דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי רפואה משלימה- שילוב מנצח של בריאות גוף ונפש 

מאת    [ 18/12/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1708 פעמים ]

לא רק שמדובר בתחום לימודים מגוון, מעניין ומרתק, יש בלימודים אלו גם הבטחה לעתיד מקצועי מאתגר לכל מי שאוהב לתת וגם לקבל, לעבוד במסגרת הפוגשת אנשים מאוכלוסיות וגילאים שונים, ולהיות שותפים לתהליך וצמיחה של המטופל ושלכם עצמכם.

לימודי רפואה משלימה לעולם של שלמות ואיזון

רפואה משלימה היא שיטת טיפול שאינה מתבססת על מחקר ומדע אלא על תורות שנלמדו ונרכשו במהלך עשורים ודורות שונים. חלק מתורות אלו מקורן במזרח הרחוק, הודו, יפן ועוד, חלקן פותחו דווקא במערב, כמו פרחי באך למשל, שמקורם באנגליה, אולם אינן מושתתות על הרפואה המערבית המודרנית, זו המוכרת לכולנו כרפואת המערב הקונבנציונלית. התורה עליה מושתת הרפואה המשלימה היא חיפוש אחר הסיבות שגורמות למחלה, סימפטום, כאב, בעיה כרונית, מצב נפשי ירוד וכדומה, וטיפול באדם כולו כדי להגיע באמצעות הטיפול אתל מקור הבעיה ורק אז למגר את הסימפטום. זהו ההבדל המהותי ביותר בינה לבין רפואת המערב, המסתכלת על הסימפטום בלבד, מאבחנת אותו ונותנת למטופל תרופה או טיפול כדי להעלים את הסימפטום. ברפואה המשלימה ההסתכלות היא על המכלול שיותר את האדם, ועל ההבנה כי חייב להתקיים איזון נפשי רוחני וגופני באדם כדי שימצא איזון בחייו, גם הבריאותיים.

טיפול באמצעות ענפים טיפוליים מהרפואה המשלימה מתמקדים במגע, בשימוש בתורות עתיקות, צמחי מרפא, ויצירה של תהליך שלם המביא את המטופל לחיזוק גופו על כל הרבדים שבו. כדי להיות מטפל באמצעים אלו, יש לעבור קודם לימודי רפואה משלימה.

מהם לימודי רפואה משלימה?

לימודי רפואה משלימה מתמקדים כאמור ביחס של המטפל למטופל, שיטות אבחון שונות שחלקן מתבססות דווקא על הרפואה המודרנית, שיטות שונות בריפוי באמצעות מגע, דיקור או צמחים, ועוד. לימודי רפואה משלימה כוללים מגוון עצו של ענפי טיפול, ביניהם לימודי הילינג, לימודי רפלקסולוגיה, לימודי פרחי בארך, לימודי נטורופתיה, לימודי רכיבה טיפולית, ועוד מגוון רחב מאד של ענפי טיפול. בכולם הבסיס הוא האסכולה המתייחסת לאדם כמכלול, ובניית תוכנית טיפולים אינדיבידואלית ואישית לכל מטופל, עם הדרכים, צמחי המרפא, השיחות, התזונה ועוד שעל המטופל להכיר ולחוות.

הלימודים מתקיימים במכללות של לימודי רפואה משלימה, והם ברמה אקדמית גבוהה ביותר. כיום קיימות מכללות מתקדמות המציעות מסלולים מרתקים היכולים להיות מסלול לימודי רפואה משלימה מעורב, או מסלול לימודי רפואה משלימה עם התמקדות על קורס ספציפי, למשל הומיאופתיה. בכל המסלולים מתקיימים לימודים תיאורטיים, נלמדת האנטומיה והפיסיולוגיה של האדם, לצד הענף שנחבר, בין אם עיסוי, דיקור, טיפות הומיאופתיות, רכיבה על סוסים ועוד.

מסלול הלימודים מטפל רבות בתחושת הנתינה, האבחון של כל מקרה לגופו, ההקשבה לצרכי המטופל והדרכים להעביר , ולעבור יחד איתו, תהליך ממצה שעולים בו גילויים מרגשי

מכללת כרכור  - המכללה ללימודי רפואה משלימה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב