דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות חשובות לעיצוב גינה חלק 1 

מאת    [ 26/12/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1633 פעמים ]

רבים מן האנשים נוטים לחשוב שגינה יפה היא גינה אשר מלאה בצמחייה ושהכל בה עשיר ומלא  וכל חלק חייב להיות משומש במשהו. אך דווקא הגנים היפים ביותר הם רגועים, פשוטים וללא התחכמויות, אשר התחזוקה בהם פשוטה וניתן להתמצות בהם בקלות. אמנם זה נשמע פשוט לביצוע אך דווקא בגנים כאלו הבחירות חייבות להיות מושכלות מאוד : בחירת הצמחים צריכה להיות בצורה שיתאימו אחד לשני וכן שלכל צמח יהיה את התפקיד שלו ולא ישתלט על שאר  הצמחים. 

במאמר זה אציג כמה נקודות חשובות שיעזרו לגינה להיות יפה, פונקציונלית והכי חשוב מהנה:

1. שמירת מרחק: בכל גינה יהיו שבילים למיניהם, אם זה שבילים ארוכים ומסודרים ואם זה שבילים צדדים מאבני מדרך למיניהן. חשוב שהשבילים יהיו ברורים ומספיק רחבים על מנת שיהיה כיף, נעים ונוח לצעוד הם ושלא יעניקו תחושה של סגירה כאשר הולכים בהם.

2. לא ליצור הרתעה: מדרגות, טרסות או שבילים שצריך לבצע בהם עלייה יכולים להיות מרתיעים, לכן חשוב לשמור על עלייה מתונה ומדרגות שהגרם לא יהיה גבוה ומפחיד מדי, על מנת ליצור עלייה במדרגות מתונה יותר ניתן לבצע זאת ע"י מספר גרמים וביניהם מרווחים, דבר זה גם יקל על ההליכה.

3. מקומות לאירוח וישיבה: כמובן, במידה ויש לנו מספיק מקום חשוב ליצור מקום אשר יהיה מתאים לאירוח ולישיבה של כמות גדולה של אנשים (כמובן הכל ביחס למקום), פטיו למשל יכול להוות מקום מצויין למטרה זו. חשוב להתשמש בריהוט גן שמתאים לתנאי חוץ ולשמור על מספיק שטח פתוח בכדי לא ליצור הרגשה של עומס.

4. בטיחות ויציבות: גן יפה ככל שיהיה אך אם הוא לא בטיחותי הוא לא שווה את העבודה, המאמץ והיופי. מספיק שילד או אדם מבוגר יפגע וזה כבר פוגע לנו בעיצוב הגן. לכן חשוב לשים לב שכל החומרים יהיו מקובעים בצורה טובה ולמנוע מפגעים כמו פינות חדות או אבני מדרך מתנדנדות ולא יציבות או ריצוף חוץ שנוצרים בו גבהות ובקעות.

5.מחשבה לעתיד: בשתילת הצמחים חשוב מאוד לקחת בחשבון את הגדילה שלהם. גן בתחילת דרכו הוא רק תחילת הדרך ורק לאחר מספר שנים מגיע גן למראו האמיתי, לכן כאשר אנו שותלים צמחים חשוב לשמור על המרווחים המומלצים לכל צמח וצמח ולמרות שבתחילה זה יראה קצת חסר חייבים לתת לצמחים את המקום לצמיחתם הטבעית, כמו כן לשים לב להשאיר מספיק מקום לשבילים כלומר לא לשתול צמחייה קרוב במדי אליהם ולאחר כמה שנים השביל ייחסם. מי שממש מפריעה לו הריקנות יכול במקומות הריקים להתשמש בינתיים בסוגים של חלוקי נחל למילוי השטחים.

עיצוב גנים מקצועי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב