דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התקנת פרקטים מעץ טבעי- כל המידע!! 

מאת    [ 30/12/2012 ]

מילים במאמר: 539   [ נצפה 1599 פעמים ]


 

התקנת פרקטים מעץ – שלב ראשון בחירת פרקטים איכותיים

 

השלב הראשון והמרכזי בתהליך של התקנת פרקטים, הוא כמובן, בחירת ריצוף פרקטים איכותי. אם החלטתם שאתם מעדיפים ריצוף פרקטים מעץ טבעי לביתכם, מומלץ להתחיל את סקר השווקים שלכם, כמה חודשים לפני שאתם מתכוונים לעשות את החלפת הריצוף.ראשית, כדי שתוכלו לבדוק ברוגע ובשקט, את המבחר העשיר של פרקטים הקיים הים בשוק. שנית, אם אתם מעדיפים לעשות את ההתקנה במועד מסוים, באמצעות מתקין מקצועי, רצוי לקבוע איתו מראש על מועד ההתקנה.

ניתן למצוא היום סוגים שונים של פרקטים, כשהמוכרים והמובילים ביותר הינם פרקטים גושניים, שהם עשויים מעץ טבעי, פרקטים תלת שכבתיים, העשויים משלושה חומרים שונים, ופרקטים סינטטיים, המוכרים גם בתור, פרקטים למינציה.

פרקטים מעץ טבעי, הינם היקרים ביותר, ולמרות שהם מגיעים במבחר מצומצם יותר של דגמים, הם יפים ומרשימים יותר מכל הסוגים האחרים.

 

שיטות התקנת פרקטים באמצעות הדבקה ומסמור

 

שיטת התקנת פרקטים בשיטת ההדבקה מתאימה להתקנת פרקטים מעץ טבעי ופרקטים תלת שכבתיים. בשיטה זו, נהוג להדביק את לוחות הפרקטים ישירות לרצפה. שיטה זו מספקת אקוסטיקה טובה ומאפשרת תיקון מיידי אם נוצרת בעיה תוך כדי ההתקנה. כשמתקינים פרקטים בשיטת ההדבקה, אפשר להדביק את הלוחות ישירות אל רצפת בטון, קרמיקה או אריחים.

שיטת התקנה נוספת המתאימה לריצוף פרקטים מעץ טבעי בלבד, היא שיטת המסמור.

התקנת ריצוף פרקטים בשיטת המסמור היא שיטה וותיקה, והיא מתבצעת ע"י מתקינים מקצועיים בלבד, בגלל המורכבות שלה והבקיאות שהיא מחייבת מצד המתקינים.

היתרונות הגדולים שלה, נעוצים בכך, שלא רואים את המסמרים בשום מצב, גם כשעומדים קרוב לרצפה. יתרון נוסף, אם יש תקלה בעתיד באחד הפרקטים, אפשר להחליף אותו, ע"י שחרור המסמרים, מבלי שזה יפגע בלוחות שליד הלוח שנפגע.

 

אילו הכנות כדאי לעשות לפני שמתחילים תהליך של התקנת פרקטים

 

בין אם החלטתם להתקין ריצוף פרקטים ע"י מתקין מקצועי, או לבצע את ההתקנה בעצמכם, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות, לפני ההתקנה, הוא יישור הרצפה.

הבסיס שעליו אתם תניחו את הפרקטים, חייב להיות חלק וישר. כל בליטה או חספוס, יסבו נזק להתקנה. והדבר החמור ביותר, שאתם עלולים לגלות את הבליטה, רק בתום ההתקנה, כשכל הלוחות כבר מונחים על הרצפה.

לאחר שהכנתם את השטח, והוא מיושר וחלק, אתם מתחילים בעבודת ההתקנה עצמה.

את לוחות הפרקטים, מכינים מראש בחדר ליד, ובוחרים צד מאיפה מתחילים את ההתקנה. אם אתם מתכוונים להוסיף פנלים או ליצור חלוקה בתוך החדר, זוהי ההזדמנות שלכם, לסגור את כל הפינות.

כמובן, שמתקין מקצועי מכין מראש את כל החומרים לפני ההתקנה. וכך גם אתם צריכים לעשות, במיוחד,אם בחרתם להתקין בעצמכם את הפרקטים.

 

טיפים חשובים נוספים לפני שמתקינים פרקטים מעץ

 

יש כמה נושאים שכדאי להקדיש להם תשומת לב לפני שאתם מתחילים את תהליך ההתקנה. קודם כל, אם אתם רוצים לעשות צבע, או כל תיקון בחדר שבו אתם עומדים להתקין ריצוף פרקטים, רצוי לעשות זאת, לפני שאתם מתקינים את הריצוף.

בימים הראשונים, עדיף לתת לריצוף "לנוח", ולהתרגל למקום. כך שחבל להתחיל להעמיד סולם ולעבוד בחדר, מיד אחרי שהותקנו הפרקטים.

דבר נוסף, מומלץ להתקין פרקטים בעונות קרירות יותר, במיוחד אם אלה פרקטים מעץ.

העץ מתרחב ומתכווץ בעונות השונות, כדי שתוכלו לקבל קנה מידה של גודל הלוחות, ולא תקלעו למצב שהלוחות יתרחבו או יתכווצו תוך כדי התקנה, רצוי לבצע את התהליך בעונות המעבר, כשמזג האוויר, משתף פעולה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב