דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי רשאי למכור פוליסות ביטוח רכב? 

מאת    [ 25/12/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 2166 פעמים ]

מאז שנת אלפיים, עם כניסתן של חברות הביטוח הישירות לשוק הביטוח הישראלי, הפך הענף לתחרותי וסוער מאוד. חברות ביטוח הרכב, מחזרות אחר הנהג הישראלי וממציאות מידי שנה פורמטים חדשים ומסלולי ביטוח ייחודיים ומפתים. נוכחותן של חברות ביטוח ישירות וסוכנים פרטיים לצד החברות הרגילות והסוכנים שעובדים עבורם, הופכת את ההתמצאות שלנו בשוק למסובכת יותר ורבת פיתויים. בתוך שלל החברות וההצעות יש גם סכנה אמתית להתפתות ולרכוש פוליסה מסוכן או חברה שאינן מורשים בכך וליפול ברשתם של נוכלים. לכן, חשוב להכיר את התנאי היחיד שמעניק זכות לאדם או לחברה למכור פוליסת ביטוח רכב – רישיון מבטח מטעם הרשויות הממשלתיות.

רישיון מבטח

ב – 2005 נכנס לתוקפו חוק הפיקוח על שירותים פיננסים (ביטוח) שהחליף חוק לא עדכני משנת 1981. חוק הפיקוח החדש מגדיר ומעגן בחוק את החובה למי שמוכר ביטוח מקיף או כל ביטוח רכב אחר להיות בעל רישיון מבטח. הרישיון ניתן על ידי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון וכפופים אליו גם סוכנים פרטיים. המשמעות דה- פקטו של מתן הרישיון היא רגולציה של התחום : הממונה על הביטוח מטעם בנק ישראל מחייב את החברות והסוכנים לעמוד בקריטריונים מסויימים, ביניהם שקיפות ניכרת של פעילותם בפניו. גם בלי לרדת לפרטי- הקריטריונים, העובדה שכל מי שעוסק בביטוח נמצא בפיקוח מתמיד של משרד האוצר, גורמת לעוסקים בביטוח לנהוג במשנה זהירות ולא לתת לתחרות בענף לגרום להם למדיניות לא אחראית.

תנאי לקבלת רישוי מבטח ממשרד האוצר

חברה שמעוניינת לקבל רישוי מבטח ולעסוק בביטוח רכב, עומדת תחת עינו הפקוחה של הממונה על הביטוח, שבודק קודם כל אם אין ניגוד עניינים בכניסה של החברה לתחום (מול אינטרסים בעיסוקים אחרים שלה או של תאגיד שהיא משתייכת אליו). לאחר מכן, נבחנת ההתנהלות של החברה בשלושה תחומים עיקריים : התחום הפיננסי, התחום הלוגיסטי והתחום המקצועי. על החברה להביא ערובות ועדות ליכולת כלכלית שתאפשר לה לעמוד בהתחייבויות מול לקוחות מבוטחים. ברמה הלוגיסטית עליה להוכיח שיש לה מערך מתאים, אנשים מקצוע שפועלים בשירותיה וכל מה שצריך כדי לתת מענה מלא ללקוחות. ברמה המקצועית, נבחנת ההכשרה של העובדים בביטוח בחברה ורמת המקצועיות שלה. הממונה דורש שקיפות גם לגבי מסלולי ותוכניות הביטוח המיוחדות של החברה ויכול לפסול אותן אם עולה מהן בעיה אתית, מקצועית או אחרת. בנוסף ישנו רישוי נפרד לסוגי ביטוח שונים – כלומר רישוי למכירת ביטוח חובה, רישוי לביטוח מקיף וכדומה ובכל אחד מהם על חברת הביטוח לעמוד בכל הקריטריונים כדי להיות מורשית למכור פוליסות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב