דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסכם ממון שהופר- לכו לבוררות ולא לבית המשפט 

מאת    [ 20/12/2012 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 1411 פעמים ]

 

מה קורה כאשר אחד הצדדים להסכם הממון, מחליט לתבוע את הצד השני בהסתמך על הסכם הממון?

אותו הסכם ממון בין בני זוג, שאמור היה להסדיר את הליכי הפירוד שלכם בדרכים יפות וטובות לשניכם, מובא כעת לבית המשפט, על מנת לנסות ולזכות בהסתמך עליו בתביעה.

יודגש שלעתים רבות התביעה שמוגשת היא תביעת סרק. ( לא רק בהסכמי ממון, אלא בכל התביעות המוגשות, בכל מכלול הנושאים האזרחיים ).

ההליך בבית המשפט לוקח זמן. זמן בלתי מוגבל כמעט, ובלתי תלוי בכם. גם אם תרצו לזרז את ההליכים, אתם תהיו כפופים ללוח הזמנים לא שלכם, אלא של השופט. אני מדבר על הליכים שלוקחים פרק זמן שנע בין שבע לעשר שנים ( כולל ערעורים, ועד לסופיות הדיונים ).

העניין הזה של לוח הזמנים של השופט, הוא עניין בעל חשיבות קריטית לגבי בני זוג המעוניינים לסיים את הקשר ביניהם. הוא קריטי, כיוון שרוב ההליכים הקשורים בפירוד בין בני זוג, כרוכים בכעסים ואמוציות רבות. בני זוג המעוניינים לסיים את הקשר, מעוניינים בדרך כלל, בניתוק מהיר, אם אפשר מיידי. "רק לא לראות אותו יותר. לא לשמועה אותה יותר" ועוד כאלו ביטויים מלווים את הליך הפירוד.

ואז, הימשכות ההליכים, לבירור מה מגיע למי וכמה, על פי הסכם הממון, גורמת לכם דווקא, להנציח את הקשר, בניגוד לרצונכם, תוך צבירה ארוכה של מישקעים קשים.

ולא יעזור לכם אם תגישו בקשות לבית המשפט שיזרז את ההליכים שביניכם. לא יעזור לכם גם אם יהיו לכם נימוקים רציניים, כגון מחלתו של אחד מכם, או הנזקים הרפואיים המוכחים שגורם לכם הימשכות המשפט.

בנוסף, אותו שופט שידון בעניינים שלכם, סביר שהוא שופט עייף כבר ( אם הוא עוסק בעניינים כאלו ואחרים מספר שנים ). אתם תופתעו לגלות שהוא קצר רוח אליכם, חסר סבלנות וסובלנות.

חלק מהשופטים, יהיו מתנשאים. לא נעימים. חלקם ידברו אליכם בגסות ובקוצר רוח. התנהגותם של חלק מהם, תגרום לכם לעיוותי דין קשים. אתם תצאו מהליך בבתי המשפט, אולי זוכים בתביעה שהגשתם, או בחלקה, כלומר זכיתם אולי ב"קרב" אבל למעשה, הפסדתם ב"מלחמה", שכן יצאתם חבולים, מותשים, ולעתים גם מרוקנים מכספכם, אותו הוצאתם על עורכי דין.

עצתי לכם, במאמר זה, היא- פנו לעורכי דין להסכמי ממון, ובררו לגבי האפשרות לכפות על שניכם מראש, הסדר של בוררות. תקבעו מראש, בהסכמי הממון שלכם סעיף בוררות חובה, באופן שימנע מצד מתעקש, בלדבוק דווקא בבית המשפט כגוף שידון בסכסוך שלכם.

כמובן שקיימים חסרונות גם למוסד הבוררות, אבל מבחינת לוח הזמנים, ומבחינה זו לפחות, עדיף בוררות. בכל מקרה, התיעצו עם עורכי הדין שיטפלו בעריכת הסכם ממון עבורכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב