דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת סושי 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 4200 פעמים ]

עד שנות ה-60 של המאה הקודמת לא ידע המערב על הסושי ונראה כי מאז גילה אותו, פניו השתנו ללא היכר. הסושי הוא מאכל מהמזרח הרחוק שהפך במערב בשנים האחרונות לאחד מהמאכלים מהמזרח הרחוק הפופולאריים ביותר בארץ. בכל הערים יש מסעדה או יותר המספקת סושי. בעבר רובם העסיקו טבחים מהמזרח הרחוק והם אלו שהכינו את הסושי ללקוחות. כיום אין כמעט מי שבבעלותו מסעדה לאוכל מהמזרח שאינו יודע איך להכין את המאכלים המוגשים בה ובמיוחד איך מכינים את סוגי הסושי השונים. מסעדות רבות אף מספקות על ידי משלוחים לפי הזמנה.

מוצרים להכנת סושי במקור היו אורז ופיסות דג. בארצות הברית הוסיפו לסושי את האבוקדו ולאט לאט כל מטבח הוסיף את מוצרי הסושי על פי טעמו. במזרח הרחוב מגישים את הסושי ביחד עם וואסבי, ממרח חריף ביותר ויש אומרים שהוא מנקה את הגוף מרעלי הדגים.

הסושי הפך להיות כמנה ראשונה באירועים. היום, ברוב כבו, הוא  מופיע בראש הרשימה, כמנה ראשונה, בתפריט של חברות הקייטרינג, המספקות אוכל לחברות או לאירועים פרטיים.הסושי הוא כמו הקוסברה או שאוהבים או שלא אוהבים.  אוהבי הסושי טוענים שהוא מעדן ואילו האחרים טוענים שקשה לאכול אוכל שאינו מבושל דיו.

את הסושי ניתן להכין גם במטבח הביתי. בכל החנויות לממכר מוצרים מהמזרח הרחוק ניתן לרכוש את המוצרים להכנת סושי ומרכזי קניות למוצרי אוכל יש אגף מיוחד, ובו ניתן למצוא את כל המוצרים לצורך הכנת הסושי וכן ערכה להכנת סושי בה יש מוצרים הנדרשים להכנת הסושי. אל ערכה להכנת סושי מצורף עלון הסבר למי שלא כל כך בטוח באופן הכנת הסושי. מי שיודע להכין סושי העלון לא עוזר ולמי שמתלמד הוא יכול להיות מועיל ביותר.

בתי ספר המלמדים לבשל פתחו סדנאות מיוחדות ללימוד הסושי. אוהבי הסושי מציינים שהקורס נתן להם אפשרות ללמוד להכין את הסושי בביתם. לילדים חובבי בישול ואפיה נפתחו קורסים ללימוד הכנת הסושי והם אף מתנסים בגלגולו במטבח ביתם. משפחות רבות המארחות בביתם אורחים מגישות סושי כמנה ראשונה או כחטיף לפני הארוחה.

בתוכניות טלוויזיה שונות העביר השף סדנא מזורזת ללמוד הכנת סושי. כל שף על פי תפיסתו והבנתו את המאכל תוך התחשבות במוצרים הבסיסיים.

בעבר מסעדות עם אוכל מהמזרח הרחוק היו מלאות בסועדים שהיו במזרח ורצו לחזור לטעמו של האוכל אולם מאז נכנס הסושי לתפריט של רבים, אף כאלה שלא היו ביפן וסין, הפכו מסעדות אלו ליעד של אוכלים נוספים. המסעדות מקושטות בצורה אוטנטית והריהוט מיובא מהמזרח הרחוק.

כדי לאפשר אכילת סושי גם לשומרי הכשרות ישנן מסעדות בהן ניתן לראות אישור מטעם הרבנות הראשית על היות המקום כשר. גם קהל, שמסיבות כאלה ואחרות, אינו אוכל מאכלים עם גלוטן מצאו פתרון וקהל זה יכול ליהנות מהסושי ללא חשש. הסושי הצמחוני הפך אף הוא להיות כחלק מהתפריט המוצע במסעדות. כך שלכל חובבי הסושי נמצא הפתרון.

למוצרים המרכיבים את הסושי יש חשיבות רבה. ודיאטנים מיידעים את לקוחותיהם שחלק מסוגי הסושי, בעיקר אלו המוכנים במתכון המזרח הרחק, אינם מכילים קלוריות רבות, אבל הסושי ששודרג והוסף לו אבוקדו או כל מיני מוצרים נוספים מכיל קלוריות רבות ומי שמקפיד על אכילה מבוקרת עם ספירת קלוריות צריך זאת בחשבון ולחשב את מספר הקלוריות של כל סושי שהוא מזמין.

חנויות לממכר דגים שגילו את הפוטנציאל ההולך וגדל בין חובבי הסושי מציעות מתכונים לעשיית סושי, לרוכשים אצלם את הדגים.

דן אילת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב