דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


5 טעויות קלאסיות בהכנת קפוצ'ינו 

מאת    [ 24/12/2012 ]

מילים במאמר: 543   [ נצפה 1560 פעמים ]

הבהרה קטנה, רק עבור מי שלא היה בטוח בכך. קפוצ'ינו הינה ההגדרה הגנרית לקפה שמכינים אותו באמצעות ערבוב של אספרסו, חלב חם, וחלב מוקצף. את השם הוא קיבל, ממסדר של הכנסייה הקתולית בשם 'קפוצ'ין', שהנזירים שלו נוהגים ללבוש גלימות בצבעים המזכירים את הגוונים של הקפוצ'ינו.

ישנן כמה דרכים להכין קפוצ'ינו, אבל בדרך כלל זה נעשה באמצעות מכונת אספרסו, או עם קפה טחון טרי. כל אחד אוהב את הקפוצ'ינו שלו בדרך אחרת ואין דרך אחת להכנת קפוצ'ינו מושלם, אבל כדי ליהנות מקפוצ'ינו טוב צריך להקפיד על מספר דברים שעלולים לקלקל את המסיבה.

1. לא למלא את מיכל הפילטר  (portafilter) יותר מדי או פחות מדי

כשהייתי צעיר חשבתי שאם אני 'אפוצץ' את מיכל הפילטר אני אקבל אספרסו חזק וסמיך. ובכן, טעיתי. למעשה, מצב כזה עלול אפילו למנע מהאספרסו לחלחל דרך הקפה ולצאת החוצה. אז הפחתתי את כמות הקפה במיכל הפילטר, אבל זה התגלה כמעט מדי. האספרסו יצא מהר מאד וחיוור מאד.

פתרון :   מלאו את מיכל הפילטר עד קצה התכולה שלו. עד שהוא נשפך מהצדדים. לאחר מכן בעזרת האצבע המורה (אצבע # 2), השטיחו את המערום והדקו מעט את הקפה אל תוך המיכל. עד שזה יגיע למצב שטוח וחלק. אז תראו כיצד יזלג החוצה דרך הפיה קפה עשיר בצבעים ובעל טעם אחיד וטעי

2. לא לשכוח לנקות את מיכל הפילטר לאחר כל שימוש

מיכל פילטר שאינו נקי משפיע על טעמו של הקפה. האמינו  לי, כבר יצא לי לדאבוני להיתקל במכלי פילטרים שלא נוקו בין שימוש לשימוש, שנותרה בהם שכבת קפה רטובה ושאריות של שמני קפה. הדברים הללו משפיעים מאד על הטעם של הקפה.

פתרון : הקפידו לנקות את הפילטר עם מטלית לחה. זה מסיר את השמנים מהשימושים הקודמים. אפשר גם לשטוף את הפילטר תחת הברז בעזרת מים חמים.

3. אל תשאירו את החלב על השיש

מי מאתנו לא השתמש בחלב שלא היה קר מספיק. ובכן, חשוב לדעת שחלב שאינו קר מספיק יכול להוביל לקצף מכוער ולטעמי לוואי מכוערים לא פחות. מאחר וקפוצ'ינו כולל חלב בשתי שלבי הרתחה, חשוב מאד להקפיד לשמור את החלב במקרר כל העת.

פתרון : להכנת קפוצ'ינו השתמשו רק בחלב קר שהוצא ישירות מהמקרר. מי שסקרן לגלות מה ההבדל בהרתחה, בהקצפה ובטעם, מוזמן לנסות להשתמש בחלב פחות קר.

 4. הרתחה של החלב. לא מעל ולא מתחת

כפי שציינתי קודם, החלב מגלם תפקיד חשוב ביותר בהכנת קפוצ'ינו ולכן חשוב מאד לקרא את הטיפ הזה בעיון . הרתחת יתר של החלב תשרוף אותו וטעם הקפה יהיה בהתאם. הרתחה לא מספקת של החלב תשאיר אותו שטוח ונטול קצף.

פתרון : להרתחת החלב (עבור לאטה), הקפידו להכניס את צינורית הקיטור עד התחתית של ה פיצ'ר (מיכל/כלי המתכת להרתחת החלב). כדי להקציף אותו (עבור קפוצ'ינו), חשוב לשמור על פיית הצינורית מרחק קטן מגובה פני החלב והשתמשו בטרמומטר (מד חום) כדי לפקח על הטמפרטורה. הטמפרטורה האידיאלית של החלב היא 130-140 מעלות (54-60 צלסיוס).

5. מה הלחץ ?

אחד מהגורמים העיקריים לקפוצ'ינו רע, היא לחץ. לא של המכונה. שלנו. פתרון: אם אתם רוצים כוס קפוצ'ינו מצוין, תנו לקפה את הכבוד המגיע לו והקדישו בהכנת האספרסו ובהקצפת החלב את הזמן הנדרש. אני מבטיח לכם. ככל שתמהרו פחות, כך התוצאה הסופית תהיה טובה יותר וכך גם ההנאה שלכם ממנה. 

אוהד רייכמן , יועץ קפה לעסקים  coffeetouch.co.il 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב