שומנים, פרוקטוזה, גלוקוזה וגם פחמימות. זאת אומרת  הכול מהכול וכל יום.

וחשוב גם לדעת לאזן בין כל הרכיבים התזונתיים האלה.

מחסור ממושך באותם רכיבים יכול לגרום ללחץ, מתח, חרדות ודיכאון.

גם אם לא שמת לעצמך מטרה להוריד במשקל אני מאוד ממליצה להתייעץ עם תזונאית ולאזן את מה שנכנס לגופך כדי שהמוח שלך יקבל את מה שהוא צריך.

בהנחה שלא מייד יתפנה לך זמן לרוץ לתזונאית, עשיתי מחקר קטן ואספתי בשבילך את רשימת המרכיבים התזונתיים המשפיעים ביותר על מדד מצב הרוח שלנו.

אני ממליצה לך בדוק את רמת הערכים של מרכיבים אלו בבדיקות הדם הקרובות:

ניאצין (B3) - משפיע על מערכות העצבים והעיכול.

חומצה פנטוטנית  (B5)- זהו ויטמין החיוני לכל תא חי

פירידוקסין (B6) - מסייע בחילוף החומרים של החלבון ובייצור תאי דם אדומים ותורם לפעילות העצבים.

ביוטין (B7) - ממריץ את התאים בגוף ומאיץ את חילוף החומרים.

תיאמין (B1) - משתתף במטבוליזם הפחמימות ובתהליכי הפקת אנרגיה בגוף, וכן משתתף ביצירת חומר מתווך במערכת העצבים.

חומצה אסקורבית  (C)- חיונית לחיים ולסינתזה של נוירוטרנסמיטורים.

טריפטופן ? זו היא חומצת אמינו חיונית לגוף שגופינו אינו יודע לייצר בעצמו ולכן חשוב לקבל אותה  דרך המזון.

ציאנוקובלמין (B12) - זו סדרה של תרכובות החיוניות לייצור  כדוריות הדם האדומות וה- DNA בתאים.

חומצה פולית - חשובה לתפקודי המוח וייצור נוירוטרנסמיטורים.

חומצות שומן - אומגה 3 ואומגה 6 - כל תא בגופנו עטוף בקרום המכיל חומצות שומן המשפיעות על  גמישותו ותפקודו.

אם מעניין אותך לקבל רשימה מלאה ומפורטת של המזונות הידועים כגורמים ללחץ ומתח, המזונות המפחיתים אותם, ותוספי מזוןצמחי מרפא המסייעים  להירגע - אני ממליצה לך להוריד את ערכת המתנה "SOS לצאת לעצמאות ממתח וחרדות".  הספרון המכיל את הרשימה הינו חלק ממתנות רבות נוספות בערכה אשר יעזרו לך להוריד את רמת הלחץ, המתח והחרדות . ניתן להוריד את המתנה כאן.

אני מאחלת לך בהצלחה במעקב אחר האוכל שלך ונפגש בפוסט הבא J

מירי בלנק ? החלופה המעשית לטיפול פסיכולוגי - לתוצאות מהירות שמאפשרות לחיות טוב יותר. בעלת תואר ראשון Bsc במחשבים. בוגרת 3 שנות לימוד בשיטת ניאו-הומנולוגיה ומטפלת משנת 2005. בוגרת קורס מגשרים ב"גבים ? המרכז הישראלי לגישור ואימון". בוגרת קורס הנחיית קבוצות ב"ת.ל.מ. - רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ איבחון והכשרה".   הורדת מתנה חינם "לצאת לעצמאות מלחץ וחרדות" http://www.miriblank.co.il/SOS

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב