דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שימוש במדיה חברתית בחינוך - הכיצד? האם טוב או רע? 

מאת    [ 25/12/2012 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 5078 פעמים ]

המדיה החברתית היא חלק בלתי נפרד מחיינו ועבור ילדינו ותלמידנו, שנולדו לתוך העולם האינטרנטי, מדובר במרחב חיים נוסף או שפה שניה. זוהי מדיה ששימוש נכון בה יכול לספק הזדמנויות למידה והקניית ערכים מצויינות, דרך האפשרויות הרבות הגלומות בה ובזכות ההתקרבות של מחנכים לעולם הנגיש לילדים. שימוש לא זהיר או לא אתי יכול להביא לסכנות ופגיעות בתלמידים ובמורים, לכן חשוב לדעת להשתמש במדיה החברתית בצורה נבונה ולהדריך את התלמידים לעשות כן בעצמם.

המורה כלומד

אחת הסיבות הראשונות במעלה המצדיקות שימוש במדיה חברתית בתחום החינוך, נובעת מההכרח של העוסקים בחינוך להתאים את שיטות החינוך להלכי הרוח של העת הזאת. באופן טבעי, רוב המבוגרים מגיבים בחשדנות למדיות וטכנולוגיות חדשות ונוטים לראות בהן את הצדדים השליליים : פגיעה בערכים מסורתיים ורידוד של התקשורת הבין אישית. יחד עם זאת, חינוך אפקטיבי כרוך גם בהתקרבות לעולמם של התלמידים ובניסיון להעביר תכנים לימודיים או ערכים בגובה- העיניים ובצורה נגישה. ברמה מופשטת יותר, מורה שמוכן ללמוד מדיה לא מוכרת ואפילו שם את עצמו במעמד של תלמיד שלומד מתלמידיו, ימצא אותם קשובים יותר לתכנים ולמסרים החינוכיים שלו בהמשך.

העצמת תלמידים

היכולות הגבוהות של רבים מהתלמידים בהתנהלות מול מחשב ואינטרנט, יכולות לבוא לידי ביטוי מחוץ למסגרת הכיתה, בתפעול ושיחה ברשת החברתית הכיתתית. זו הזדמנות לתת לתלמיד שלא בא לידי ביטוי בכיתה תפקיד ואחריות, להעצים אותו ולגייס אותו ללמידה גם בכיתה.

חיזוק הכיתה ובית הספר ברשת החברתית

המהות בבסיס המדיה החברתית היא שיחה בין בני אדם, גם אם היא נראית אחרת וחסרה כמה מאפיינים איכותיים של שיחה פיזית. פתיחת רשת חברתית פנימית של בית הספר או הכיתה מאפשרת הזדמנויות רבות וחדשות ללמידה ותקשורת, שאין להן זמן במסגרת הלימודים. מורה יכול להעביר הודעות לתלמידים ולהורים, להעביר מטלות, לפתוח קבוצות דיון בין תלמידים או לעמוד לרשות התלמידים בנושאים שונים הקשורים ללימודים. זוהי גם הזדמנות לחזק את הלכידות בכיתה, לעודד יוזמות עצמאיות של תלמידים בנושאים חברתיים. ברמה הבית- ספרית, קהילה חברתית אינטרנטית שוקקת חיים הינה, כיום, עדות למוסד שמאמץ את הקדמה והטכנולוגיה ויודע להשתמש בה לצרכיו.

אתיקה ברשת ושמירה על התלמידים

הדרכת התלמידים לשמירה על ביטחונם וכבודם ברשת האינטרנט היא חובה משותפת של ההורים והמחנכים. על התלמידים להכיר ולהפנים כללי התנהלות בסיסיים : בין היתר אי- חשיפה של פרטים אישיים לזרים, העבירה שבהתחזות לאחר וכדומה. הפגיעה בתלמיד במדיה החברתית, בהעלבה, חרם או חשיפה פוגענית יכולה להיות חמורה מאוד, ולכן כל הפעילות הברוכה והחיובית שאפשר להפיק מאותה מדיה חייבת להתרחש במקביל לשמירה הדוקה על ההתנהלות של התלמידים בינם לבין עצמם, וכמובן הקפדה על התנהלות כלפיהם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב