דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיפת הברזל הפרטית שלנו ! 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2470 פעמים ]

בעקבות נפילות הטילים, החלטתי לנצל את ההזדמנות הזו כדי לעזור לנו להתפתח בתור חברה ובמקביל לתרום לשקט הנפשי של כל אחד ואחת מאיתנו. אני נזכרת בכך שהרבה פעמים בעבר השתמשתי בביטוי – "להיות תחת אש". מתי הייתי משתמשת בביטוי הזה?

מתי שאנשים היו מגיעים אלי ומבקשים לשנות משהו בהתנהלות שלהם שגורם להם לחוסר סיפוק מהמצב, אך הם היו מגיעים כשהם כבר במצב מאתגר מבחינת הנסיבות. ואז אני אומרת, בואו "נכבה את השריפה" קודם, ולא נפעל כאשר אתם "תחת אש". ועכשיו כשאנחנו פיסית תחת אש, זה מזכיר לי את העוצמה שיש בנסיבות הלא נעימות האלה. 

העוצמה היא שאנחנו יותר פתוחים לשינוי עכשיו. לכן אנשים מגיעים אלי הרבה פעמים במצב הזה, כי הכאב מתגבר. ומקומות שלא היו חזקים מלכתחילה, נחלשים עוד יותר תחת נסיבות מאתגרות והמצב הופך לבלתי נסבל.  השינוי המודע הוא לא קל עבורנו כי הוא נתקל בהתנגדות פנימית של האגו, שבסך הכול עושה את תפקידו, והוא לשרוד ! בתוך כך האגו לא רוצה לייצר שינוי מודע והוא אומר "מה שהיה הוא שיהיה". אבל שינוי קורה כל הזמן, למעשה, הדבר היחיד הקבוע ביקום הוא השינוי ....

יש לנו הזדמנות עכשיו לזרוע זרע ליצור כיפת הברזל הפרטית שלנו. כיפת ברזל שתגן עלינו מפני נסיבות שקשות לנו, ותעזור לנו לעבור בקלות כל תקופה. אם נסתכל על כיפת הברזל הפיסית שמגנה עלינו (תודה!) נראה שהיה פה אתגר שהתרחש בעבר וזרע זרע לשינוי, יצירתיות של מפתחי הפתרון, נכונות של משרד הביטחון (ואמיר פרץ) לתת אמון בפתרון, וביצוע. אז: אתגר, יצירתיות, נכונות, אמון וביצוע.

בימים אלה, רבים מאיתנו חווים במקביל למלחמה החיצונית גם קונפליקט פנימי, יכול להיות ריב עם שותף עסקי, קשיים בזוגיות, לחץ כלכלי, ועוד כהנה וכהנה נסיבות שמציבות אתגר פיסי ומנטאלי. זמנים כאלה הם זמן לזריעת הזרע לשינוי חיובי. הסיבה היא כמו שציינתי קודם פתיחות לשינוי וזאת מתוך סף רמת המוטיבציה שעולה (במקרה זה מוטיבציית הכאב אך קיימת גם מוטיבציית האהבה).

כדי לנצל את המצב לטובתנו, עכשיו בואו נבין מהי כיפת הברזל האישית שלנו? עבור רבים זה איזון בין עבודה ומנוחה, יכול להיות שזה עשיית ספורט ו/או אכילה מאוזנת. יש בנינו שיעשו מדיטציה שתגן על הנפש שלהם מטלטלות. ישנם המון כלים, האתגר הוא ליישם את אלה שמתאימים לנו ולהתמיד!

ועכשיו הזמן הטוב ביותר לזרוע זרע! עכשיו שאנחנו תחת אש, הטבע האנושי שלנו יותר פגיע ונוטה יותר להקשיב לנשמה. אז הנה הנוסחא שוב לטובת כל אחד, מלאו את החסר:

זרע (תכנון וכוונה ברורה ליצירת השינוי, ובחירת הפעולה הטובה לי – ספורט, תזונה, מדיטציה, תרומה לקהילה וכו')

יצירתיות מתי אלך לרוץ בפארק? איך אשעה מדיטציה כל בוקר? איך אמצא זמן לבשל לעצמי? – ישנם פתרונות יצירתיים, תמיד!

נכונות נשימה עמוקה וגיוס של כל תתי האישיות שלנו להיות נכונים לשנות

אמון לסמוך על עצמי ועל היקום שכשיש כוונה טהורה התוצאה תמיד תהיה חיובית

ביצוע לשנות הרגלים לטובה!

זרעו את הזרע לבניית כיפת הברזל שלכם היום, היום זו שעת כושר, ומחר שיהיה יותר רגוע שלבו באורח החיים שלכם את מה שמרגיע אתכם, מה ששומר עליכם מסערה פנימית. כך תתרמו לאיכות חייכם, וגם להעלאת מפלס השלווה בכדור הארץ.

 

 

דלית אליהו בורנטין, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה רוחנית, מאמנת בהצלחה ובהנאה משנת 2003 בארה"ב ובישראל, מנחת התכנית "שדרג את הסלב" על קואצ'ינג למפורסמים. מפתחת שטת האימון האינטגרטיבי לאימון בכל רמות המודעות. www.delightguide.com     




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב