דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרלמנט האירופי מחליט על מערכת פטנטים משותפת לכל המדינות החברות באיחוד האירופי 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 3190 פעמים ]

במסגרת השינויים בתחום הפטנטים בעולם בכלל ובאירופה בפרט, ועל מנת ליעל ולחזק את התחום (קהילת הממציאים, המשקיעים והמנוע הכלכלי שעומד מאחורי חדשנות וטכנולוגיה) ב-11.12.2012 הצביעו חברי הפרלמנט האירופי בעד יצירת מערכת פטנטים משותפת לכל מדינות  האיחוד האירופי, החלטה שאמורה להיכנס לתוקף החל מ-2014.

עד היום, בכדי להגן על עצמו ביבשת אירופה, כל ממציא היה נידרש להגיש בקשת פטנט בכל אחת מהמדינות בנפרד, דבר שהיה כרוך פעמים רבות בתרגומים יקרים לשפה המקורית, אגרות נוספות וצורך בעמידה בתקנות מקומיות. הקושי והבירוקרטיה עבדו בניגוד לאינטרסים של המדינות והעמיסו על הממציאים אשר רצו להגן על המצאתם.

לפי ההחלטה שהתקבלה, מעתה יכול כל ממציא להגיש בקשה באנגלית, גרמנית או צרפתית, לרשות תקינה משותפת, שאם תתקבל תהיה תקפה בכל מדינות האיחוד ובכך להוזיל ולפשט את התהליך ולתת לממציא את היכולת והרצון לקדם את המצאתו במינימום בירוקרטיה. בנוסף למערכת הפטנטים המשותפת, תוקם גם מערכת שיפוטית מאוחדת לתחום הפטנטים שתפקח ותשפוט עבור כל מדינות האיחוד, כך כל מקרה יטופל במהירות יחסית והחלטות שיתקבלו יהיו כבילות בכל מדינות האיחוד.

ספרד ואיטליה, מתנגדות למהלך בטענה הדבר יפלה לטובה עסקים במדינות דובורת אנגלית צרפתית וגרמנית. הן אף פנו לערכאות משפטיות, האמורות לדון בנושא בקרוב (למרות שאל פי כל חוות הדעת המשפטיות, נראה כי בקשתן הולכת להידחות). באופן עקרוני ספרד ואיטליה כן בעד המהלך אך מטרתם העיקרית היא להכניס את שפת האם של תושביהן כשפה המקובלת להגשת בקשות פטנטים.

גורמים מסחריים רבים, הביאו תמיכה במהלך שלדבריהם יקל על התהליך הבירוקרטי היקר והמסורבל, יחסוך זמן וכסף רב לתעשייה ובכך יעודד  בסופו של דבר פיתוח מדעי וטכנולוגי (שמביא עימו השקעות, תעסוקה, חדשנות ומנוע כלכלי למשקים השונים).

גורמים מסחריים אחרים הביעו התנגדות להחלטה, אולם מזווית אחרת. לטענתם החוק החדש מעניק עוצמה רבה למשרד הפטנטים האירופי (EPO). הדבר מדאיג אותם שכן לאחרונה (לפי טענתם) העניק גוף זה אלפי פטנטים בתחום התוכנה (בניגוד לחוק הפטנטים הנהוג באירופה שלא להעניק פטנטים בתחום זה). ריכוז הכוח תחת מנגנון אחד עלול גם לייצר עומס וגם להיות מקור לטעויות מקצועיות ואינטרסים.

לטענתם של גורמים אלה, צירוף הנסיבות הללו (הכוח הרב שיוענק למשרד הפטנטים, והעובדה שהוא העניק ומעניק פטנטים בתחום התוכנה), עלול להביא לאין ספור תביעות משפטיות במסגרת "מלחמות פטנטים" כפי שנראו לאחרונה בארה"ב – דבר שיפגע בפעילות התקינה של תעשיית המחשבים והתקשורת וימנע התקדמות וחדשנות.

ישראל טויטו, מנכ"ל משרד ניוטון חיפוש פטנטים. המספקים שירותי חיפוש פטנט בשיטה חדשנית: לא מצאנו - לא שילמת. אם יש לך המצאה ואת/ה זקוק/ה לשירותי חיפוש פטנטים בשיטה הייחודית שלנו, פנה אלינו עוד היום טלפון: 1-700-500-110.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב