דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונותיה וחסרונותיה של החרמונית הצהלית 

מאת    [ 19/12/2012 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 3207 פעמים ]

  

לא הרבה אנשים יודעים שהחרמונית היא בעצם המצאה ישראלית שהומצאה על-מנת לתת מענה כנגד הקור שחווים חיילינו בשטחים. החרמונית הינה מעיל עבה המכסה את הגוף מכף רגל עד ראש והיא מעניקה כיסוי והגנה מקסימאליים.

 בדרך כלל חרמונית מצוידת בכובע, אך בצה"ל ישנו איסור על חיילים להשתמש בכובע מחשש שהוא עלול ליצור ירידה בשמיעה של פקודות בזמן אמת, ובשעת אימונים.

 החיילים נוהגים ללבוש חרמונית מעל המדים הצבאיים, ולא במקומם. לחרמונית צבאית קלאסית יש רוכסן שמתחיל מהחלק העליון של הצוואר, מתחת לסנטר ומגיע עד המפשעה. עובדה זו מהווה יתרון בולט בחרמונית הצה"לית כי היא מאפשרת  לחייל לעשות את צרכיו, מבלי שיצטרך להורידה.

תפקידה של חרמונית בצה"ל, הוא לאפשר לחיילים תפקוד מלא וחופשי תוך כדי מגן ובידוד מוחלט, מתנאי מזג האוויר הקשים בצפון, בחרמון או במדבר.

עבור חיילים רבים, המשרתים בחרמון, בצפון או באזורים שהטמפרטורה בלילה קרה מאוד ,השימוש בחרמונית קריטי לתפקוד טוב ומלא.. חרמונית, עוטפת, מבודדת ומחממת את החייל גם בטמפרטורות קרות במיוחד. ייחודה של החרמונית הצבאית היא שהקור אינו מצליח לחדור דרך הסיבים שלה האוטמים את הגוף מפני הרוח והקור, בכל מקום ובכל שעה. כשאתה לובש חרמונית, הקור אינו חודר אליך, ואתה חמים ונעים כל העת....

החרמונית הצהלית הקלאסית השתדרגה מאוד בשנים האחרונות והיום היא מותאמת לתנאי השטח באופן מושלם כמעט.   כמו המון פריטים אחרים שהומצאו על-מנת לתת מענה לחיילי צה"ל גם החרמונית השתחררה מצה"ל והגיעה לחנויות מטיילים. בחנויות כאלה אפשר לראות דגמים של חרמונית, המתאימים לפעילות בתנאי שטח קשים של אנשי מקצוע, וניתן למצוא גם חרמוניות המתאימות לתנאי קור קשים מאוד למטיילים בארצות ואזורים קרים במיוחד כמו פינדלנד, אלסקה, והקוטב הצפוני...

למרות השדרוגים השונים שעברה החרמונית הצבאית, החרמוניות ה"אזרחיות" שנמכרות בחנויות מטיילים מקצועיות הן טובות יותר, ויש להם כמה יתרונות שעולים על זו הצבאית. אחד היתרונות הבולטים הוא שחרמוניות אזרחיות מקלות על האדם ומאפשרים לו תנועה משוחררת יותר. בנוסף, הדגמים האזרחיים של חרמונית, מציעים פיתוחים ושכלולים בכל מה שקשור, לפתחי אוורור ועוד, מה שעדיין לא יושם בצבא ומקשה על חיילים רבים..

בחנויות לציוד ספורט, אפשר למצוא דגמים של חרמונית צה"לית, וגם של חרמונית אזרחית.

יש כאלה, שמעדיפים לקנות את הדגם של חרמונית צה"לית, מכיוון שהם מכירים או זוכרים את הדגם הצהלי. אך יש כאלה, שרוצים את הדגם האזרחי של חרמונית. מי שמעוניין לרכוש את הדגמים האזרחים של חרמונית, עורך השוואה בין הדגמים האזרחיים לבין הדגמים הצבאים הנמצאים בשירות צה"ל...

עם זאת, חרמונית קלה אזרחית מאפשרת שמירה מרבית על החום הגוף ומאפשרת ללובשים אותה מעבר לשמירת חום גוף מרבית, תנועה קלה ומשוחררת שאינה מגושמת מזו המוכרת לנו מהדגם של חרמונית בצה"ל.

בדגמים החדשים של חרמונית, קיימים רוכסנים נוספים המאפשרים לפשוט אותה במהירות ובקלות, במקרים שצריכים לעשות צרכים ולא רוצים לפשוט את כולה.

 חרמונית אזרחית ומשודרגת, מכילה רוכסנים נוספים ללבישה והורדה בלי בעיות וגם רוכסנים ואבזמים מפלסטיק (במקום מתכת), על מנת למנוע מגע של הגוף החם, עם רוכסן מתכת או אבזם קר.

 

בהצלחה!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב