דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משקל קל-זה לא קל. 

מאת    [ 25/12/2012 ]

מילים במאמר: 729   [ נצפה 1967 פעמים ]

משקל קל-זה לא קל.

על מהפך במטבח הפנימי

 הסוד הגדול שרופאים ויועצי דיאטות בזק המבטיחים לכם רזון לתמיד לא מגלים הוא שהאוכל שבצלחת הוא התזונה המשנית. לכן רק 5% ממי שעושה דיאטה שומר על התוצאות לאחר 5 שנים. כי התשובה היא לא בעוד תפריט הכולל ספירה קפדנית של קלוריות/עלים/גרגרים/קוים או נקודות. התשובה השכיחה של "פשוט לסגור את הפה" היא הדרך בטוחה לעוד סבל. כי בעצם הפתרון הוא הבעיה-כשהראש סוגר לרגש את הפה ואין ביטוי עצמי חופשי, חיים בצמצום רגשי המוליד מועקות, דאגות, עומס והמון סבל.

תעשיית הדיאטות והמזון גורפת רבבות  שקלים בשנה וכמובן שיש אינטרס להרבה גורמים להמשיך להטיך לשינוי באוכל שבצלחת כמקור המושיע ולהתעלם ממה שמשמין באמת וזה התזונה הראשונית, זו שמחוץ לצלחת.

אוכל בריא, טבעי ומאוזן לגוף הוא חשוב ביותר, פותר מצוקות רבות ואפילו מעניק איכות חיים ואולי גם אריכות חיים איכותית. התחום הזה הולך ומשתפר הולך ומסתבך. עוד תוספים, עוד סופר פוד ואנדר פוד ואפשר לבלות את החיים בלמצוא את הסוג הנדיר המסויים של האגוז שגדל בערבות ארץ עוץ שיהיה מקור האושר המוחלט. אלא ש....אפילו האוכל הכי בריא, הכי מושלם (אורתורקסיה נרבוזה =אכילה בריאה אובססיבית) לא יעביר אותך ממעגל הסבל למעגל האושר אם לא נאזן את התזונה שמחוץ לצלחת. 

הק"ג המיותרים שבגוף, לחץ הדם הגבוה, הכולסטרול ועוד טפו טפו טפו....כל מיני רעות חולות ,הם רק ביטוי אחד של עודף המשקל המשני אך לא פחות מזיק ואולי אפילו יותר הוא עודף המשקל הראשוני, הרגשי.

עודף משקל רגשי מתבטא בתזונה מנטאלית קלוקלת בשאר תחומי החיים, חוסר אהבה עצמית, סטרס וראש כבר שיוצר הרבה סבל ברגש.

המעבר ממעגל הסבל למעגל האושר הוא פשוט ולא קל. המשמעות היא החלטה גורפת לשנות את התזונה הרגשית. לעשות מהפך במטבח הפנימי. המטבח  בו מתבשלים להם על אש קטנה הכעס, העצב, הדכאון ואפילו היאוש . מרק גדול של סבל.

בתנור מונח לו תבשיל הקדירה של התסכול, הביקורתיות, השיפוטיות, הפסימיות והעיסוק בעבר.

בסיר הלחץ לבישול מהיר נמצא את המתח, אשליות השליטה, דאגות היתר ואפילו החרדות.

במערבל מסתובבים הפסיביות, חוסר גבולות, צורך לרצות, הקטנה עצמית, חוסר ביטחון או לחילופים יוהרה.

בקיצור-תזונה כבדה שלא ממש מאפשרות לזוז בחיים. זו תזונת הסבל שגורמת המון ריקנות ותחושת חוסר אותה בטעות מנסים למלא על ידי האבסה של הקיבה ומילוי של הגוף באוכל שהוא בכלל לא רוצה ולא צריך.

אז ..בואו נעשה מהפך במטבח. ונתחיל בזה הרגשי.

לתזונת הרגש עקרונות דומים לתזונת הגוף. לא דיאטה של איסורים, גזירות והוראות נוקשות. מזה יש די והותר מזה במטבח הסבל. להפך. את הנוקשות נחליף ברכות . את הקיצוניות נחליף במתינות. את ה"זבנג וגמרנו" נחליף ב" סבלנות וחגגנו".

C         התאמה אישית כי  לא כל דבר מתאים לכולם. אין נוסחאות. מטבח האושר הוא גילוי עצמי פנימי . להתאים את השיטה אליך במקום אותך לשיטה.

C       התמקדות במה להוסיף במקום להתנגד -כשם שאם נאכל יותר ירקות ירוקים התשוקה למתוק תרד  הרי שככל שנזין את הרגש באופטימיות ובהוקרת ה"יש" והטוב -הפסימיות תרד באופן טבעי. ככל שנזין מחמאות, חמלה פנימית ואהבה עצמית- רגשי האשמה, העצב והדכאון יתפוגגו.

C       כוחו של הרגע הזה- הסיבוכים הם תמיד כשהראש מביא מחשבות על העבר ועל העתיד. הרגע הזה הוא פשוט. יושבת מול המסך והאצבעות מקלידות. זהו. כאשר מגדילים את החלק של הנוכחות ברגע הזה בתפריט הדאגות והכובד מעבר נדחקים.

C       לראות את החיים כשלמות. כשם שאי אפשר לטפח רק חלק אחד של הגוף ולהזניח את כל השאר כך לא נכון להשקיע למשל בקרירה ולהזניח את מערכות היחסים ואת ההתפתחות האישית.

 

"צלחת" בריאה בנויה מ 50% תזונה מנטלית-רגשית אורגנית, בריאה, נטולת רעלים ו 50% תזונה בריאה לגוף-האוכל שבצלחת ופעילות גופנית.

לסיכום:

מה שמשמין באמת ויוצר מעגל של סבל בגוף ובנפש זה לא (רק) האוכל שבצלחת.

רשימת המזונות המשמינים והמזיקים הם: רגשי אשמה, כעסים, סטרס, מחשבות יתר על העבר והעתיד, אשליות של שליטה, ביקורתיות ושיפוטיות פנימית וחיצונית, תלונתיות, דרמות, וכל אחד יכול להוסיף עוד מעצמו.

מהפך במטבח הפנימי אומר מעבר לתזונה בריאה גם לגוף אך יותר מכך לנפש.

החיים כל כך קצרים ושבירים-אסור לסבול. אפשר לעבור ממעגל הסבל למעגל האושר. נכון..כמו בגוף, אין דיאטת קסם שתחזיק מעמד לאורך זמן.

יש תהליך פנימי הדרגתי לשינוי הרגלים ארוך טווח למעבר ממעגל הסבל למעגל האושר .

 

 

בתהליך מרתק וחוויתי המשלב מודעות , תזונה ואיזון רגשי אפשר לפתור את האניגמה של חוסר האיזון בתחומי החיים השונים ולהיגמל לא רק מהסימפטומים אלא גם מהסיבות.

אני מזמינה אותך ליצור עימי קשר , לשיחה לא מחייבת, אשר בה נבחן יחד את מטרותייך ונבנה לך תכנית אישית  לחיים בריאים ומאוזנים..

 

 


( MCIL)אנה נווה-לדרמן  מאמנת בכירה


מעגל האושר-אימון רב תחומי לאיזון דינמי


טרילותרפיה-אימון אישי-תזונה אינטגרטיבית-עוצמת הרכות-סדנאות צחוק 052-3222803    href="mailto:corakut@gmail.com" corakut@gmail.com">target="_blank">corakut@gmail.com   www.co-rakut.co.il


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב