דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון 

מאת    [ 26/12/2012 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 1616 פעמים ]

חוק יחסי ממון קובע מה יקרה בעת פקיעת הנישואים בין בני הזוג. חוק יחסי ממון קובע כי במידה ובני הזוג ייפרדו, יאוזנו שווי הנכסים ביניהם. זאת ועוד סעיף 5 לחוק קובע מספר נכסים ופיצויים אשר לא יאוזנו בין בני הזוג במקרה של פרידה כמו: דירה שנרכשה על ידי אחד מבני הזוג בטרם הנישואים, ירושה, פיצויים של אחד מבני הזוג בגין נזקי גוף ועוד.

כל זוג רשאי לעצב לעצמו בהסכם ממון את אופן חלוקת הרכוש בעת פקיעת הנישואין. ברגע שזוג עושה הסכם ממון באחת הדרכים שקבע המחוקק – זהו ההסדר הרכושי שבין בני הזוג.

הסכם הממון בעצם צופה את תום הנישואין.

בני זוג שלא עושים הסכם ממון עושים זאת בעיקר משלוש סיבות עיקריות: רומנטיקה – לא נעים לדבר על הכסף לפני החתונה, רגישות ההסכם ותוכנו העתידי, וכי הסיבה שרוב הזוגות מגיעים לנישואין בלי ממון משמעותי.

חוק יחסי ממון קובע זוגות שלא עשו הסכם ממון ייראו אותם כאילו כן חתמו על הסכם ממון שהתוכן שלו הוא הסדר איזון המשאבים שבחוק (פרק ב' בחוק יחסי ממון). זאת ועוד, בעת פקיעת הנישואים, השווי יהיה בזכויות כלונר אם ישנם 6 מליון שקל, החלוקה תיהיה 3 מליון לצד א' ו-3 מיליון לצד ב'. 

אז בעצם כן לעשות הסכם ממון? רוב האנשים לא רוצים את החוק, רוצים את ההסדר שהם בעצמם קובעים. חוק יחסי ממון הוא הסדר לא מספיק טוב כי הוא לא צופה את בעיות העתיד קרי, הוא נותן פתרונות לבני הזוג ברגע הפקיעה אך לא מעבר-דבר בעייתי לכשעצמו. בהסכם ממון יעוגנו זכויות הקיימות והעתידיות של בני הזוג אשר למרות אי הנעימות בהתחלת החיים, עדיף למנוע התרחשותן של בעיות עתידיות אשר בשלבים מוקדמים תבאנה אתכם, לחרטה על אי קיום של הסכם ממון שכזה.

יש לזכור בשורה התחותנה, כי חוק יחסי הממון קובע יש הפרדה רכושית כל זמן שהזוג נשוי- לאמור,  עצם הנישואין לא יוצרים שותפות.

האם הסכם ממון צריך תוקף של ביהמ"ש בכדי לתת לו תוקף? התשובה היא חיובית. בהתאם לסעיף 2 לחוק יחסי ממון, ישנה הבחנה במצב בני הזוג הרוצים לאשר את הסכם הממון. במידה ובני הזוג הם בני זוג נשואים או הרוצים להינשא הם יצטרכו לאשרו בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין דתי. במידה והם טרם הנישואין, בני הזוג יוכלו לאשרו בפני נוטוריון.

הסכם ממון לפי חוק, חייב לאשר בבית משפט על מנת לתת לו תוקף משפטי.

אלינור ברגר עורכת דין בתחום דיני המשפחה, מגשרת משפחתית ועורכת דין בתחום המשפט הפלילי. בעלת משרד עורכי דין וגישור ברחוב בן יהודה 32 בתל אביב. טל" 03-5258883 פקס: 03-5258883. נייד: 052-7210036.אתר הבית http://www.elinorbergerlaw.co.il/    




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב