דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להציג מוצר מבלי לחשוש שייגנב 

מאת    [ 25/12/2012 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 2010 פעמים ]

אנשים רבים וטובים בעלי מעוף ויוזמה, אשר מקימים בהתלהבות עסק קטן או גדול, משקיעים בו את מיטב כספם, מרצם, זמנם ודמיונם. בעלי חנויות למכירת מוצרים שונים, בונים תוכנית עסקית הכוללת הכנסות בצד הוצאות תוך התייחסות לסעיפים כגון גניבות ופחת.

לכאורה נדמה ששיעור הגניבות אינו משמעותי, אך המציאות מלמדת שבעלי עסק אשר לא מיגנו את מוצריהם מפאת חיסכון בהוצאות, סבלו מהפסדים ניכרים. הנתון הכואב הזה ממחיש באופן הפשוט ביותר, עד כמה נכון וחשוב להשקיע במיגון הסחורה על מנת לקצור את הפירות בטווח הארוך.

אם בעבר אמצעי המיגון שעמדו לרשות בעלי החנויות היו מראות עיליות שהותקנו במקום, מצלמות אבטחה, ושומרים גלויים או סמויים, הרי שכיום השתכללו אמצעי המיגון לאין ערוך. ההבדל העיקרי בין המיגון בעבר למיגון היום נעוץ ברמת המיגון האינדיווידואלית לכל פריט בחנות. המיגון בעבר היה כללי, והסתמך בעיקר על חוש הראייה. המיגון המודרני מסתמך על מערכות נגד גניבה מחנויות, הנשענות על שיטות טכנולוגיות מתקדמות שאינן תלויות בחושים אנושיים, ומתריעות על גניבות בזמן אמת.

אילו מערכות נגד גניבות מחנויות קיימות בשוק -

מלבד מצלמות האבטחה הוותיקות או השומרים הסמויים אשר נחשבים לשיטת מיגון יקרה, פותחו שיטות מיגון מתקדמות החוסכות מבעל העסק את הצורך בהגדלת  צוות עובדיו (ויתור על שומרים), הנשענות על טכנולוגיות כגון גלי רדיו, אלקטרו מגנט ותהודה מגנטית. טכנולוגיות אלו מיושמות באמצעות מערכות משוכללות הכוללות שערים המצוידים במקלטים ומשדרים, ובתגים קשיחים או מדבקות זמזם.

מלבד שני המרכיבים העיקריים של מערכות למניעת גניבות מחנויות, קיים פריט נוסף אשר בו מציידים את הקופאיות בבית העסק והוא מכשיר נטרול או חולץ תגים. כל מוצר הממוגן באמצעות מדבקת זמזם או תג מיגון קשיח, חייב לעבור תהליך של נטרול או הסרת המדבקה/זמזם, אחרת כאשר יעבור הלקוח דרך השער האלקטרוני יופעלו צפצוף או אזעקה (גלויים או סמויים), ולעיתים גם מצלמות האבטחה.

טכנולוגיית המיגון המתקדמת נשענת על פעולה של מקלט ומשדר המותקנים בשערים האלקטרוניים המוצבים בפתחי החנויות. המדבקות או התגים הקשיחים יפעילו את המערכות בכניסה לחנות אם לא בוצע נטרול אצל הקופאית ועברו בין השערים.

כיצד מתאימים אמצעי מיגון למוצר ?

אמצעי המיגון המודרניים  מגיעים בשלל מידות, גוונים ועיצובים, ולכן ניתן להתאים לכל מוצר את התג או המדבקה המתאימים לו ביותר. תגים קשיחים מתאימים בעיקר לבגדים, ולאחר שלקוח בוחר בגד, בהגיעו לקופה מסירה הקופאית את התג או מנטרלת אותו. רק לקופאית יש את האפשרות לנטרל את פעולת התג הקשיח, ובמידה והדבר לא נעשה מסיבה כלשהי, כאמור תופעל האזעקה בשער הכניסה.

מערכות נגד גניבה מחנויות כוללות גם מדבקות זמזמים, חד פעמיות או כאלה שניתן לעשות בהן שימוש חוזר, המגיעות גם הן בשלל גדלים וצבעים. ניתן להדפיס עליהן את לוגו החנות או החברה, או לחילופין את ברקוד המוצר. מדבקות זמזמים מתאימות מאד למוצרים קטנים ועדינים שלא ניתן לחבר אליהם תג קשיח, כגון ספרים, בגדי ילדים, אביזרים שונים, מוצרי קוסמטיקה ועוד.

לסיכום, בשל מבחר אמצעי המיגון, ניתן להתאים באופן אישי לכל חנות את המיגון המתאים ביותר למוצריה. השקעה נבונה באמצעי מיגון מתאימים, תצמצם באופן משמעותי את שיעור הגניבות, ותתגלה כהשקעה שהשתלמה עשרות מונים לטווח הרחוק.

 

אבי תורן, מנהל טכני ארצי בחברת G4S חטיבת המוקדים. בעל ניסיון של 20 שנה בליווי פרויקטים מתח נמוך ובביצוע התקנות ותכנון מערכות:  גילוי אש, פריצה טמ"ס, בקרות כניסה, מערכות כריזה ואינטרקום. צלצל 1-700-70-99-99




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב